Szétlőtte az FPS-ek világát?
A Call of Dutyt szokás utálni és szidni, holott valójában egy egész jó FPS-sorozatról van szó -- sőt, az idei Black Ops II (adatlapunkon) még újdonságokat is hozott, ami egy évente új résszel jelentkező franchise esetében nem egyszerű feladat. Ugyanakkor vannak, akik a CoD-ban csak a játékipart felemésztő rákos daganatot látják: ilyen a THQ kommunikációs főnöke, Huw Beynon is, aki azzal vádolta meg az Activision sorozatát, hogy az tönkretette az FPS-műfajt.
"Azt hiszem, nyugodtan kijelenthetjük, hogy az egykor csak egy szűk réteget képviselő militáns FPS-ek ma már gombafelhő-méretűvé nőttek, igazi felhők a játékvilág egén, melyek szabályosan rátaposnak mindarra, ami egykor jóvá tette az FPS-zsánert, beleértve a Half-Life-ot, a System Shockot, vagy a GoldenEye-t. Az FPS-eknek nincs szükségük katonai háttérre, elég egy fantasztikus másik világ, hisz pont erről szólnak a videojátékok." -- fogalmazott Huw az OXM-nek.
Példaként és a jelenség elindítójaként a Call of Dutyt emlegette, majd kiemelte, hogy milyen jól sikerült a Dishonored, és hogy a Metro: Last Light sem fekszik le a modern trendeknek. Mi nem szeretnénk igazságot tenni a kérdésben, főleg, mert nem olyan rossz az a CoD, mint sokan mondják, de abban azért van igazság, hogy felesleges egyetlen trendnek alárendelni a shootereket. Ti mit gondoltok, Beynon jó nyomon jár?
Hogy lehet ilyet leírni (ráadásul 2x, mert miért ne, generáljuk a flame-et, így kell azt)? Sajnálom, de ez nettó hülyeség. A CoD az MW1-ig még elviselhető fps volt (az első rész meg zseniális), de mára már interaktív film lett belőle, amiben a rendező el sem engedi a játékos kezét + egy meglehetősen primitív multiplayer-el mód. Kikezdhetetlen tény, hogy a játékmenetnek klasszikus értelemben vett mélysége nincsen.
Mivel ez az ipar is az üzletről szól és nem arról, hogy ki mennyire dédelgeti, szeretgeti az FPS zsánert, így kicsit húztam a szám, amikor ezt olvastam.
Számomra ez nem volt más, mint a kommunikációs főnök utolsó parasztvakítása.
És akárhogy nézzük, a katonai FPS-ek sokkal nagyobb hangsúlyt kapnak sajnos.
Egyébként a hozzászólásodban említett összes játékkal játszottam
Címeket nem sorolok, csak statisztikát, hogy a legutóbbi 3 évben hány FPS jött ki (csak a nagyobb címeket számoltam és remélem nem hagytam ki semmit):
ÉV/ FPS / "Modern katonás"
2010 / 9 / 4
2011 / 15 / 4
2012 / 6 / 2
Össz: 30/10 (És ebben benne van pl. a Sniper:GW, ami nem éppen CoD-stílusú, de mindegy, beleszámoltam.)
Tehát az FPS-ek jelentős hányada nem "modern katonás", csomó tök más stílusú játék is jelent meg az elmúlt években:
Metro 2033,Dead Island,RAGE,Darkness 2,Far Cry 3,Dishonored,Borderlands 2,lehetne sorolni.
Szerintem tökéletesen megfér a CoD-BF-MoH vonal a fent említett címek mellett, nem kell mindig reklamálni.
Ha unod a modern kort, játszol mással. Soroltam pár ötletet.
Mert ott a készítők foglalkoztak a játékkal, nem csak egyes elemeket csiszolták, meg a tucatszar sablonokat nyomatták...
Az FPSek 98 százaléka modern kori, katonás FPS. Jó, jó, de már nagyon unalmasak. Ezért örültem nagyon a Far Cry 3 -nak, ami felüdítette az FPS-ek monoton szürkeségét.
A Call of Duty egy jó iparos munka, semmi több. Bőven nem érdemelne ilyen hype-ot és ekkora bevételeket. Ez tényleg káros a többi FPS-re sőt akár a többi más játékra is.