Mindjárt Szent-este reggelére ébredhetünk, tessék itt van nekünk 4 gyilkos zónás tag, kik kedvünkért tolják magukba kedvenc májroncsolóikat, egészségükre!

Itt a karácsony, sok mindent kéne csinálnom, kötelességeim helyett itt gubbasztok gép előtt. Nem is gond, hisz úgy is holnap közmunkára leszek befogva az itthoni munkatáborban. Elkerülve a részletezést rátérnék a nem meglepő 2008. évi brand játékokra, fejlesztőkre, s kiadókra.:

 

 

 

Nincs kedvem unalmas regényeket írni, igazából pont a legrosszabbkor írom eme összeállítást, nem baj legalább a megszokott minőséget kapjátok tőlem, ha bátrak vagytok végigolvasni az így sem rövid irományomat.

 

 

 

Az Év Játéka

 
 

Talán, ha szántam volna több időt a Fallout 3-ra versenybe szállhatott volna esetleg a Mass Effect-tel vagy a GTA IV-el, ámbár mégis marad az előbb említett két szuper-produkció. Magamnak ellentmondva a GOTY edition-t hivatalosan is felveheti a Sci-fi RPG, vagyis a Mass Effect. Őszintén már egy jó ideje törtem a fejem, hogy GTA IV vagy ezen űrbeli csoda legyen a választott, míg végül Shepard kapitány és legénysége mozifilmbe illő jeleneteivel vitték a pálmát. Lehet hurrogni vagy dicsőíteni, vagy akármi, azért természetesen meg is indoklom voksomat:

 
 

Sosem jöttem még ezzel és igen, nem a Mass Effect-ből csináltam két fan videót, hogy húha. És igazából a GTA-t mindig is valahogy a Mass Effect-el hasonló szinten képzeltem el. Végül a két nagy cím közül számomra a sztorit és ennek kibontakozását tekintve valahogy jobban passzoltak a dolgok a jelöltemhez, mielőtt itt mindenki a lokalizációval jönne, a GTA IV habár néha szaggatva, szinte perfekt meg tudtam érteni (- amekkora angolos én vagyok). Másik fontos érv a stabilitás, GTA IV patch után halál, aztán ilyen-olyan cfg lenullázódása játék újbeli indításakor. Mass Effect-nél én néha az AI-n láttam egy kis hatásszünetet, nyilván rám akart ijeszteni. Mindenestre a Stargate sorozatokból (nagyon enyhe párhuzam!) ismert univerzum történetére enyhén hasonlító sztorival megáldott ME nálam nagyobbat ütött, mint a nála kétszer akkora játékidővel bíró autó-rablósdi.

 

 

 

Idén megjelent Legszebb Játék

 

Crysis WH: - ÉN!

 

Far Cry 2: - ÉN!

 

GTA IV: - ÉN!

 

És a győztes: - Brothers In Arms III: Hell’s Highway!

 

Igazából nem tartom egy überkirály grafikájú játéknak, viszont amit benne kidolgoztak esküszöm, hihetetlen. Nincs másról szó, mint az eszméletlen mimika-rendszerről, amit tényleg sikerült az U3-motor jelenlegi határaira kihegyezni. De beszélhetünk a tájakról is, amik kicsit hasonlítanak a többi Unreal 3 motoros játékban produkált minőségre mégis, valahogy jobban visszaadják a tereptárgyak érzetét.

 

 

 

Az Év Legstílusosabb Játéka:

 

PRINCE OF PERSIA – már mindenki leírta az okát, úgy, hogy annyit mondok, hú de döfi.

 

 

 

Idén megjelent Legrosszabb Játék:

 

Az év pofára esése díjat a Turning Point: Fall of Liberty érdemelte ki, igaz az Alone in The Darkkal nagyon szoros volt a mezőny, mégis a nácik újabb módon történő agyatlan gyilkolása mellett maradtam. Ígértek itt Churchill féle drasztikus halált, igazi náciellenes-túlélő horrort, erre csak nulla fizikát, tufa nagy orbitális repeszgránátokat, Gothic-ból megszokott mennyiségű bugot és ezekhez illően megfelelően sz@r optimalizálást kaptunk a jól megérdemelt pénzünkért. De ahhoz képest 7 órámat felemésztette, eme förtelmes játék…

 

 

 

Az Év Zene-hőse

 

A díjat a Rock Band viszi, habár nem most jelent meg, mégis a Guitar Hero-t úgy, ahogy van kenterbe veri, mind stílusban, mint pedig zenei fronton. Igaz az eladások pont az ellenkezőjét mutatják, de, mint már említettem ez csak a saját véleményem. - Itt jegyzem meg, hogy minden játékot alkalmam volt kipróbálni, úgy, hogy amikkel nem játszottam azokat nem említem meg a félreértés elkerülése végett.

 

 

 

Az Év Kiadója:

 
Uhh, nagyon nehéz lesz választani, hisz ha játékokat nézzük, akkor akár az Ubisoft, CD Project, Take-Two, EA is lehet a befutó.

 

 

 

 
  • Electronic Arts: Challange Everything?

  Lássuk csak, az EA-nak volt sok bölcs döntése, mint az agyon hype-olt, végül törölt Tiberium nevezetű CNC-FPS, mint széria. Vagy a nagyobb döntés-szabadság a különböző gyarmatosított stúdióknál, mind ez okos dolog az igaz, és igazából nehezen tudok most rosszat említeni, hisz az elbaltázott játékokért csak részben felelős az EA, nemhinném, hogy az NFS új része 2 év alatt ekkora fika lett, mondhat bárki-bármit, a zenei-válogatás 1-2 jó számban kimerül, úgy, hogy…
 

 

 
  • Take-Two a nagy testvér:

  Az oly sok jó játékról elhíresült crew-ról pont ma (08.12.23) tudtam meg, hogy 11 millió dollárt csengetett ki az EA-nak a függetlenség megtartása végett, ezzel még maga alatt vágva a fát, hiszen a részvényeik értéke drasztikusan lecsökkentek. Úgy, hogy ők is kilőve.
 

 

 
  • Ubisoft a francia:

 
Idén az Ubisoft is kitett magáért, elég csak két címet megemlíteni; Assasin’s Creed, POP. Innentől kezdve már gondolom a két cím közül valamelyik jobban megfogott (vagy nem), balhékba nem nagyon volt benne és hát idén igazán jókat alkotott, úgy, hogy ők kapják meg a voksomat, mint az év kiadója.

To Be Continoued...