A japán Famitsut 1986-ban alapították, és az elmúlt 25 év során a világ egyik legelismertebb játékokkal foglalkozó szaklapjává vált, értékeléseit mindenhol komoly figyelem kíséri. A lap hagyományai szerint egy játékot nem egy, hanem négy újságíró tesztel, és egyenként értékelik egy 10-es skálán -- így áll össze az elérhető maximális 40/40 pont, amit eddig tizenhat alkalommal osztott ki a magazin, kizárólag keleti termékekre.
Most viszont ledőlt a képzeletbeli határfal: a Famitsu 40/40-re osztályozta a The Elder Scrolls V: Skyrimet, a Bethesda legújabb remekművét. Ez a 17. maximális pont az újság negyedszázados történelme során, és az első olyan, amit nyugati fejlesztésű játék kapott meg. Azon túl, hogy gratulálunk a Bethesdának, nem is fűzünk hozzá többet a hírhez.
Most viszont ledőlt a képzeletbeli határfal: a Famitsu 40/40-re osztályozta a The Elder Scrolls V: Skyrimet, a Bethesda legújabb remekművét. Ez a 17. maximális pont az újság negyedszázados történelme során, és az első olyan, amit nyugati fejlesztésű játék kapott meg. Azon túl, hogy gratulálunk a Bethesdának, nem is fűzünk hozzá többet a hírhez.
nem is kell, mer' ez egy jó játék, hibái ellenére.) de Nattvardsgasterna írására
reftektálnék egy-s mást.
Érdekes kifogásaid vannak a Skyrim-mel szemben, amiből csupán annyi jön le
számomra, hogy a New Vegas világa jobban tetszik, (Ami nem baj persze, ízlések,és pofonok.) mer a többi, rész írásodnak,már bocs: de ostobaság.
1: Összevissza rohangálás.(Az erdőben.)
Ugyan már, másfél óra játék után, egy várost bejárva, beszélgetve, vagy csak azokat hallgatva, másfél oldalnyi küldetést lehet összeszedni, nagyon kevés az üresjárat. Ezek után erdőben rohangászni, csak szándék, vagy játszani nem
tudás kérdése....(Ja és ne mondd már, hogy ezt a céltalan rohangászást a
Falloutokban nem lehetett megcsinálni.)
2: Történet.
Magad írtad: pár órát játszottál, a NV.- ast meg kijátszottad. Mit is tudsz akkor, a Skrym történetről ? Szerintem nem sokat.
3: Fejlődés, Perkek, V.A.T.S.
Ez ismét ízlés dolga. A Skyrimben abban, és úgy fejlődsz, amit, és ahogyan hasz-
nálsz..Tudom, hogy ez sokaknak szúrta már régen is a szemét, de nekem meg
pl. az, hogy a Falloutokban, úgy is képezhettél egy Thief -et, hogy egy percet nem
lopakodtál, loptál, csak szintlépésnél, ráadtad a pontot, oszt' kész. Itt egy kicsit
jobban meg kell dolgozni, a képességekért.
A Perkek nagyon jók a Falloutokban az már igaz .
A V.T.S. -ról, csak annyit, azért kellett a játékba, mer a Fallout (és társai) egy
"ál FPS", főleg nehéz fokozaton, real time ban játszhatatlan, a célzás pontossága,
lövés erőssége mind - mind pontfüggő.
A Skyrim- mel kapcsolatban, már sokan írták ezt a kalimpálást azért, mert nem
tudnak vele játszani, pedig szerintem a legjobban játszható real- time RPG a
harcrendszere miatt. Ütés, blokkolás, pajzsal lökés, minden benne van, figyel-
ni kell az ellenfélre, és sokat mozogni, nem csak nyomkodni pánikszerűen a
gombokat, és hidd el, meglesz az eredménye. Nem egy két perc alatt kitanulható
kommersz fos a harc, ezért is sírnak oly' sokan.
Utólag még anyit, hogy mindkét játékot szeretem egyébként, csupán az ellent-
mondásaidra akartam felhívni a figyelmet.
Ja, és még annyit... azért volt bőr a képükön akkorát hazudni, hogy új motor lesz a játék alatt... ne mondják már nekem, hogy ez egy nulláról felépített cumó... ugyanazokkal a gyökér bugokkal van tele a játék, mint az Obli vagy a két uccsó Fallout... de némi extra effektet meg az emberek ábrázatát leszámítva még ugyanúgy is néz ki... szóval van bőr a pofájukon, most komolyan...
Sykrim forever ^.^
Végére még annyit, hogy azért blogba írtam inkább, mert ide kicsit hosszú lett volna.
Azt persze nem mondják, hogy a motorja tulajdonképpen az Oblivioné,( Új motor.... aha látom ) kb.ugyanazokkal a hibákkal, + még 300 - másikkal , ( Tessék megnézni a felhasználók által beküldött listát a hivatalos fórumon, + még magam is belefutottam ezekből egy tucatnyiba.) Optimalizálatlan mint az állat,már megint a játékosok modjai teszik használhatóvá, mint az Obliviont annak idején, és a PC- seknek külön szívás a kényelmetlen ( bár kényszerből szokható ) kezelőfelület.
Félreértés ne essék, ez egy jó játék, szép a grafikája meg nagyon hangulatos, meg minden, és a játékideje is nagyon korrekt, csak még csak meg sem
közelíti a 100 - százalékot.
Majd ha kész lesz, mondjuk. Az már ízlés dolga.
Megin' a szokásos: Nagy kiadó, nagy reklámkampány, nagy hype, + 10 pont.