A Square Enix mindenkit meglepett az E3-on hihetetlen új motorjával, a következő generációs konzolokra (is) fejlesztett Luminousszal. A vállalat gyakorlatilag a semmiből tört elő egy, az Unreal Engine 4.0-t is könnyen megszorongató technológiával, ez viszont korántsem jelenti azt, hogy eljön e fotorealisztikus látvány ideje -- a Square Enix szerint ez nem is következik be soha.



"Csak a grafikára összpontosítani nagy hiba lenne. Kapsz egy rakás remekül kinéző karaktert, és már-már megtévesztheted az embereket, de az animációk gyorsan lerombolják az összképet. Ugyanez a helyzet a mesterséges intelligenciával és a szereplők viselkedésével. Az animációk jók, de a modellek hülyeségeket csinálnak." -- nyilatkozta Julien Merceron technikai igazgató a GamesIndustry.biz-nek.

Hozzáfűzte, hogy bár egy ideig lehet fejlesztgetni a különböző komponenseket, oda sosem jutunk el, hogy minden egyszerre legyen tökéletes. Ehhez végletekig reális fizikai modellezés, valóságot megtévesztő grafikai kivitelezés, és megtévesztő MI is kellene -- Merceron úgy véli, ez mindig túl sok lesz a játékoknak.

Éppen ezért azt javasolja, hogy ne a technológiai értelemben vett látványra gyúrjanak a fejlesztők, hanem a hangulatra és az atmoszférára. Ezzel ugyanis magával ragadó élményt alkothatnak, olyat, amilyen igazán kell egy jó játékhoz.