A napokban egyre többször merül fel Shawn Layden neve: a szakember évtizedekig töltött be vezetői pozíciókat a PlayStation-nél, 2014-2019 között pedig a Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios elnöke volt (mai nevén PlayStation Studios). Úgyhogy ha valakinek, neki hihetünk: egy interjúban mesélt arról, hogy majdnem csődbe ment a cég a PS3-as időszakban, illetve arról is, hogy szerinte nem éri meg túl hosszú játékokat készíteni. Egy másik fontos téma pedig, ami felmerült az interjúban, a konzolok teljesítménye.

Ez egy másik interjú, de érdemes megnézni, nagyon jókat mond:

No de visszakanyarodva a másik interjúra, és a konzolok teljesítményére! Arra a kérdésre, hogy lesz-e még nagy teljesítményugrás a konzolok között, így válaszolt:

„Nem hiszem. Úgy értem, hogy nézne ki ez az ugrás? Tökéletesen megvalósított emberi szereplők lennének egy olyan játékban, amit teljesen te irányítasz. Akár ez is megtörténhet. De nem hiszem, hogy még az én életemben. Most egy olyan ponton vagyunk, ahol a hardverek innovációs görbéje kezd beállni, vagy tetőzni. Ugyanakkor a szilícium árucikké válása azt jelenti, hogy ha elindítasz egy Xboxot vagy PlayStationt, akkor nagyjából ugyanaz a chipkészlet van benne. Mindet az AMD készíti. Minden vállalatnak megvan a saját operációs rendszere és titkos szósza, de lényegében ugyanaz. Szerintem elég közel vagyunk ahhoz a végleges specifikációhoz, amilyen egy konzol lehet."

Layden egy olyan lehetséges forgatókönyvet is el tud képzelni, amiben mind az Xbox, mind a PlayStation ugyanazt a konzolt árulja, a játékosok pedig választhatnak, hogy az Xbox-os, vagy a PlayStation-ös oprendszerre fizetnek elő hozzá. A cégek pedig ebből az előfizetéses modellből élnének.

"Ha az én szemszögemből nézzük, ami természetesen a PlayStationös, a PS1 és a PS2 közötti ugrás drámai volt. Emlékszem, amikor láttam a Gran Turismo PS2-es demóját, nem hittem el, hogy ez megvalósulhat egy otthoni konzolon, de mégis így történt. A PS2-ről PS3-ra történő ugrás szintén figyelemre méltó volt. Elértünk egy standard HD-szintet. Megkaptuk - nem mindenhol, de sok helyen - a 60 FPS sebességű játékmenetet. És hálózati képességgel is rendelkezett, igaz még csak kezdetlegessel. Aztán a PS3 és a PS4 között már csak a hálózati dolgokat kellett jól megcsinálni.

Aztán jött a PS5, ami egy fantasztikus kis gép, de a tényleges különbség a teljesítményben... őszintén szólva lassan elérjük azt a szintet, ahol már csak a kutyák hallják a különbséget. Nem fogunk újabb PS1 és PS2 közötti teljesítményugrást látni - már kimaxoltuk a dolgot. Ha teraflopokról és ray-tracingről beszélünk, akkor már túl vagyunk azon a határon, amit a legtöbb ember megért."

Ti mit gondoltok a témáról?