Ahogy attól tartani lehetett, rosszul startolt az Assassin’s Creed II PC-s verziója az új szoftveres védelmi rendszer miatt: az állandó internetes kapcsolathoz tökéletes szerverellátottságra lett volna szükség, a Ubisoft azonban ezen a téren nem áll a helyzet magaslatán, így azoknak, akik az első napon vették meg a játékot, a hétvégén szerverleállásokkal kellett szembesülniük.
Amellett, hogy hiába feküdt ott az eredeti doboz a PC mellett az asztalon, sokan alig tudtak részt venni Ezio kalandjaiban, ráadásul még játékállás mentések elvesztése miatti dühöngő felhasználók is hallatták hangjukat a Ubisoft hivatalos fórumain.
A francia kiadó renoméját ezzel talán kissé megtépázta, viszont az kétségtelen, hogy nem sikerült normálisan feltörni a játékot, így egyelőre tartja védőbástyáit a Ubisoft által bevehetetlennek kikiáltott védelem. Hogy ez hosszú távon is így marad-e, vagy végül ezt a DRM-et is sikerül-e feltörni a kalózoknak, annak csak az idő a megmondhatója…
Amennyiben sikerült a Ubisoftnak használható védelmet kidolgoznia, az nyilván precedensértékű lehet a jövőre, más kiadókra és az egész játékiparra nézve is.
És melyek voltak a brutális leállások okai? Nos, míg a Ubisoft korábban arról „mesélt”, hogy olyan sokan akarnak az Assassin’s Creed II-vel játszani, hogy nem bírta a szerver, most kiderült, hogy egy denial of service okozta a leállásokat. A hackertámadás nem számít egyébként újdonságnak a Ubisoft történetében: a hackerek korábban is előszeretettel piszkálták a szervereiket.
Amellett, hogy hiába feküdt ott az eredeti doboz a PC mellett az asztalon, sokan alig tudtak részt venni Ezio kalandjaiban, ráadásul még játékállás mentések elvesztése miatti dühöngő felhasználók is hallatták hangjukat a Ubisoft hivatalos fórumain.
A francia kiadó renoméját ezzel talán kissé megtépázta, viszont az kétségtelen, hogy nem sikerült normálisan feltörni a játékot, így egyelőre tartja védőbástyáit a Ubisoft által bevehetetlennek kikiáltott védelem. Hogy ez hosszú távon is így marad-e, vagy végül ezt a DRM-et is sikerül-e feltörni a kalózoknak, annak csak az idő a megmondhatója…
Amennyiben sikerült a Ubisoftnak használható védelmet kidolgoznia, az nyilván precedensértékű lehet a jövőre, más kiadókra és az egész játékiparra nézve is.
És melyek voltak a brutális leállások okai? Nos, míg a Ubisoft korábban arról „mesélt”, hogy olyan sokan akarnak az Assassin’s Creed II-vel játszani, hogy nem bírta a szerver, most kiderült, hogy egy denial of service okozta a leállásokat. A hackertámadás nem számít egyébként újdonságnak a Ubisoft történetében: a hackerek korábban is előszeretettel piszkálták a szervereiket.
Nem akarom elhinni,hogy a hackerek feltörték a DRM-hez...
Ubisoft designed the DRM in a way that holds their customers hostage. Reasons for that will be explained further. The simple truth is that if we don’t stop this DRM system now, it will become accepted for most PC games by ALL major publishers.
How Ubisoft DRM works
Surely most of the people reading this are familiar with how it works. If you are, skip ahead...
The Ubisoft DRM is the most restrictive DRM ever implemented in a PC game. Currently, 2 games have it: Assassin’s Creed II and Silent Hunter 5. They are both SINGLE PLAYER games and Assassin’s Creed doesn’t even have a multiplayer component. Nevertheless, both REQUIRE CONSTANT INTERNET CONNECTION. If your connection to the Ubisoft server is interrupted, the game pauses until such time as the connection is resumed (note that the first version of the game quit into main menu). If it is not resumed promptly, you will not able to save your progress. Ubisoft requires you to be online to save the game and saved games are stored on their servers. Although they allowed to store saves offline recently, they are still synced with online saves. If DRM fails during the sync, the save is lost. This caused many gamers to lose 10-20 hours of progress, when Ubisoft wiped their saves during the sync process. With Ubisoft DRM, you are no longer BUYING the game; - you are RENTING it at full price. Your ability to play a SINGLE PLAYER game is completely dependent on Ubisoft servers (and how protected they are )
Why Ubisoft has done this
People who think that this is about preventing piracy of a specific game are missing the BIGGER PICTURE. Ubisoft is testing a new platform for game delivery (think: Steam). This is NOT about piracy, as much as it is about maximizing revenue. If your game is tied to your online account, you are no longer in possession of the game. The game cannot be resold. It cannot be given as a gift. You cannot buy a game from a different platform (think: Half-Life 2). You cannot lend it to a friend. If you can only play the game while online, Ubisoft is in complete control of how and when you use the game you bought. In the future, it enables them to implement whatever pricing structures they feel like. They can even charge you per save if they want to.
What Ubisoft could have done differently
If Ubisoft had more concern about you – their customers, they would have implemented fall-back mechanisms. For example, forcing online saving and pausing the game when the connection is lost was unnecessary. IT DOES NOT MAKE THE GAME EASIER TO CRACK. Instead, the game could easily pause at the next checkpoint. However, it was not their objective to create a worthwhile gaming experience. Their objective was to BETA-TEST THE MOST RESTRICTIVE FORM OF DRM POSSIBLE to see how easily users will adopt it.
legyen márc 19 és tudok vele játszani XD
Nekem az egyik kedvenc játékom,szerintem bőven megérte a pénzét(Én X360-ra vettem meg,13k-ért),ennyit megérdemel minimum,rengeteget el lehet vele játszani,már alig várom a 3.részt.
ti se őrülnétek ha terveztek egy játékot és minden eladot példány után 5 % a tiétek ! !
nekik is valamiből élni kell lehet hogy drága de ez van !!! ha valaki arra meri fogni hogy válság van az kész csak szólok 2 éve sőt 9 éve is válság volt csak akkor nem harangozták anyira mint az utobi években
Te ennyire vaskalapos vagy, vagy napidíjat kapsz az ubi soft-től?
Amúgy problémás az összevetésed.
A szerzői jog más tészta. Az autó konkrét dolog, egy tárgy, a szellemi termék viszont nehezen körülírható, elméleti dolog. Ezért nehéz meghatározni az értékét, néha alá- néha túlbecsülik a szerző jogait. Amióta világ a világ a szerzők lopnak vagy őket is meglopják.
Ne sajnálld annyira a játék kiadókat, azzal a pár millió elvesztett dollárral is bőven megéri nekik kiadni a játékokat. Lássátok már be, ha eddig nem omlott össze a játékipar ezután se fog!
Az embereknek pedig ha multizni akarnak, úgy is meg kell venniük a játékot. Ezért már érdemes kiadni több ezer forintot, mert multiban a haverokkal több hónapig lehet tolni. Ez így már megéri, de csak a solo módért nem. Az a játék amelyik nem képes rendes multit összebütykölni magára vessen.
Végül, attól még, hogy hébe-hóba letöltünk egy játékot nem leszünk köztörvényes bűnözők. Csak olyan emberek, akik tilosban járnak. Te mindig megáltál a pirosnál?
Amúgy a játékipar nem fog tönkre menni, mert a multiplayer játékokhoz eredeti dvd kell(ene). Úgy pedig, hogy a játéknak a multi része is jó már megéri az árát.
A játék ipar pedig nem fog befuccsolni, túl sok pénz van benne, legfejjebb a kisebb sikertelenebb fejlesztők fognak bedölni. De ez a piac törvénye.