A Braidet fejlesztő Jonathan Blow az Edge-nek adott interjújában fejtette ki véleményét a Microsoft független fejlesztőkkel kapcsolatos politikájáról. Szerinte a redmondi cég túl "konzervatív", és nem vállal elegendő kockázatot, szemben a nyitott Sonyval.
"A Microsoft bebizonyította törődését az alacsonyabb árkategóriájú játékok felé az XBLA-val, de szerintem nem mondok nagy dolgot azzal, ha kijelentem, hogy a kínálatuk nagy része nem valami jó. Ha jobban megnézzük, elmondható, hogy a Sony többet tett az indie-szféráért, hisz folyamatosan figyeli a PSN kínálatát, és kifejezetten olyanokat keres, melyek kísérletező jellegűek, újszerűek. Jó példa erre, hogy kiadták a Linger In Shadowst. Az MS ezt nem tette volna meg, mert nem is egy nyers értelemben vett játékról van szó. Az XBLA sokkal konzervatívabb a PSN-nél, mégis nagyobb közönsége van, ergo a reklámértéke is komolyabb, hisz többen vehetik észre a játékodat."
Blow hozzátette: "Azoknak a játékoknak egy komoly hányada, melyeket az MS kiad XBLA-ra, határozottan rossz. Vannak persze remekművek is, mint a Super Meat Boy, ami egy fantasztikus játék. Bárcsak jobban reklámozták volna, az XBLA viszont csak egy bürokratikus gépezet része."
A Braid egyébként Blow szerint az indie-kor legoptimistább szakaszában jelent meg, és ennek köszönhette kiugró sikerét. Blow új játéka, a The Witness egyébként XBLA mellett PSN-re is meg fog jelenni jövőre, reméljük, a PC-t sem felejti el.
(A képek a Braidből származnak.)
"A Microsoft bebizonyította törődését az alacsonyabb árkategóriájú játékok felé az XBLA-val, de szerintem nem mondok nagy dolgot azzal, ha kijelentem, hogy a kínálatuk nagy része nem valami jó. Ha jobban megnézzük, elmondható, hogy a Sony többet tett az indie-szféráért, hisz folyamatosan figyeli a PSN kínálatát, és kifejezetten olyanokat keres, melyek kísérletező jellegűek, újszerűek. Jó példa erre, hogy kiadták a Linger In Shadowst. Az MS ezt nem tette volna meg, mert nem is egy nyers értelemben vett játékról van szó. Az XBLA sokkal konzervatívabb a PSN-nél, mégis nagyobb közönsége van, ergo a reklámértéke is komolyabb, hisz többen vehetik észre a játékodat."
Blow hozzátette: "Azoknak a játékoknak egy komoly hányada, melyeket az MS kiad XBLA-ra, határozottan rossz. Vannak persze remekművek is, mint a Super Meat Boy, ami egy fantasztikus játék. Bárcsak jobban reklámozták volna, az XBLA viszont csak egy bürokratikus gépezet része."
A Braid egyébként Blow szerint az indie-kor legoptimistább szakaszában jelent meg, és ennek köszönhette kiugró sikerét. Blow új játéka, a The Witness egyébként XBLA mellett PSN-re is meg fog jelenni jövőre, reméljük, a PC-t sem felejti el.
(A képek a Braidből származnak.)