A napokban írtunk arról, hogy az amazon.com felhasználók vadul lepontozták a játékot, mert az DRM-mel van szállítva. A felháborodás fő oka, hogy a játékot csupán három gépre lehet telepíteni, illetve ennél többször nem lehet újra installálni. Azonban Mariam Sughayer (EA) szerint ez a "három install szabály" bőven elegendő, hiszen az adataik szerint a játékosok 77 százaléka csak egyszer telepít, a maradék 23 százalékuknak pedig nincs szüksége a kettőnél több telepítésre.
„Az EA nem változtatott az alap másolásvédelmi rendszerén. Egyszerűen csak megváltoztattuk a hitelesítés módját, az eddigi módszerről -- ami indításonként ellenőrizte a játék eredetiségét -- az egyszeri online eredetiségvizsgálatra. ”
„A játékot három különböző számítógépre lehet telepíteni -- az irodában, vagy otthon, a család számára. Amit nem lehet megtenni, az a másolatok készítése, és ezek terjesztése az interneten keresztül.” - Mariam Sughayer.
Haladjuk tovább, mégpedig a játék kézikönyvéhez, amiben sajnálatos módon egy félrenyomtatás történt, és ennek folyamán a vásárlók abba a hiszembe kerültek, hogy egy Spore-hoz több hozzáférés (account) csatolható. Azonban az Electronic Arts fórumán a cég szószólója tisztázta a dolgot, és elmondta, hogy egy Spore-hoz csak egy account tartozhat, bármi mást ír a kézikönyv ezzel kapcsolatban, az nem igaz.
Továbbá az EA cáfolta azt a híresztelést, miszerint a játék másolásvédelme spyware programot telepítene a felhasználók gépére. Ez a feltételezés meglehetősen megbízhatatlan forrásból, egy gamasutra.com-os hozzászólásból indult, és úgy látszik, hamis volt az állítás.
„… a másolásvédelem teljességgel gallyra vágja a számítógépet, mert egy lehallgatóeszközt telepít az EA számára. Ha ezt a védelmet fogja használni az EA az összes jövőbeli játékéhoz, akkor azt hiszem, nem veszek több játékot tőlük.”
Végezetül pedig beszéljük arról, hogy a Spore jó úton halad, hogy az egyik legtöbbet letöltött játékká váljon. A Big Champagne P2P kutató cég felmérései szerint a játék a szeptember 1.-i megjelenését követő tíz napban több mint 170 ezren töltötték le. Eric Garland, a cég fejese szerint ez már rendhagyónak minősül. Hogy tetézzük a bajt, a Piratebayről a deathkitten nevű felhasználó és más hasonszőrű feltöltők is arra biztatják az embereket, hogy ők is illegális úton szerezzék be a játékot, mert (szerintük) „ez így helyes.”
„Az EA nem változtatott az alap másolásvédelmi rendszerén. Egyszerűen csak megváltoztattuk a hitelesítés módját, az eddigi módszerről -- ami indításonként ellenőrizte a játék eredetiségét -- az egyszeri online eredetiségvizsgálatra. ”
„A játékot három különböző számítógépre lehet telepíteni -- az irodában, vagy otthon, a család számára. Amit nem lehet megtenni, az a másolatok készítése, és ezek terjesztése az interneten keresztül.” - Mariam Sughayer.
Haladjuk tovább, mégpedig a játék kézikönyvéhez, amiben sajnálatos módon egy félrenyomtatás történt, és ennek folyamán a vásárlók abba a hiszembe kerültek, hogy egy Spore-hoz több hozzáférés (account) csatolható. Azonban az Electronic Arts fórumán a cég szószólója tisztázta a dolgot, és elmondta, hogy egy Spore-hoz csak egy account tartozhat, bármi mást ír a kézikönyv ezzel kapcsolatban, az nem igaz.
Továbbá az EA cáfolta azt a híresztelést, miszerint a játék másolásvédelme spyware programot telepítene a felhasználók gépére. Ez a feltételezés meglehetősen megbízhatatlan forrásból, egy gamasutra.com-os hozzászólásból indult, és úgy látszik, hamis volt az állítás.
„… a másolásvédelem teljességgel gallyra vágja a számítógépet, mert egy lehallgatóeszközt telepít az EA számára. Ha ezt a védelmet fogja használni az EA az összes jövőbeli játékéhoz, akkor azt hiszem, nem veszek több játékot tőlük.”
Végezetül pedig beszéljük arról, hogy a Spore jó úton halad, hogy az egyik legtöbbet letöltött játékká váljon. A Big Champagne P2P kutató cég felmérései szerint a játék a szeptember 1.-i megjelenését követő tíz napban több mint 170 ezren töltötték le. Eric Garland, a cég fejese szerint ez már rendhagyónak minősül. Hogy tetézzük a bajt, a Piratebayről a deathkitten nevű felhasználó és más hasonszőrű feltöltők is arra biztatják az embereket, hogy ők is illegális úton szerezzék be a játékot, mert (szerintük) „ez így helyes.”
és ferdzsonak teljesen igaza van (mindenben,a mit ott írt!) most ha már megvettem a CDt, akkor nem zavar, ha be kell raknom a meghajtóba, inkább az, mint a védelem... SZVSZ...
egyébként meg a védelem sz*rt se ér, mivel haver leszedte netről, és vígan játszotta (onlnie), mikor én még a pénzemre vártam. elég zavaró volt, és lehet elkértem volna tőle, ha tudom ezt a védelmet. mondjuk én nem törlöm le, mivel nem foglal sok helyet, és hely az bőven van, de akkor is. semmi védelmet nem nyújt ez a program. ráadásul akkor inkább legyen az, hogy használni kell a DVD-t (pár ezer játéknál bevált), és korlátlan a telepítés...
egyébként meg egy klasszikusról van szó. meg vannak a hibái, de ettől függetlenül ez egy maradandó játék. azok meg akik úgy szidják, hogy nem jutottak még az űr közelébe se, menjenek oda ahova nem szeretnének.
és Dantesnak teljesen igaza van... megvettem, innentől az én tulajdonom! ha akarom had telepítsem már fel 4-5-100szor!!! és sokan mondják, hogy mit idegeskedek már... egy telepítés bőven elég... na igen, csak hogy én kiperkáltam a 12 darab ezrest! innentől kapok egy háromszor használatos játékot... oké, legyen, de akkor,a mikor "használhatatlanná" válik a CD kérem vissza a pénzt!
Ja érdekesség: a sima kiadást vettem meg (de ez gondolom a galaktikuson sincs másképpen) levettem a polcról, nézegettem a tokot, és nem csalódtam benned EA, egy helyen sem tüntetitek fel azt, hogy ez ezzel a programmal van "Megáldva" (legalább is a KB 8-as, vagy annál nagyobb betű méretű szövegekben nem! )
Amúgy vicces az amazon-os értékelése a játéknak, 2404 értékelésből 2155 -en adtak neki egy csillagot /és csak 89en adtak ötöt/. És ebből a 2155ből talán 100an lehetnek akiknek a játék nem tetszik, a többinek a DRM a baja. És ez így volt a Mass Effect-nél és ugyanez lesz a Red Alert 2nál. Azért ezen érdemes lenne elgondolkodni.
ott is pont ugyanez van. microsoft fölcsörög adnak új számot aztán mehet tovább. én speciel inkább fölteszem így mint, hogy ne adják ki pc-re a játékokat mert mindenki letölti és nem éri meg.
Csakhogy ez a 3 egy életre szól ám. Elmesélek egy történetet. A minap /olyan este 11 táján/ kedvem támadt Starcraftozni. Előkerestem a CDket, telepítettem, patcheltem és max 15 perc múlva már BattleNeten öldököltem. Semmi aktiváció, semmi könyörgés Blizzard Supportnak vagy hasonló ökörség. 10 éves játék. Ha a Windows telepítéseket meg az új gépeket számolom akkor is legalább 8-9 aktiváció lenne úgy, hogy soha senkinek nem adtam kölcsön. Csak saját gépre raktam fel. Na most ez az EA rendszerével jelentene 5 vagy 6 telefonhívást vagy e-mailt ráadásul ugye hiába lenne kedvem este 11kor Spore-ozni, azt bizony cseszhetem ha épp nincs aktivációm. Most komolyan, ez így normális? Ráadásul semmit sem ér. Fogadok bármennyiben hogy a Starcraft 2-n nem lesz ilyen és mégis kétszer annyian veszik majd meg mint mondjuk a Red Alert 3at.
bocs, ha válaszoltak... akkor legyen csak egy SZVSZem ide...
Ha erre is raknak, akkor azonnal nyitom is meg a STEAMOT, és töltöm le, mert ott elvileg korlátlanúl fogom tudni használni
Érdekesség: ahhoz hogy tudjak vele játszani csak egy másolás volt az egész!!
(nem mondtam ki semmi!)