Akárhogy is nézzük, lassan beköszönt az igazi tavasz, vagy a korai nyár, kinek melyik tetszik. Odakint egyre tartósabb a jó idő és egyre szebben süt a nap, az egyetemeken lassan már csak pár hét marad a szorgalmi időszak végéig, és az első érettségi vizsgákig sem kell már olyan sokat aludnunk. Lássuk be, ez egész egyszerűen egy remek pillanat arra, hogy az ember hosszú órákat öljön a legfrissebb megjelenések végigjátszásába. Mutatjuk is, mi elé lehet érdemes leülni, ha ti is így tennétek.

Valamint amolyan keresztpromóció gyanánt itt szeretném felhívni a figyelmeteket arra, hogy a lent szereplő játékok mindegyikéről remek cikket lehetne írni a PC Guru legújabb Tesztelj Velünk! pályázatára.

Pathway

A Pathway első pillantásra egy kellemesen egyedi és korrekt játék, mely az Indiana Jones filmek hangulatát keveri a stílusos, pixeles grafikával és a körökre osztott harcrendszerrel. A történet szerint az 1930-as években járunk, a végtelen sivatagban, a célunk pedig az, hogy megakadályozzuk az okkult erőkkel kísérletező nácik gonosz tervét. Mindehhez változatos képességű karakterekre, különféle felszerelésekre és persze a csalhatatlan taktikai érzékünkre hagyatkozhatunk.

Nem árt azonban óvatosan közelíteni a játékhoz. Bár a Pathway elsőre több mint kedvező benyomást tehet az emberre enyhén retró hangulatával és kellemesen egyedi atmoszférájával, azonban sajnos a körökre osztott harcrendszere nem túl mély. Sprintelni vagy őrködni például nem tud minden karakter, így az ellenfél körébe általában nem igazán tudunk beleszólni, emiatt pedig főleg azoknak lehet érdekes a Pathway, akiket a stratégiai aspektusa helyett inkább a hangulata vagy az okkult erőket a nácikkal vegyítő története érdekel.

Heaven’s Vault

A 2015-ös, nagy sikereknek örvendő 80 Days fejlesztői visszatértek, ezúttal azonban nem egy alternatív múltba, hanem egyenesen a jövőbe invitálnak minket. A Heaven’s Vault főszereplője Aliya Elasra, egy archeológus, aki az űr egy távoli és idegen pontján igyekszik megfejteni a feledés ködébe veszett múlt rejtélyeit hűséges robot segítője, Six, társaságában.

A fejlesztők egy nyílt világú kalandjátékot ígérnek nekünk, ahol ráadásul minden cselekedetünk nyomot hagy. A program (és az NPC-k) emlékezni fognak minden cselekedetünkre, minden felfedezésünkre és minden döntésünkre, maga a narratíva (és a szereplők hozzánk való viszonya) pedig ez alapján változik majd. Így nem csak elveszett kincseket kell megtalálnunk és fura rúnákat lefordítanunk, hanem azt is el kell döntenünk, hogy kiben bízunk és mennyit vagyunk hajlandóak kockáztatni a sikerért.

Whispers of a Machine

A Whispers of a Machnie egy retró hangulatot árasztó grafikával felvértezett point and click kalandjáték, mely a nem is olyan távoli jövőbe kalauzol minket. A háttértörténet szerint Verát, egy augmentációkkal feljavított nyomozót alakítunk, akit egy brutális gyilkosságsorozat megállításával bíznak meg. Főhősünk természetesen neki is ugrik a feladatának, azonban hamar rá kell jönnie, hogy egy mezei sorozatgyilkos helyett egy fanatikus szektával van dolga, akik egy rég betiltott technológia feltámasztásán ügyködnek.

A Whispers of the Machine az alkotók ígérete szerint ízig-vérgi történet központú kalandjáték lesz, több mint 4000 sornyi szöveggel, valamint egy csavaros és többféle befejezéssel is rendelkező sztorival. Külön érdekesség, hogy az egyes feladványoknak, logikai fejtörőknek többféle megoldása is lehet majd, valamint Vera augmentációi is az általunk hozott döntések alapján fejlődnek majd.

God’s Trigger

  • Megjelenés: 2019.04.18.
  • Mire: PC, PS4, Xbox One
  • Ár: 15 euró (4800 forint) Steamen
  • Steam áruházi oldal

A God’s Trigger elsőre talán úgy jellemezhető, mint a Hotline Miami és a Ruiner szerelemgyereke, ahol a drogokat és a cyberpunk életérzést a Bibliára cseréljük. A történet szerint az Apokalipszis hajnalán járunk, a világvégét pedig egyedül egy angyal és egy démon tudja megállítani közös erővel, amennyiben sikeresen elverekszik magukat a Mennyországig.

gods-trigger-01.jpg

A szokatlan csapat dolgát viszont alaposan megnehezíti az a számtalan ellenfél, aki köztük és a céljuk között van, így nincs más hátra, véres rendet kell vágniuk ellenlábasaik között. A God’s Trigger mindehhez 14 féle egyedi, fejleszthető képességet valamint 36 különböző fegyvert ajánl, a kegyetlenül pörgős és annál is véresebb játékmenet során pedig már tényleg csak a fantáziánk szab határt annak, hogy hányféleképp végzünk az életünkre törő rosszarcúakkal. A PC Guru májusi számában tesztet is olvashattok majd róla!

Observation

Az Observation alapötlete már önmagában is elég izgalmas, hiszen egy űrállomáson térünk magunkhoz, ahol egy kutatót leszámíva mindenki halott, a mi feladatunk pedig kideríteni azt, hogy mi is történhetett. Azonban a Stories Untoldot is jegyző No Code csapata még ezen a felálláson is tudott egyet csavarni, hiszen ebben a játékban nem az egyetlen túlélőt irányítjuk, hanem magát az űrállomást.

A S.A.M. elnevezésű mesterséges intelligencia bőrébe bújva hozzáférhetünk az űrállomás létfontosságú rendszereihez és kameráihoz, valamint az egyes ajtókat is nyithatjuk-csukhatjuk, hogy így segítsük az utolsó életben maradt embert, Dr. Emma Fishert. Ha pedig elég ügyesen tesszük a dolgunkat, a doktornő talán rá tud jönni arra, hogy hová lett a legénység többi tagja, mi történt az űrállomással, és ami még fontosabb, mi történt S.A.M.-el, vagyis velünk.

DARQ

A képvilágában és témájában egyaránt a Little Nightmarest megidéző DARQ főszereplője egy Lloyd nevű fiú, aki egyik éjjel rájön, hogy épp álmodik. Azonban az álom igen hamar rémálomba csap át, és bár főhősünk mindent megtesz azért, hogy felébredjen, rá kell jönnie, hogy ez sajnos egyáltalán nem olyan egyszerű feladat, mint ahogy azt az ember gondolná.

Ahogy azt már a háttérsztori sis sugallja, a DARQ egy félelmetes hangulatú pszichológiai horrornak ígérkezik, ahol ellenfeleinket szemtől-szemben esélyünk sincs lenyomni, így csak a gondos tervezésre vagy a gyors lábunkra hagyatkozhatunk velük szemben. A továbbjutást sokszor logikai fejtörők és más feladványok nehezítik majd, melyet a fizika szabályainak és az álom szövetének igen látványos hajlítgatásával oldhatunk meg. Azonban nem árt vigyázni: az ébredéshez vivő út egyenesen tudatalattink legsötétebb bugyrain át vezet.