A Ubisoft felvásárolta a Hybride Studios névre hallgató céget, amely például a Sin City és a 300 című filmek készítésében is közreműködött, de a nemsokára megjelenő legújabb Végső állomáson is dolgoztak. Ez tökéletesen beleillik a francia stúdió terveibe, mert szeretnék minél több média segítségével elmesélni a történeteiket, hogy a játékosok jobban megértsék a hátteret és egyes karakterek motivációit, és ehhez kiváló partner lesz a Hybride. Jelenleg az Assassin's Creed 2-höz készítenek rövidfilmeket, a Ubisoft Digital Artsszal karöltve, de később más Ubisoft játékokkal is foglalkoznak majd. Viszont nem "csak" a történet kiteljesedése az egyetlen pozitívum ezzel a lépéssel, ugyanis a fejlesztők is sokat tanulhatnak a filmesektől, egyrészt a történetvezetést, annak szebb megvalósítását is elleshetik, de más területeken is összekapcsolódik a két stúdió munkája.
Például a rövidfilmekben szereplő színész hangját és arcát halljuk, illetve látjuk majd a játékban és az ő mozgásának a mo-cap felvételeit is felhasználják, a dizájnerek pedig a filmesek fegyverszakértőjével dolgoztak közösen, hogy tanulmányozzák, hogyan is néz ki egy valódi, működő modell az Ezio által használt fegyverekből, megtudják, mely animációkon kell még dolgozniuk, milyen súlyú pontosan szerkezet, szóval kicsit élethűbb lesz a dolog.
Az Assassin’s Creed 2: Lineage név alatt röviddel a játék előtt megjelenő rövidfilmeket tehát élő szereplőkkel forgatják le, a játékban látható helyszíneket lemodellezve, így akár meg is látogathatjuk majd azokat, és ezt a készítők egyedi módon keverik a CGI használatával, hasonlóan a fent említett mozifilmekhez. A játék történetének a közvetlen előzményét mutatják így be nekünk, egészen pontosan Giovanni, Ezio apja halálát és annak körülményeit, hogy a főszereplővel együtt mi is gyűlöljük a gonosz nemeseket, de említést tesznek arról is, miként fonódtak össze a templomosok az olasz nemességgel.
A minőségre biztos nem panaszkodhatunk majd, mert a Hybride kiváló munkájáról híres, a rendező, Yves Simoneau pedig elismert szakmai körökben, többek között Emmy-díjat is kapott már. A játékon dolgozó kreatív csapat, köztük Jade Raymond, mint az Assassin's Creed egyik, gyártásért felelős producere, természetesen végig felügyeli a filmek készítését, hogy tökéletesen illeszkedjenek a játékhoz. De lassan ideje már magáról az AC 2-ről is beszélni -- csapjunk is bele!
A történet ugyebár azzal indul, hogy Ezio elveszíti szeretteit, mert Itália legfontosabb családjai összefogtak ellenük, és ennek megbosszulása a fő motivációja bérgyilkossá válásának. Megbélyegzik, mint árulót és bűnözőt, az őrök pedig, akik régen tisztelték, most vadásznak rá. Azok az emberek pedig, akik korábban azt ígérték, mellett lesznek, ha szüksége lesz rá, ellene fordulnak. Ezután rájön, hogy a zsoldosok, a prostik és a tolvajok nem olyanok, akiktől félnie kellene, hanem ők a legmegbízhatóbb emberek. Így az alvilág válik a családjává.
Zsoldosok: Mario a vezetőjük, aki Ezio nagybátyja. Testvérével együtt harcosnak nevelték, ő a fegyveres és több ellenféllel szembeni harcra fókuszált. Az évek során sok katona szegődött mellé, akiket úgy használ, mint bármelyik más zsoldoskapitány, legalábbis az emberek ezt hiszik. Az igazság viszont az, hogy ő elsősorban a templomosok érdekeltségeivel száll szembe a régióban, de mivel a templomosok az olasz nemességbe is beépültek, a külső szemlélőnek úgy tűnhet, mintha csak a szokásos célpontokat választaná.
Mario már a játék elején a szárnyai alá veszi Eziót, hogy alapvető harci képzésben részesítse.
Tolvajok: Antonio a vezérük, akinek a velencei kereskedelmi negyedben van a búvóhelye. Egyszerű és szegény családból származik, de neki nem volt elég az az élet, ezért mindent megtett, hogy kitörjön belőle. De hiába tanult rengeteget, az iskolákba nem vették fel, hiába dolgozott nagyon keményen, annyi pénzt nem keresett, hogy szebb házat és jobb ruhákat engedhessen meg magának. Így lassan rájött, ha valóban többet akar, azt kétkezi munkával nem szerezheti meg, el kell vennie. Ha már a közösségben nem volt képes egy bizonyos rangot elérni, gondolta, megpróbálkozik a feketepiaccal. A velencei nemesek amúgy is annyira erkölcstelenek és korruptak, hogy nehéz megmondani, ki az igazi bűnöző. Antonio igaz nemesnek tartja magát, szellemben és tettekben, nem vér és cím szerint. Kedves és együtt érző tolvajtársaival szemben.
A tolvajcéhet üzletként kezeli, ami inkább hasonlít a maffiára, mint egyszerű zsebmetszők gyülekezetére. Vannak legális üzletei, melyekben tisztára moshatja a megszerzett pénzt, és alaposan megválogatja a célpontokat. Embereivel nem mennek átlagemberek után és nem követnek el kisstílű tetteket, inkább Robin Hoodra emlékeztetnek annyiban, hogy a korrupt nemesek az áldozataik, és soha nem vesznek el annyit, hogy fájjon, kivéve, ha személyes a dolog.
Antonio lát fantáziát Ezióban, ő lehet az a titkos fegyver, akire szükség van ahhoz, hogy megnyerje a saját háborúját a nemesekkel szemben. Alaposan próbára teszi hősünket, hogy megbizonyosodjon, készen áll a feladatra. Ezio a mi segítségünkkel természetesen nem okoz csalódást, és hamarosan nagy segítségére lesz Antoniónak.
Kurtizánok: Paula a lányok főnöke, őt a firenzei bordélyban találhatjuk meg. Igazi bérgyilkoscsaládba született, de nyolcéves korában elvesztette szüleit, így hamarosan az utcán találta magát, szülők nélkül. Szép fiatal lánnyá cseperedett és ezt ki is használta, hogy előrébb jusson, ám ez egy idő után nem kívánt figyelmet vont maga után, és egy korrupt firenzei őr elkapta és több évig lényegében fogságban tartotta, miközben kínozta és megerőszakolta. Egészen addig folyt ez, amíg ki nem szabadult, megölve fogva tartóját. Ezzel felkeltette egy bérgyilkos figyelmét, aki nem sokkal később rájött, ki is ő, és befogadta a bérgyilkosok közé. Az őr halála azóta is megoldatlan rejtély. Paula szabadsága visszanyerése után elhatározta, arra áldozza az életét, hogy a hozzá hasonló hányatott sorsú nőknek menedéket nyújt, bordélya így lényegében kettős funkcióval bír.
Mikor Ezio eldönti, hogy visszavág azoknak, akik keserűségéért felelősek, Paula tudja, hogy nem lehet erről lebeszélni, így megpróbál neki segíteni, hátha úgy életben marad és sikerrel jár.
Ennyi azonban elég a háttérből, lássuk, hogyan működnek a frakciók a játékban, mert nem csak történetben kapnak fontos szerepet. Miután elnyertük a vezetők bizalmát különféle megbízások teljesítésével, nagyban megkönnyíthetik az életünket. A frakciók segítenek megzavarni, elcsalni vagy akár megverni az őröket. Például az utcalányok elcsábítják a strázsákat, ezzel elterelve a figyelmüket, hogy Ezio gond nélkül beosonhasson valahová, ahol a tolvajok segítségével (akik képesek akár a tetőkön ugrálva is követni) teljesíti a feladatát. Egyedi képességeiknek hála, ez a három csoport komoly stratégiai színt ad a játéknak.
Mások segítségére is számíthatunk majd, köztük lesz Machiavelli és Leonardo da Vinci is. Utóbbi a barátunkká is válik, mi pedig az ő tesztbábujává -- olyasmi szerepe lesz, mint Q-nak a James Bond-történetekben.
Az első résszel ellentétben nem csak a szerzetesek közé vegyülhetünk el, hanem bármelyik, együtt közlekedő NPC csoporthoz csatlakozhatunk, hogy csökkentsük lebukásunk esélyét. Nem 100%-os módszer, mert ahogy azt az E3-as videóban is láthattátok, az őrök a búvóhelyeken is kutatnak utánunk, de sokszor egyszerűbb lesz így átjutni a városon. (Az NPC-k formációkba és nagyobb tömegekbe is rendeződhetnek.)
Ezio már lopni is tud bárkitől és szüksége is lesz a pénzre, hiszen a folytatásban szerepet kap a gazdaság is. A bankrendszer a játék története előtt néhány évvel alakult ki, ezzel együtt a cserekereskedelem elkezdett csökkenni, a pénzérméknek pedig értéke lett. A nagyobb olasz családok jó része bankot nyitott, hogy így próbáljon tovább gazdagodni. Mivel most lesz pénzünk, mi dönthetjük el, milyen fegyvereket akarunk használni, nem a játék adja őket nekünk bizonyos szinteken.
A kemény munkával megszerzett pénzt el is szórhatjuk, szó szerint, hogy például a koldusokat lerázzuk magunkról vagy eltereljük egy csoport figyelmét -- de akár mérget is vehetünk, amit a rejtett pengénkre kenve használhatunk. Az alábbi videóban ezt és más eddig nem látott dolgokat is láthatunk, például a rejtett pisztolyt, titkos helyek elérését és a kibővített "eagle vision"-ről (ugyanúgy szétnézhetünk, mint eddig, csak most már a célpontokat is láthatjuk és akár játék közben is használhatjuk egy kis ideig) is esik néhány szó:
Végezetül egy olyan változásról adhatok hírt, aminek minden bizonnyal nagyon örülni fogtok. Az első részből mindenki emlékszik arra, hogy könnyen lebukhattunk az őrök előtt és ez nem kihívás volt, hanem inkább átfordult frusztrációba. Ennek vége, a fejlesztők átdolgozták a hírhedtségünket követő rendszert! Mostantól a cselekedeteink határozzák meg, mennyire leszünk gyanúsak: ha túl sokszor szegjük meg a törvényt, "körözött" bűnözők leszünk.
Tehát minél többször ölünk például ártatlan embereket, mert mondjuk felidegesítenek minket, annál hírhedtebbek leszünk és annál inkább felfigyelnek ránk a járókelők, az őrök pedig egyenesen kutatni fognak utánunk. De nem kell aggódni, különböző trükkökkel lehet csökkenteni a körözöttségi szintünket, hogy akár újra ismeretlenné váljunk mindenki szemében. Ilyen lesz például a szemtanúk elhallgattatása örökre, a hírnökök megvesztegetése, de akár a falakra kiragasztott körözési plakátokat is letéphetjük.
Azt hiszem, nem nagy bátorság kijelenteni, hogy a folytatásnak nagyon jó esélye van arra, hogy minden téren túlszárnyalja elődjét, beleértve a bevételeket is. Ilyen körítéssel és ennyi extra tartalommal sikerre van ítélve. Már csak abban kell bíznunk, hogy sok más játékhoz hasonlóan ez nem fog késni és rendesen be tudják fejezni, azaz nem fog hibáktól hemzsegni, hogy egyből egy patch kiadására kelljen várnunk az élvezhető játékélményhez.
Például a rövidfilmekben szereplő színész hangját és arcát halljuk, illetve látjuk majd a játékban és az ő mozgásának a mo-cap felvételeit is felhasználják, a dizájnerek pedig a filmesek fegyverszakértőjével dolgoztak közösen, hogy tanulmányozzák, hogyan is néz ki egy valódi, működő modell az Ezio által használt fegyverekből, megtudják, mely animációkon kell még dolgozniuk, milyen súlyú pontosan szerkezet, szóval kicsit élethűbb lesz a dolog.
Az Assassin’s Creed 2: Lineage név alatt röviddel a játék előtt megjelenő rövidfilmeket tehát élő szereplőkkel forgatják le, a játékban látható helyszíneket lemodellezve, így akár meg is látogathatjuk majd azokat, és ezt a készítők egyedi módon keverik a CGI használatával, hasonlóan a fent említett mozifilmekhez. A játék történetének a közvetlen előzményét mutatják így be nekünk, egészen pontosan Giovanni, Ezio apja halálát és annak körülményeit, hogy a főszereplővel együtt mi is gyűlöljük a gonosz nemeseket, de említést tesznek arról is, miként fonódtak össze a templomosok az olasz nemességgel.
A minőségre biztos nem panaszkodhatunk majd, mert a Hybride kiváló munkájáról híres, a rendező, Yves Simoneau pedig elismert szakmai körökben, többek között Emmy-díjat is kapott már. A játékon dolgozó kreatív csapat, köztük Jade Raymond, mint az Assassin's Creed egyik, gyártásért felelős producere, természetesen végig felügyeli a filmek készítését, hogy tökéletesen illeszkedjenek a játékhoz. De lassan ideje már magáról az AC 2-ről is beszélni -- csapjunk is bele!
A történet ugyebár azzal indul, hogy Ezio elveszíti szeretteit, mert Itália legfontosabb családjai összefogtak ellenük, és ennek megbosszulása a fő motivációja bérgyilkossá válásának. Megbélyegzik, mint árulót és bűnözőt, az őrök pedig, akik régen tisztelték, most vadásznak rá. Azok az emberek pedig, akik korábban azt ígérték, mellett lesznek, ha szüksége lesz rá, ellene fordulnak. Ezután rájön, hogy a zsoldosok, a prostik és a tolvajok nem olyanok, akiktől félnie kellene, hanem ők a legmegbízhatóbb emberek. Így az alvilág válik a családjává.
Zsoldosok: Mario a vezetőjük, aki Ezio nagybátyja. Testvérével együtt harcosnak nevelték, ő a fegyveres és több ellenféllel szembeni harcra fókuszált. Az évek során sok katona szegődött mellé, akiket úgy használ, mint bármelyik más zsoldoskapitány, legalábbis az emberek ezt hiszik. Az igazság viszont az, hogy ő elsősorban a templomosok érdekeltségeivel száll szembe a régióban, de mivel a templomosok az olasz nemességbe is beépültek, a külső szemlélőnek úgy tűnhet, mintha csak a szokásos célpontokat választaná.
Mario már a játék elején a szárnyai alá veszi Eziót, hogy alapvető harci képzésben részesítse.
Tolvajok: Antonio a vezérük, akinek a velencei kereskedelmi negyedben van a búvóhelye. Egyszerű és szegény családból származik, de neki nem volt elég az az élet, ezért mindent megtett, hogy kitörjön belőle. De hiába tanult rengeteget, az iskolákba nem vették fel, hiába dolgozott nagyon keményen, annyi pénzt nem keresett, hogy szebb házat és jobb ruhákat engedhessen meg magának. Így lassan rájött, ha valóban többet akar, azt kétkezi munkával nem szerezheti meg, el kell vennie. Ha már a közösségben nem volt képes egy bizonyos rangot elérni, gondolta, megpróbálkozik a feketepiaccal. A velencei nemesek amúgy is annyira erkölcstelenek és korruptak, hogy nehéz megmondani, ki az igazi bűnöző. Antonio igaz nemesnek tartja magát, szellemben és tettekben, nem vér és cím szerint. Kedves és együtt érző tolvajtársaival szemben.
A tolvajcéhet üzletként kezeli, ami inkább hasonlít a maffiára, mint egyszerű zsebmetszők gyülekezetére. Vannak legális üzletei, melyekben tisztára moshatja a megszerzett pénzt, és alaposan megválogatja a célpontokat. Embereivel nem mennek átlagemberek után és nem követnek el kisstílű tetteket, inkább Robin Hoodra emlékeztetnek annyiban, hogy a korrupt nemesek az áldozataik, és soha nem vesznek el annyit, hogy fájjon, kivéve, ha személyes a dolog.
Antonio lát fantáziát Ezióban, ő lehet az a titkos fegyver, akire szükség van ahhoz, hogy megnyerje a saját háborúját a nemesekkel szemben. Alaposan próbára teszi hősünket, hogy megbizonyosodjon, készen áll a feladatra. Ezio a mi segítségünkkel természetesen nem okoz csalódást, és hamarosan nagy segítségére lesz Antoniónak.
Kurtizánok: Paula a lányok főnöke, őt a firenzei bordélyban találhatjuk meg. Igazi bérgyilkoscsaládba született, de nyolcéves korában elvesztette szüleit, így hamarosan az utcán találta magát, szülők nélkül. Szép fiatal lánnyá cseperedett és ezt ki is használta, hogy előrébb jusson, ám ez egy idő után nem kívánt figyelmet vont maga után, és egy korrupt firenzei őr elkapta és több évig lényegében fogságban tartotta, miközben kínozta és megerőszakolta. Egészen addig folyt ez, amíg ki nem szabadult, megölve fogva tartóját. Ezzel felkeltette egy bérgyilkos figyelmét, aki nem sokkal később rájött, ki is ő, és befogadta a bérgyilkosok közé. Az őr halála azóta is megoldatlan rejtély. Paula szabadsága visszanyerése után elhatározta, arra áldozza az életét, hogy a hozzá hasonló hányatott sorsú nőknek menedéket nyújt, bordélya így lényegében kettős funkcióval bír.
Mikor Ezio eldönti, hogy visszavág azoknak, akik keserűségéért felelősek, Paula tudja, hogy nem lehet erről lebeszélni, így megpróbál neki segíteni, hátha úgy életben marad és sikerrel jár.
Ennyi azonban elég a háttérből, lássuk, hogyan működnek a frakciók a játékban, mert nem csak történetben kapnak fontos szerepet. Miután elnyertük a vezetők bizalmát különféle megbízások teljesítésével, nagyban megkönnyíthetik az életünket. A frakciók segítenek megzavarni, elcsalni vagy akár megverni az őröket. Például az utcalányok elcsábítják a strázsákat, ezzel elterelve a figyelmüket, hogy Ezio gond nélkül beosonhasson valahová, ahol a tolvajok segítségével (akik képesek akár a tetőkön ugrálva is követni) teljesíti a feladatát. Egyedi képességeiknek hála, ez a három csoport komoly stratégiai színt ad a játéknak.
Mások segítségére is számíthatunk majd, köztük lesz Machiavelli és Leonardo da Vinci is. Utóbbi a barátunkká is válik, mi pedig az ő tesztbábujává -- olyasmi szerepe lesz, mint Q-nak a James Bond-történetekben.
Az első résszel ellentétben nem csak a szerzetesek közé vegyülhetünk el, hanem bármelyik, együtt közlekedő NPC csoporthoz csatlakozhatunk, hogy csökkentsük lebukásunk esélyét. Nem 100%-os módszer, mert ahogy azt az E3-as videóban is láthattátok, az őrök a búvóhelyeken is kutatnak utánunk, de sokszor egyszerűbb lesz így átjutni a városon. (Az NPC-k formációkba és nagyobb tömegekbe is rendeződhetnek.)
Ezio már lopni is tud bárkitől és szüksége is lesz a pénzre, hiszen a folytatásban szerepet kap a gazdaság is. A bankrendszer a játék története előtt néhány évvel alakult ki, ezzel együtt a cserekereskedelem elkezdett csökkenni, a pénzérméknek pedig értéke lett. A nagyobb olasz családok jó része bankot nyitott, hogy így próbáljon tovább gazdagodni. Mivel most lesz pénzünk, mi dönthetjük el, milyen fegyvereket akarunk használni, nem a játék adja őket nekünk bizonyos szinteken.
A kemény munkával megszerzett pénzt el is szórhatjuk, szó szerint, hogy például a koldusokat lerázzuk magunkról vagy eltereljük egy csoport figyelmét -- de akár mérget is vehetünk, amit a rejtett pengénkre kenve használhatunk. Az alábbi videóban ezt és más eddig nem látott dolgokat is láthatunk, például a rejtett pisztolyt, titkos helyek elérését és a kibővített "eagle vision"-ről (ugyanúgy szétnézhetünk, mint eddig, csak most már a célpontokat is láthatjuk és akár játék közben is használhatjuk egy kis ideig) is esik néhány szó:
Végezetül egy olyan változásról adhatok hírt, aminek minden bizonnyal nagyon örülni fogtok. Az első részből mindenki emlékszik arra, hogy könnyen lebukhattunk az őrök előtt és ez nem kihívás volt, hanem inkább átfordult frusztrációba. Ennek vége, a fejlesztők átdolgozták a hírhedtségünket követő rendszert! Mostantól a cselekedeteink határozzák meg, mennyire leszünk gyanúsak: ha túl sokszor szegjük meg a törvényt, "körözött" bűnözők leszünk.
Tehát minél többször ölünk például ártatlan embereket, mert mondjuk felidegesítenek minket, annál hírhedtebbek leszünk és annál inkább felfigyelnek ránk a járókelők, az őrök pedig egyenesen kutatni fognak utánunk. De nem kell aggódni, különböző trükkökkel lehet csökkenteni a körözöttségi szintünket, hogy akár újra ismeretlenné váljunk mindenki szemében. Ilyen lesz például a szemtanúk elhallgattatása örökre, a hírnökök megvesztegetése, de akár a falakra kiragasztott körözési plakátokat is letéphetjük.
Azt hiszem, nem nagy bátorság kijelenteni, hogy a folytatásnak nagyon jó esélye van arra, hogy minden téren túlszárnyalja elődjét, beleértve a bevételeket is. Ilyen körítéssel és ennyi extra tartalommal sikerre van ítélve. Már csak abban kell bíznunk, hogy sok más játékhoz hasonlóan ez nem fog késni és rendesen be tudják fejezni, azaz nem fog hibáktól hemzsegni, hogy egyből egy patch kiadására kelljen várnunk az élvezhető játékélményhez.
Lehet, hogy ez most olyan lesz, mint amit az 1. résztől vártam.
PC-s verzió is jön a konzolosokkal együtt ? ??
Jó kis változások lesznek. Már várom.
Na az utolsó három bekezdésnek viszont tudtam örülni is, mivel ezért hagytam abba az egészet.