DESMOND MILES
Desmond 1987-ben, egy titkos assassin-bázison született, ahol életének első pár évében apja vezetése alatt részt vett a szervezet kiképzésében; sikeresen elsajátította az alapvető mozdulatokat és technikákat, ám a templomosokkal szembeni rivalizálásról szóló történetek egyáltalán nem hatották meg. Komolytalannak gondolta az egészet, szüleit őrültnek tartotta, így megszökött. A kiképzését kihasználva sikeresen rázta le üldözőit, majd New Yorkban próbált meg új életet kezdeni. Csaposként talált munkát, titkolta származását, s minden egyéb óvintézkedést végrehajtott, hogy elkerülje a feltűnést -- azonban nem volt elég ügyes. A templomosok sikeresen a nyomára bukkantak, majd elszállították az egyik irodaházukba, ahol aztán napokig fogva tartották. Itt Desmond az Animust használva egyik távoli őse, Altaïr Ibn-La'Ahad emlékeit átélve a harmadik keresztes háború idejében gyilkosságok egész sorát követően feltérképezte a világ több pontján elszórt Éden-darabokat, mindeközben pedig szembesült a templomosok világuralmi terveivel, illetve barátságot kötött Lucy Stillmannel, aki beépített assassin-ügynökként mutatta be magát.
Az első játék eseményei után Lucy segítségével és az Animusban szerzett, ekkor még limitált képességeivel Desmond sikeresen kereket oldott az Abstergo bázisáról, s egy titkos assassin rejtekhelyre utazott. Itt találkozott Shaun Hastingsszel és Rebecca Crane-nel, majd az Animus 2.0 használatával Ezio Auditore da Firenze emlékeit élhette át a reneszánsz Itáliában, ahol rajta keresztül sikeresen vette fel a kapcsolatot az Első Civilizáció egyik tagjával, Minervával, aki figyelmeztette a közelgő, a Földet elpusztító katasztrófára. A csapatnak azonban röviddel a beszélgetés után újra menekülnie kell, hiszen Warren Vidic vezetésével a templomosok megpróbálták újra elkapni Desmondot, ám a Bleeding Effectnek köszönhetően hősünk elsajátította Ezio képességeit, így visszaverve a támadást. A csoport az utolsó biztonságos menedékhelyre utazott, hogy folytassák az Ezio emlékei közt való kutatást. Ezek során kiderült, hogy az egyik Éden Almája Rómában, a Colosseum alatt található, így a következő állomásukként Olaszország fővárosát célozták meg. Desmond újonnan szerzett képességeit használva, a hosszas Animus-használat által okozott látomásoktól gyötörve eljutott a rejtett kamrába, ahol az Első Civilizáció egy újabb tagjával találkozott. Juno figyelmeztette a világ végének közeledtére, sőt át is vette Desmond teste felett az irányítást, és leszúrta Lucyt, aki valójában egy templomos kettős ügynök volt.
Az elmúlt hetek során látott látomások terhe és Lucy halála sokkos állapotot idézett elő, s Desmond kómába esett. Hogy megmentsék az életét, assassin társai visszahelyezték az Animusba, ahol annak biztonsági része épségben tartotta az elméjét. Itt Desmond találkozik a 16-os alany, Clay Kaczmarek tudatával, aki elmagyarázza neki, hogy folytatnia kell az útját, hiszen csak akkor tudja visszanyerni az elméjét, ha a két őse, Ezio és Altaïr minden fontos emlékét átéli. A különböző idők között ugrálva Desmond sikeresen megszerzi a szükséges információk nagy részét, de csak Kaczmarek önfeláldozásának köszönhetően élheti át Ezio utolsó hasznos emlékét, elérve ezzel a kiutat jelentő Synch Nexust. Az utolsó emlékben Desmond találkozott az Első Civilizáció harmadik tagjával, Jupiterrel, aki még egy utolsó figyelmeztetést ad, illetve felfedi előtte, hogy a világon mindenfelé titkos kamrákat építettek, melyek egy központi templomhoz kapcsolódnak. Az Első Civilizáció ezeken a helyeken tanulmányozta a Föld megmentésének lehetséges módszereit, s noha hat ötletet találtak ki, a megoldásnak csak a közelébe jutottak. Jupiter azzal bízta meg Desmondot, hogy utazzon a központi, New Yorkban található templomba, és hajtsa végre feladatát. Desmond ezután felébred kómájából, s New Yorkban találja magát, assassin társaival és az apjával az oldalán.
ALTAÏR IBN-LA'AHAD
Altaïr 1165-ben született, s az egész életét az assassinok gondozásában töltötte. Már egészen kis kora óta folyamatos kiképzés alatt állt; a bérgyilkosok minden mozdulatát eltanulta, gyorsan lépkedett felfelé a ranglétrán. Kimagasló képességének és példaértékű bátorságának köszönhetően hamar a mesterbérgyilkosok körébe tartozott, s a rend akkori vezetője, Al Mualim a Közel-kelet több pontjára is elküldte missziókra, elsősorban a templomosok ellen, illetve az elszórt Éden Darabkák megszerzésének érdekében. Több sikeres küldetés teljesítése után vezetőjétől Altaïr azt a feladatot kapta, hogy Salamon templomából szerezze meg az Éden Almáját. A megbízatás tejesítésére két társával indult el, ám ügyet sem vetve rájuk, illetve megszegve a rend három iránymutató parancsát, az ereklye a templomosok kezére került, az egyik társa pedig meghalt.
A kudarc után Altaïr visszautazott Masyafba, mely ekkor már támadás alatt állt, de ügyességéről ismét tanúbizonyságot adva sikeresen verte vissza a templomosokat -- mindez viszont nem volt elegendő ahhoz, hogy megússza a büntetését. A szabályok megszegése, a sikertelen küldetése, és az egyik társának halála miatt a rend ellensége lett, így Al Mualim megfosztotta minden rangjától, de egy ultimátumot ajánlott fel: végezzen kilenc templomossal, és visszafogadják. Altaïr engedelmeskedik, s szépen sorban végez a kilenc célponttal, nem tudva, hogy ez a megbízatás egy nagyszabású átverés. A kaland végére kiderül, hogy Al Mualim valójában egy áruló, s mindvégig azon volt, hogy megszerezze magának az Éden Almáját. Altaïr miután erről tudomást szerez -- de nem azelőtt, hogy végzett volna minden célponttal -- szembesíti mesterét, aki válaszul megtámadja. Egy hosszú, az Alma képességeit is megcsillogtató harc után Altaïr végül megöli Al Mualimt, ezzel megszerezve az Almát, mely feltárta a többi Éden-darab hollétét.
A csata után Altaïr az Al Mualim halálát követő belső viszályt leverve a levantei assassinok hivatalos vezetője lett, s barátja, Malik segítségével megreformálta a rend működését, illetve megkezdte legendás Kódexének megírását. A következő években Altaïr tovább folytatta küldetéseit, új birodalmakba eljuttatva az assassin rendet -- távolléte alatt azonban a rend meggyengült. A hozzá hű assassinoknak köszönhetően kiderült, hogy a gyerekkori barát, Abbas megölette Altaïr legifjabb fiát, a gyilkosságot pedig Altaïr helyettesére, Malikra kente, akit így börtönbe zárhatott, ezzel átvéve az irányítást a rend felett. Altaïr visszatérésekor kiszabadította az évek óta raboskodó Malikot, ám Abbas megöleti, később pedig Altaïr felesége is életét veszti egy konfrontáció során. Altaïr szeretteinek halála után menekülőre fogta a dolgot, majd évekkel később visszatért, és híveivel megtámadta Masyafot -- Abbast megölte, s ismét a rend vezetőjévé vált.
Az események után Altaïr az Alma tudását használva könyvek tucatjait írta meg, új technikákat dolgozott ki, illetve elrendelte, hogy az assassinok a világ több pontján jelenjenek meg céheket alapítva. Ezen felül a birtokába került hat memóriarögzítő lemez, melyeken legfontosabb emlékeit őrizte meg -- ezek közül öt Konstantinápoly különböző pontjain került elrejtésre, míg a hatodik nála maradt. Altaïr az általa, Masyaf alá építtetett könyvtárban lelte halálát, egyedül.
EZIO AUDITORE DA FIRENZE
Ezio 1459-ben született egy nemesi család tagjaként Firenzében. Életének korai szakasza gondtalanul telt, hiszen pénzzel bőségesen el volt látva, ezen felül pedig egy bátor, ügyes és jóképű fiatalember volt, akiknek kezdetben még a lányok elcsábítása vagy a ház körüli teendők ellátása volt a legnagyobb problémája. Mindez azonban 17 éves korára gyökeresen megváltozott: a család legjobb barátja elárulta őket, s kivégeztette Ezio szeme láttára az apját és két testvérét. A történtek után hősünk bosszút esküdött, s egy, titokban assassin ismerősének köszönhetően eltanulta a rend néhány alapvető mozdulatát, majd apja rejtett pengéjével becserkészte az áruló Uberto Albertit, akit a dühtől és a keserűségtől elvakulva brutálisan meggyilkolt. Ezután anyjával és nővérével Spanyolország felé vette az irányt, útjuk során azonban, már Monteriggioniban a rivális Pazzi-család megállította őket. Szerencsére még éppen időben megérkezik Mario Auditore, aki katonáival megmenti Eziót. Mario tájékoztatja hősünket családfájáról, arról, hogy az apja assassin volt, illetve sikeresen rávette arra, hogy maradjon Itáliában.
Ezio San Gimignanóba követte nagybácsiját, ahol szemtanúja volt a Rodrigo Borgia és a Pazzi-család közötti rövid megbeszélésnek, majd végzett Vieri de' Pazzival, ezzel megállítva a Monteriggioni elleni támadások sorozatát. Ezio ezután visszautazott Firenzébe, ahol nyomozásba kezdett a San Gimignanóban hallott, a Medici-családot célzó közelgő merénylettel kapcsolatban, s sikerült kiderítenie, hogy a templomosok végezni akarnak Firenze uralkodócsaládjával. Ezio a merénylet helyszínére sietett, ám későn ért oda, és csak Lorenzo de' Medicit tudta megmenteni. Ezio az összeesküvők nevét ismerve sorban levadászta őket.
A munka végeztével Ezio tudomást szerzett arról, hogy a templomosok kezében van az egyik Éden Almája: az Első Civilizáció eszközét hajón hozták be Ciprusról, így hősünk a kikötőbe igyekezett. Itt megölte az Almát szállító futárt, s folytatva kutatását a templomok rejtekhelyére szállította azt, ahol szemtől szemben találta magát a rend vezetőjével, Rodrigo Borgiával, akit egy rövid kardpárbaj után a földre kényszerített, végezni azonban nem tudott vele, hiszen a csatlósai segítségére sittek. A túlerővel szemben a pont időben megérkezett assassinok mentették meg Eziót. Mario ezután hivatalosan is assassinnak keresztelte meg Eziót, illetve felfedte, hogy ő a próféta, akiről említést tesz a Kódex.
Az Alma és Altaïr időközben összegyűjtött Kódexének segítségével sikerült kideríteni, hogy a Vatikán alatt egy titkos kamra található, Ezio és csapata így ezt vette következő célpontnak, s itt ismét összefutott Rodrigo Borgiával, aki ekkor már pápaként tetszelgett. Kezében egy másik Éden-darabbal próbálta megállítani Eziót, de az Alma immúnissá tette a Jogar hatásával szemben; fegyveres, majd pusztakezes harc bontakozott ki, s habár Rodrigo meg tudta sebezni Eziót, mégis az assassin került ki győztesen, aki a nagy ellenfelét megkímélve felvette a kapcsolatot Minervával.
A cikk még nem ért véget, kattints a lapozáshoz!
Ugyan nem vagyok érintett, de LOL, mi a helyzet a spoileres cikkekkel? Aki olvasta a cikket, annak már tök mindegy. Aki meg nem, az mit keres alatta a kommentek között?
Egyébként Desmond életrajzából egy jelentős részlet kimaradt. Mégpedig az, hogy a Lucy-val történt "incidens" (lásd: ordító spoiler a cikkben) után szerencsétlen alakot váltott, és azóta az anyja se ismerne rá.
Ha megpróbáljuk a játékot életszerűen felfogni, akkor az a durva, hogy valaki csak úgy gyökeresen testet cserél/alakot vált pár perc leforgása alatt. (A Revelations elvileg direkt folytatása a Brotherhoodnak, nemde?)
Ha a játékot játéknak fogjuk fel, akkor pedig a játékiparon belül számít szerintem elég egyedinek a dolog, és akkor már a többi, játékon belüli virtuális szereplőt is ide sorolhatjuk. Vajon miért döntött úgy az Ubisoft, hogy a szereplők kinézetét gyökeresen megváltoztatja? Sok érdekes elmélet kering a neten, de ebből a szemszögből nézve már erősen OFF, úgyhogy keresgéljen mindenki a maga ízlése szerint.