Mostani esetünknél a Lansing Board of Water & Light (Lansing BWL) azt jelentette be, hogy április utolsó hetében egy olyan e-mailes támadást szenvedtek el, ami zsaroló programmal fertőzte meg a számítógépeiket. Bár sem a víz, sem pedig a villamosenergia szolgáltatásban nem történt fennakadás, az adminisztráció és az online ügyfélszolgálat gépei lekapcsolásra kerültek.
Emiatt a korábbi kórházas leállásokhoz hasonlóan csak telefonon, faxon lehetett velük kommunikálni. Az ügyfelek életének megkönnyítésére egy FAQ/GYIK tájékoztatást is megosztottak a Twitter oldalukon, amelyben az esetleges hibajelentések mostani módján felült azt is közölték, hogy a támadás során sem az alkalmazottak, sem pedig az ügyfelek személyes adatai nem kerültek veszélybe, valamint a rendszerben tárolt hitelkártya információk is sértetlenek maradtak.
Közben a szakértők az FBI bevonásával vizsgálják az incidens részleteit. A tájékoztatásban arra a részletre nem tértek ki, hogy mekkora váltságdíj megfizetésére szólt a fenyegetés. Zárásképpen egybegyűjtött védelmi tippjeinket linkeljük be, melynek lényege, hogy a megelőzés és a rendszeres saját mentés a záloga a hatékony védekezésnek. De az ügy érdekében a különféle - például Remote Desktop beállításainkat is érdemes ellenőrizni, felülvizsgálni.
Tegnap kórház, ma áramszolgáltató, holnap az egész világ
A zsaroló programok szépen lassan olyan helyekre is beférkőznek, ahol már komoly következményei is lehetnek a dolognak. A korábbi kórházas incidenseknél elmaradt műtétek, papíralapú kartonozás, telefonos és faxos kapcsolattartás, illetve személyes leletátvétel jellemezték a számítógépek leállása miatt átmeneti helyzetet. Lehet, hogy lassan lehet barátkozni a Die Hard 4.0 forgatókönyvekkel.