- Botrányos állapotban rajtolt el a Star Wars Jedi: Survivor PC-s verziója
- Az Electronic Arts most bocsánatot kért a döcögős start miatt
- És javítások hadát ígérte
Eléggé rájár a rúd mostanság a PC-s játékosokra, a AAA játékfejlesztők ugyanis mintha elfelejtették volna, mit jelent az optimalizálás fogalma. Az elmúlt években számos olyan teljes árú játék jelent meg a piacon, ami alsó hangon is botrányos állapotban futott személyi számítógépeken (függetlenül attól, hogy milyen konfiguráció duruzsolt a gépház alatt), elég csak a The Callisto Protocolra, a Wild Hearts-ra, vagy épp arra a The Last of Us Part 1-ra gondolni, ami lényegében a tankönyvi példája lett annak, hogyan ne portoljunk egy nagysikerű exkluzívot. Az ilyen esetekben a felhasználók általában negatív értékelések hadával hálálják meg az alkotók "munkáját", a review bombing pedig lényegében indokoltnak mondható, hiszen nem kevés pénzbe kerülnek manapság a nagyobb címek – az aranyáron mért hardverekről már nem is beszélve. Ehhez a sajnos egyre gyorsabb iramban bővülő társasághoz csatlakozott a tegnap megjelent Star Wars Jedi: Survivor is, aminél kevés játékot utálnak most jobban Steamen. A kiadó azonban ígéretet tett arra, hogy hamarosan minden rendben lesz.
A note from the Jedi Team on the PC version of Star Wars Jedi: Survivor pic.twitter.com/C3bp78VICr
— EA Star Wars (@EAStarWars) April 28, 2023
Az Electronic Arts egy rövid közleményt adott ki nemrég, amelyben elismerte, hogy valóban nem olyan állapotban jelent meg a játék PC-re, amilyenben kellett volna. "Tisztában vagyunk vele, hogy a PC-s játékosok egy bizonyos százalékánál (különösen azok esetében, akik csúcskategóriás géppel, vagy bizonyos konfigurációkkal rendelkeznek) nem az elvárásainknak megfelelően fut a játék." – írta a kiadó Twitteren. "Jelenleg ugyan nincs egyetemes megoldás a felmerülő problémákra, de a csapat minden erejével azon munkálkodik, hogy mielőbb elkészüljenek azok a javítások, amelyek kiküszöbölik a teljesítménnyel kapcsolatos gondokat. Hozzá kell azonban tennünk, hogy minden egyes javítást le kell tesztelnünk annak érdekében, hogy ne okozzunk vele újabb kellemetlenségeket. Köszönjük a megértést, és elnézést kérünk mindenkitől, aki hibákat tapasztal." A kiadó tehát – a manapság bevett módon – bocsánatot kért a döcögős debütálás miatt, ami a teljes árat fizető játékosokat valószínűleg nem vigasztalja, de legalább van rá esély, hogy a Respawn előbb-utóbb helyrehozza a hibáit. Csak győzzük kivárni.
Idővel talán a vásárlók is rá jönnek.