Négy év fejlesztőmunka után az Ubisoft montreali gárdája befejezte a kódolást, most már a tesztelőkön a sor. A GameSpot újságíróinak volt olyan szerencséje, hogy eme kész verzió elejét, és a játékban szereplő három nagyváros közül Akkát (Acre) megkóstolhassa. A kezdést már ismerhetitek: hősünk, az orgyilkos Altair hibázik, melynek következtében nemcsak rangját, hanem képességeit is elveszti, de kap még egy esélyt: kilenc célpontot kell eliminálnia, és e kalandok során fokozatosan szerezheti vissza régi önmagát, tudását (melyek között olyan alapvetések is vannak, mint a kések célba hajítása, vagy magasról leesés esetén egy kiálló párkány, kő elkapása). Lássuk magát a játékmenetet!
A sztori keretén belül szabadon mászkálhatsz a világban, és a kijelölt célpontokat tetszés szerinti sorrendben eliminálhatod. Amikor belépsz egy városba, annak térképe csak részben látható. Első feladatot, hogy keress egy kilátóhelyet, ahonnan beláthatod a környéket ez a legmagasabb épület teteje, egy templomtorony, satöbbi. Amint ide felhágsz, a város teljesen láthatóvá válik, és a mi a legfontosabb, ekkor pillantod meg az orvgyilkos céh helyi székhelyét is, ahol be kell jelentkezned, hogy megkapd az első nyomot, mely célpontodhoz vezet. A kollégák ugyanis nem adnak pontos tájékoztatást az illetőről, túl egyszerű lenne a dolog, és ugye a hibáidért bűnhődni kell, no meg tanulni, amihez egy nyomozás jó táptalajt jelent. A következő lépés tehát az áldozat felkutatása. A kollégák által játszott részben egy korabeli Mengelét, azaz egy kegyetlen dokit kellett elkapni. Az első szál, mely hozzá vezethet, egy kikiáltó, aki a templom lépcsőjén hirdette az orvos nagyszerűségét. Amikor ezzel végzett, és továbbindult, követni kellett, majd egy erre alkalmas helyen elkapni, és kivallatni. Más esetben egy fickó mögé kellett lopakodni, és kilopni a zsebéből egy levelet úgy, hogy ne vegye észre. Ezen megbízások teljesítése után vagy a céhnél kapod meg a következő nyomot, vagy egyből a soros láncszemhez terel a játék.
Nemcsak a munka sorrendje, de a végrehajtás módja is rajtad áll, hiszen a több száz lakossal zsúfolt városok számtalan variációra adnak lehetőséget. Már az Akrába bejutás is több módszert kínál: izomból, a városkaput őrző fegyveresek lenyomásával, ami ugye a legkevésbé okos megoldás; ügyesen, a városfal megfelelő pontjának megmászása által; illetve okosan: a kaputól nem messze őrök zaklatnak egy szerzetest, te megvéded őt a strázsák elintézésével, így ezentúl beállhatsz a testvérek közé, és mint egy közülük, bemasírozhatsz a városba, hála a csuhájukhoz hasonló ruházatodnak (ezt láthattuk egy korai videóban is). Ugyanilyen jóságok várnak rád máshol is. A településen például belebotlasz egy kisebb purparléba: őrök kóstolgatnak pár asszonyt. Itt is közbelépsz, mire kiderül, a nők a helyi polgárőrség nejei, így a srácok hálából hűséget fogadnak neked, és amint a célpontod kinyírása után menekülsz, segíteni fognak neked ebben mivel mindenhol megtalálhatók, mindig számíthatsz rá, hogy egy vagy több ilyen partizán kilép a tömegből, és valamilyen módon borsot tör az őrök orra alá, vagy akár beszáll egy kardpárbajba.
A játékban mindazok számára, akik hajlandóak kicsivel jobban elmélyedni az eseményekben, és nemcsak egyik helyiségből a másikba rohanva végigszáguldani a sztorin, apró bónuszok vannak elrejtve. A felülnézeti térképen nemcsak a különböző fontosabb elemek, a következő célpont vagy polgármentő misszió helye látható, hanem a fentebb említett kilátópontok is fel vannak tüntetve. Ha ezek mindegyikére felmászol, a játék ezt feljegyzi statisztikáid közé, hasonlóan a GTA újkori sorozatához. Sőt, apróbb zászlók is el vannak rejtve mindenfelé, melyek begyűjtése ugyancsak ilyen mellékmóka. (Mindkét említett bónusz egyébként X360-on teljesítménypontokat ér.) A fejlesztők elárulták, hogy a három nagyvároson kívül a vidéki helyszíneken is fogunk találni bőven olyan elemeket, melyek miatt megéri majd bejárni és felfedezni a tájat.
Két dolgot jegyeztek meg még a kollégák. Az egyik, hogy miután a játék a nagy vízen túl M, azaz 17 éven felülieknek besorolást kapott (ilyen a GTA, a Halo, a Resident Evil, a Doom is), az Ubisoft minden mindegy alapon alaposan kitöltötte a határokat, azaz kegyetlen, véres jelenetekben, megoldásokban nem lesz hiány. A másik a már korábban is megszellőztetett sci-fi szál. Altair életerő-csíkja és az egész kijelző picit futurisztikus, a szünetgomb megnyomásakor is mindenféle memória-újratöltés, szinkronizálás, és egyéb szakszavak bukkannak fel, a célpont befogása is leginkább a Terminátort juttatja eszünkbe, és mielőtt a kilátópontra felmászol, a térkép elzárt területei úgy látszanak, mintha energiamező burkolná azokat. Sőt, amint megölöd bármelyik célpontodat, jön egy bejátszás, egy éteri derengésű fehér szoba, ahol Altair áldozatai beszélnek a keresztes háborúban betöltött szerepéről, mint valami kihallgatáson. Mindez meglehetősen sajátos ízt ad a játéknak, és kellően titokzatossá is teszi.
Összességében tehát megállapíthatjuk, hogy az Assassins Creedben több van annál, mint amit elsőre láttunk, bár a teljesen megmászható, felfedezhető környezet, a szabad mászkálás, az árnyékban lopódzás, csendes ölés, ügyes és pergő akciózás, a különféle interakciók így is elég sok játékost vonzottak, de ezek a plusz elemek, a változatosság, a bónuszok, a nyomozás, a mellékszálak, no és a sci-fi vonulat még több hívet szerezhet a címnek. És úgy tűnik, jó esélyünk van rá, hogy a játék valóban a polcokra kerüljön a tervezett időpontban, novemberben.
A sztori keretén belül szabadon mászkálhatsz a világban, és a kijelölt célpontokat tetszés szerinti sorrendben eliminálhatod. Amikor belépsz egy városba, annak térképe csak részben látható. Első feladatot, hogy keress egy kilátóhelyet, ahonnan beláthatod a környéket ez a legmagasabb épület teteje, egy templomtorony, satöbbi. Amint ide felhágsz, a város teljesen láthatóvá válik, és a mi a legfontosabb, ekkor pillantod meg az orvgyilkos céh helyi székhelyét is, ahol be kell jelentkezned, hogy megkapd az első nyomot, mely célpontodhoz vezet. A kollégák ugyanis nem adnak pontos tájékoztatást az illetőről, túl egyszerű lenne a dolog, és ugye a hibáidért bűnhődni kell, no meg tanulni, amihez egy nyomozás jó táptalajt jelent. A következő lépés tehát az áldozat felkutatása. A kollégák által játszott részben egy korabeli Mengelét, azaz egy kegyetlen dokit kellett elkapni. Az első szál, mely hozzá vezethet, egy kikiáltó, aki a templom lépcsőjén hirdette az orvos nagyszerűségét. Amikor ezzel végzett, és továbbindult, követni kellett, majd egy erre alkalmas helyen elkapni, és kivallatni. Más esetben egy fickó mögé kellett lopakodni, és kilopni a zsebéből egy levelet úgy, hogy ne vegye észre. Ezen megbízások teljesítése után vagy a céhnél kapod meg a következő nyomot, vagy egyből a soros láncszemhez terel a játék.
Nemcsak a munka sorrendje, de a végrehajtás módja is rajtad áll, hiszen a több száz lakossal zsúfolt városok számtalan variációra adnak lehetőséget. Már az Akrába bejutás is több módszert kínál: izomból, a városkaput őrző fegyveresek lenyomásával, ami ugye a legkevésbé okos megoldás; ügyesen, a városfal megfelelő pontjának megmászása által; illetve okosan: a kaputól nem messze őrök zaklatnak egy szerzetest, te megvéded őt a strázsák elintézésével, így ezentúl beállhatsz a testvérek közé, és mint egy közülük, bemasírozhatsz a városba, hála a csuhájukhoz hasonló ruházatodnak (ezt láthattuk egy korai videóban is). Ugyanilyen jóságok várnak rád máshol is. A településen például belebotlasz egy kisebb purparléba: őrök kóstolgatnak pár asszonyt. Itt is közbelépsz, mire kiderül, a nők a helyi polgárőrség nejei, így a srácok hálából hűséget fogadnak neked, és amint a célpontod kinyírása után menekülsz, segíteni fognak neked ebben mivel mindenhol megtalálhatók, mindig számíthatsz rá, hogy egy vagy több ilyen partizán kilép a tömegből, és valamilyen módon borsot tör az őrök orra alá, vagy akár beszáll egy kardpárbajba.
A játékban mindazok számára, akik hajlandóak kicsivel jobban elmélyedni az eseményekben, és nemcsak egyik helyiségből a másikba rohanva végigszáguldani a sztorin, apró bónuszok vannak elrejtve. A felülnézeti térképen nemcsak a különböző fontosabb elemek, a következő célpont vagy polgármentő misszió helye látható, hanem a fentebb említett kilátópontok is fel vannak tüntetve. Ha ezek mindegyikére felmászol, a játék ezt feljegyzi statisztikáid közé, hasonlóan a GTA újkori sorozatához. Sőt, apróbb zászlók is el vannak rejtve mindenfelé, melyek begyűjtése ugyancsak ilyen mellékmóka. (Mindkét említett bónusz egyébként X360-on teljesítménypontokat ér.) A fejlesztők elárulták, hogy a három nagyvároson kívül a vidéki helyszíneken is fogunk találni bőven olyan elemeket, melyek miatt megéri majd bejárni és felfedezni a tájat.
Két dolgot jegyeztek meg még a kollégák. Az egyik, hogy miután a játék a nagy vízen túl M, azaz 17 éven felülieknek besorolást kapott (ilyen a GTA, a Halo, a Resident Evil, a Doom is), az Ubisoft minden mindegy alapon alaposan kitöltötte a határokat, azaz kegyetlen, véres jelenetekben, megoldásokban nem lesz hiány. A másik a már korábban is megszellőztetett sci-fi szál. Altair életerő-csíkja és az egész kijelző picit futurisztikus, a szünetgomb megnyomásakor is mindenféle memória-újratöltés, szinkronizálás, és egyéb szakszavak bukkannak fel, a célpont befogása is leginkább a Terminátort juttatja eszünkbe, és mielőtt a kilátópontra felmászol, a térkép elzárt területei úgy látszanak, mintha energiamező burkolná azokat. Sőt, amint megölöd bármelyik célpontodat, jön egy bejátszás, egy éteri derengésű fehér szoba, ahol Altair áldozatai beszélnek a keresztes háborúban betöltött szerepéről, mint valami kihallgatáson. Mindez meglehetősen sajátos ízt ad a játéknak, és kellően titokzatossá is teszi.
Összességében tehát megállapíthatjuk, hogy az Assassins Creedben több van annál, mint amit elsőre láttunk, bár a teljesen megmászható, felfedezhető környezet, a szabad mászkálás, az árnyékban lopódzás, csendes ölés, ügyes és pergő akciózás, a különféle interakciók így is elég sok játékost vonzottak, de ezek a plusz elemek, a változatosság, a bónuszok, a nyomozás, a mellékszálak, no és a sci-fi vonulat még több hívet szerezhet a címnek. És úgy tűnik, jó esélyünk van rá, hogy a játék valóban a polcokra kerüljön a tervezett időpontban, novemberben.
E - Everyone ( 3+ )
E10+ ( 10+ )
T - Teen ( 12+ )
M - Mature ( 17+ )
AO - Adult Only ( 18+ ) +több nagyobb áruház AO besorolású játékot ki se tesz polcaira
De javítsatok ki ha tévedek !!!
szerintem nem nagy baj ez a sci-fi s cucc a játékba.Sokan mondták hogy minek az bele de szerintem ettől még érdekesebb.Csak az az egy dolog nem tetszik hogy ha lefokozzák akkor mért felejt el célozni?
de nem fog menni a pcteken
csak nekem
De én először egy demón szeretném letesztelni. Lesz demója, nemtudjátok?
mondjuk sztem ugyanezt kapjuk de ez csak csúcsgépen lesz ilyen
kiváncsi leszek hogy csúnyábban is ennyire földbedöngölő lesz e a látvány
mondjuk mind1
a játékmenet verni fog mindent