A Resident Evil egyike azon játéksorozatoknak, amelyek az ígéretes kezdés után úgy álltak földbe, hogy azt rossz volt nézni. Tény és való, hogy az első négy rész igazi klasszikus, amelyek először megteremtették, majd megújították a túlélő-horror zsánert, viszont ami a Resident Evil 5-től kezdetét vette és tartott majdnem 10 éven át, azt tényleg minden rajongó jobb szeretné inkább örökre elfelejteni. A szebb napokat is látott Resident Evil végül 2017-ben, a hetedik számozott résszel kapott új erőre, hiszen a Texasi láncfűrészes mészárlást is megidéző, végig FPS-nézetben játszódó epizód hatalmas siker lett és olyan vérfrissítést adott a szériának, hogy arra még maga Nemesis is büszke lett volna! Tűkön ülve vártuk hát, hogy a Capcom ezután merre halad tovább és miként folytatja Ethan Winters történetét, a válasz pedig 2021-ben érkezett meg a Village képében.
A sztori szerint három évvel járunk a Resident Evil 7 eseményei után. Ethan és Mia boldog házasságban élnek újszülött kisbabájuk, Rose társaságában. A családi idill felhőtlennek tűnik, de Ethan-ben folyamatosan ott motoszkál még a louisiana-i eset a Baker-családdal és Eveline-nel. A meghitt családi vacsorát maga Chris Redfield és osztaga zavarja meg, mikor nemes egyszerűséggel szimplán agyonlövik Mia-t, elhurcolják Rose-t, Ethan-t pedig kiütik. Felfogni sincs időnk a történteket, már egy havas út mentén térünk magunkhoz, egy felborult rabszállító és a halott sofőr társaságában. Az utat követve hamar eljutunk az új helyszínhez, egy kicsiny romániai faluhoz. Hamar kiderül, hogy a helyet vérfarkasok tartják rettegésben, a szálak pedig a szomszédos kastélyig érnek, ahol Mother Miranda és alattvalói tevékenykednek. Ethan a helyiek kudarcba fulladó megsegítése után errefelé veszi az irányt, hogy megtalálja kislányát, de persze a sztori idővel azért ennél bonyolultabbá válik. A falu és a kastély az a két helyszín, amiket a korábban letölthető demókban már félig-meddig bejárhattunk, de a Resident Evil Village több változatos területtel is operál. A központi persze a falu, ahová minduntalan visszatérhetünk, viszont ahogy egy bizonyos kulcs több darabját is megszerezzük, úgy nyílik meg előttünk az út másfelé.
Eleinte a felfedezés és az új, leginkább a Resident Evil 4 hasonló települését visszaidéző terület még egészen bíztató, ahogy maga a Dimitrescu-kastély is, a Nemesis módjára a nyomunkban koslató, túlméretezett vámpír hölggyel, viszont a következő helyszín, a kísérteties Beneviento-ház a játék legerősebb része. Igazi nyomasztó, vérfagyasztó horror-hangulattal lett megáldva és itt a fegyvereinket is elveszik, mivel odalenn, a ház alatt kell tevékenykednünk teljesen védtelenül. Aztán egyszer csak kialszanak a fények, és amint kilépünk az ajtón, meghalljuk, hogy valami közelít. Valami undorító, ami ráadásul borzalmas kisbaba hangokat ad ki, de olyan rémületes módon, hogy ennél a pontnál tényleg félre kellett tennünk pár órára a játékot, mert ez a szakasz teljesen kicsinált minket idegileg!
A mutáns kinézetű Moreau után ugyanabba a hibába esik a Village, mint a Resident Evil 7 annak idején, vagyis a csontig hatolóan ijesztő helyszíneket felváltják a sablonos, ezerszer látott térségek. A vérfarkasok fészke vagy Heisenberg erősen a Wolfenstein játékokat idéző gyára cseppet sem emelkednek ki az átlagból, és mikor utóbbiban belepattanhatunk egy mechába, ott már tényleg a fejünket fogtuk. A Capcom itt is kötelességszerűen pakolta tele a félelemre kiélezett játékmenetet túlméretezett, háznyi magas bossokkal, különféle csápos mutánsokkal, illetve egyenesen a Call of Duty hangulatát idéző momentumokkal, hogy azokat is kiszolgálják, akik egy autós játékban is a gépfegyvert keresik. A Resident Evil 7 is ott csúszott meg, hogy a teljesen jól felépített Texasi láncfűrészes hangulatot Ethan kezéhez hasonlóan egy huszárvágással szelték ketté a fantáziátlan bányás szakasszal, vagy utána a hajón való agyatlan lövöldözéssel. Itt ugyanez a felállás, csak a mérleg nyelve még jobban az akció felé billen, ami azonban teljesen kiöli a horrort a játékból. Érezhették ezt a fejlesztők is, hiszen a Shadow of Rose DLC-ben megpróbáltak ismét a félelmetesebb hangulat irányába elmozdulni. Ebben a kiegészítőben az immár tinédzserkorú Rose-t irányíthatjuk, aki visszatér a jól ismert faluba, hogy válaszokat keressen.
A hírek szerint a készülő kilencedik rész már nem a Winters-családot állítja középpontba, vagyis hacsak a Capcom nem ad ki meglepetésszerűen még egy DLC-t a közeljövőben, akkor kijelenthető, hogy Ethan és lánya, Rose története lezárult. A legfrissebb pletykák szerint a Resident Evil 9 egy délkelet-ázsiai szigeten fog játszódni (amit Szingapúr ihletett), és a Village-hez hasonlóan felvonultat néhány mitikus lényt, viszont sokkal érdekesebb, hogy az eddigi, sokkal lineárisabb pályavezetés helyett open-world játékteret kaphatunk, már ha lehet hinni az informátoroknak, akik szinte hetente állnak elő valamivel. Ez egyáltalán nem lenne meglepő húzás, hiszen az engine a Dragon’s Dogma 2 által már képes kezelni a nyílt világokat, illetve jelen cikkünk tárgya, a Village is elmozdult ebbe az irányba, igaz, jelentős korlátozásokkal.
A The Evil Within 2 mindenesetre már évekkel ezelőtt bizonyította, hogy ebben a zsánerben is működhet a recept, szóval kíváncsian várjuk, hogy a Capcom mivel lep meg minket a kilencedik részben. A lehetőségek tárháza lényegében végtelen, de arra már most mérget mernénk venni, hogy legalább egy ismerős arc fel fog tűnni a kaland során, legyen az Chris, Leon, Jill vagy bárki más. Ha mázlink van, akkor a japánok még idén leleplezik a kilencedik részt, viszont 2026-nál előbb ne nagyon számítsatok a megjelenésére, pláne úgy, hogy a bennfentesek szerint előbb a Resident Evil 5 remake-jét kapjuk meg.