- Unreal Engine-re vált a Halo-sorozat
- A 343 Industries számos prototípuson dolgozik
A Microsoft pár héttel ezelőtt 10 000 alkalmazottjának mutatott ajtót, melynek részeként többek között a Bethesda és a Halo-sorozatért felelős 343 Industries létszáma is alaposan megcsappant. Az ügyben korábbi fejlesztők is megszólaltak és gyorsan elterjedt a pletyka, miszerint máshoz kerülhet a közkedvelt sorozat, de ezt a stúdió gyorsan cáfolta. A Bloomberg jelentése alapján a 343 Industries szám szerint 95 munkatársától vált meg, nem dolgozik aktívan új kampány kiegészítőn a Halo Infinite-hez, és gyakorlatilag az alapoktól kezdi el a sorozat felépítését.
One of 343's biggest core problems over the last few years has been a heavy reliance on contractors, who can only stay a maximum of 18 months. During this mass layoff, full-time employees got severance packages. Contractors got a few days to pack up and leave
— Jason Schreier (@jasonschreier) January 31, 2023
Ennek részeként állítólag nem csak Unreal Engine-re vált át a stúdió, de egyúttal nagy erőkkel dolgozik új Halo prototípusokon is az új motorral a Halo Infinite új tartalmainak tervezése helyett. Az új motorra való átállás remélhetőleg megkönnyíti majd a fejlesztést, ugyanis a korábbi motor állítólag elég nehezen kezelhető és elavult volt, első alkalommal pedig elvileg a Tatanka kódnéven futó új résznél fogják alkalmazni, ami a Certain Affinity közreműködésével készül, és eredetileg egy battle royale címnek indult, de még számos irányba fejlődhet.