A GDC-n tartott előadásának címe "Hová lett a tárgylistám? A játékmenet csiszolása a Mass Effect 2-ben" volt, és nagyjából arról szólt, hogy mekkora odafigyelés kell egy olyan nívós program folytatásának elkészítéséhez, mint a Mass Effect.
Norman szerint a legfontosabb cél a Mass Effect 2 fejlesztése alatt az volt, hogy élvezetesebb harcot mutasson elődjénél, "intenzív utánérzéssel", ami az első részben nem volt tapasztalható. Szerinte a legnagyobb hiba a Mass Effectben azon tény ignorálása volt, mely szerint a program másnak nézett ki, mint amilyennek éreztette magát játék alatt. Külsőre egy lövöldözős cuccnak tűnt, de a játékmenet ezzel nem mutatott összhangot. A folytatásban tehát figyelembe kellett venni, hogy "a BioWare erős sztoriban, de gyenge a lövöldözésben", és ehhez mérten újra kellett építeni a játékmenet alapjait.
Az eredmény nagy kritikai és anyagi siker lett, de Norman szerint a rajongók reakciója kitaposta az ösvényt a harmadik rész előtt. Példának a hivatalos fórum két topicjának címét hozta fel, melyek "A Mass Effect 2 nem szerepjáték" és a "Gears of War interaktív dialógusokkal" voltak. Szerinte ez jól prezentálja, mit kell megreformálni.
Így hát a konklúzió az, hogy a Mass Effect 3-ban több RPG elemnek kell helyet kapnia, ebből kifolyólag részletesebb harci lehetőségekkel, okosabb ellenfelekkel és a játékélmény általános értelemben vett kiegyensúlyozásával. A játékmenetnek azonban a megszokott sémákra kell fókuszálnia, és a második részben újraalkotott játékmagot sem kell lecserélni.
(A képek a Mass Effect 2-ből valók.)
Norman szerint a legfontosabb cél a Mass Effect 2 fejlesztése alatt az volt, hogy élvezetesebb harcot mutasson elődjénél, "intenzív utánérzéssel", ami az első részben nem volt tapasztalható. Szerinte a legnagyobb hiba a Mass Effectben azon tény ignorálása volt, mely szerint a program másnak nézett ki, mint amilyennek éreztette magát játék alatt. Külsőre egy lövöldözős cuccnak tűnt, de a játékmenet ezzel nem mutatott összhangot. A folytatásban tehát figyelembe kellett venni, hogy "a BioWare erős sztoriban, de gyenge a lövöldözésben", és ehhez mérten újra kellett építeni a játékmenet alapjait.
Az eredmény nagy kritikai és anyagi siker lett, de Norman szerint a rajongók reakciója kitaposta az ösvényt a harmadik rész előtt. Példának a hivatalos fórum két topicjának címét hozta fel, melyek "A Mass Effect 2 nem szerepjáték" és a "Gears of War interaktív dialógusokkal" voltak. Szerinte ez jól prezentálja, mit kell megreformálni.
Így hát a konklúzió az, hogy a Mass Effect 3-ban több RPG elemnek kell helyet kapnia, ebből kifolyólag részletesebb harci lehetőségekkel, okosabb ellenfelekkel és a játékélmény általános értelemben vett kiegyensúlyozásával. A játékmenetnek azonban a megszokott sémákra kell fókuszálnia, és a második részben újraalkotott játékmagot sem kell lecserélni.
(A képek a Mass Effect 2-ből valók.)
De remélem a 3. részt is így csinálják meg mint a 2.-at több RPG-elemmel és utazási lehetősséggel.
Remélem túl sokat nem akarnak változtatni, mert ha nagyon "megreformálják" a harmadik részt akkor abból szerinem jó nem sülhet ki.
A 2. rész sokkal élvezetesebb mint az előző,mind a sztorija,mind a harcok,mind a játékélmény,mind a hangulat terén.
Nem akarok bizonyos Gamer-újságokat,oldalakat idézni,de egytől egyig mindenhol azt írják,a kettő óriási fejlődést hozott a Mass Effectekben.
Szerintem tökéletesen van adagolva az akció/szerepjáték arány a játékban.
Ezt én is csak megerősíteni tudom,és már nagyon várom a 3.részt.
Aki akciót akar,most jött ki a BC2,tolja azt az ME2 helyett,és meg van oldva...
A BioWare a RPG-k királya (és a Bethesda királynő természetesen ). Szerintem az ME2-ben nem is kellett több RPG elem, a nyersanyag keresésen kívül szinte mindenben tökéletes.
Fejlődőképes banda,ijen sokáig tartott felfogni hogy elcseszték az RPG részt a 2-ben.
Hát grat