Aztán valamikor az SF4 megjelenése után pár héttel meg is adta magát. Nem tudom hogy azért, mert az SF4 annyira felidegesített, hogy néha rácsaptam egy erőset (itt jegyezném meg, hogy ezért jó az olcsó kontroller), vagy csak a kora miatt (már két éves volt), de nem reagált semmire. Így jött hogy újat kell venni. Szerencsére volt pénzem ilyen kiadásokra, de nem túl sok. Ugyan kontrollerre nem is szeretek sok pénzt kiadni, de mégy egy Saiteket nem akartam venni, legalábbis nem ilyen design mellett (bár körülnéztem, és az újakon több a gomb, de a PS formaterv egy kissé zavaró számomra, bár ha nem lett volna más, akkor megveszem azt olcsón), így az X-Box 360 kontrollerek felé kezdtem el nézelődni. Persze akármilyen jó az a gamepad, a design ott sem tökéletes. A vezetéknélküli kontrolleren az elem helye elég zavaró részre van rakva, legalábbis az én kezem sokszor beleütközött, ráadásul az ára sem volt túl biztató. Így a vezetéknélküli, ám öregebb testvére felé nézelődtem, az viszont szintén drága volt, bár elfogadhatóbb, és kényelmesebb is, az elemek hiányában.
Másik hasonló designnal bíró kontroller volt a Chillstream (nem a PS verzió, mert az már öreg, bár ettől függetlenül még azt is megnéztem), amit sikerült is kezembe vennem. Az érdekessége a ventilátor, ami játék közben hűti az ember kezét. Csak ezt ugyanoda rakták, mint a másikban az elemek helyét, és vezetékes (bár ez nekem nem probléma). Ráadásul csökkentették az alapméretét a box kontrolleréhez képest, így még kényelmetlenebbnek is tűnt. De a puding próbája a másik arcába való dobás, így ki kellett próbálnom magam is, biztos ami biztos. Elsőre amikor a kezembe fogtam érezni lehetett, hogy mire törekedtek a formatervnél, de a végeredmény annyira lett kézbeillő, mint egy darab kő, plusz árban sem volt túl jó.
És ekkor találtam rá arra, amit ténylegesen megvettem, a Speedlink 360 Style Gamepad-re. Persze ez sem tökéletes, de kezdjük a hardvernél, és haladjunk utána a használatra.
Igazából már régen megvettem, de csak most értem el oda, hogy eléggé ismerem, hisz rengeteg játékban kipróbáltam (DMC4, AC, PES demó, Bionic Commando, NFS Shift, SF4, HAWX), és megismertem.
Kívülről igen szép a látvány. Az egész a fekete box kontrollert idézi (és sokkal esztétikusabb, mint a fehér, mivel kevésbé látszanak a csavarok), csak a különbség a középső gomb, amint a Speedlink felirat díszeleg (de a ledek ugyanúgy világítanak, mint a boxon, csak pirosak, és nem villog mind egyenként). Persze van még egy-két különbség. Például a borítása, ami gumírozott (és a tenyér részén ez még jobban érezhető). De ami számomra még kényelmesebbé teszi az egészet, az a markolaton lévő mélyedés az ujjnak. Persze nem nagy cucc, ráadásul sokaknak kényelmetlen lehet, és én is eleinte ezen a véleményen voltam. Ugye az elemtartó is azért zavar, mert megköti, hogy hogy helyezzem a kezem, persze tudom hogy meg tudtam volna szokni idővel, de ugye volt egy olcsóbb és szebb megoldás is. Ennél a mélyedésnél is úgy érzi az ember, hogy meg van kötve a keze, ráadásul a borításnak köszönhetően nehezebben csúszkál a keze is, így amíg meg nem szokja az ember, merevnek is érezheti. De amikor megszokjuk (hamar bekövetkezik), nagyon is kényelmes lesz. Ettől még kevésbé fog elsiklani az ember keze (ha izzad), ráadásul már nem is kell annyira szorítani a kontrollert (bár lesz ahol kell, de ezt lentebb).
Szóval a kivitelezés hihetetlenül igényes (azért a Speedlink nem ennek ellenkezőjéről híres, a fülhallgatóm is tőlük van, és azzal is meg vagyok elégedve, ezért választottam ezt, a többi érv mellett), ám nem minden tökéletes.
A legnagyobb hibája az egésznek a driverelés. Amit hozzáraktak, az egy 2007-es driver, ami már eléggé öreg. Így a két hátsó ravasz egy tengelyre van rakva (ami a kisebb gond), így egyszerre ha lenyomjuk őket, olyan mintha le se nyomná őket az ember. Persze ez a probléma a vezetékes Microsoft kontrollernél is jelen van, így az ember túllép rajta, hogy ha azt veszem akkor is hasonló a probléma. De ami még ennél is nagyobb baj, hogy azt a tengelyt rosszul észlelik a programok. Ugyan eredetileg "Csúszka" néven fut, de sok program a jobb analóg kar Y, vagy X tengelyének látja, ami elég nagy gond. Persze szerencsére PC-n több opció is van, így a legtöbb játékban egy egyszerű átállítással meg is van, ám van olyan ami nem engedi, hogy bizonyos gombokhoz egy tengelyt rendeljünk (AC), így hiába ismeri fel külön a Csúszkát (felismeri az AC, mivel be lehet állítani az analóg karok helyére), ha külön akcióhoz nem (így pl az AC alatt marad az RB és LB ezekre a célokra, még ha egy kicsit kényelmetlenebb is az egész).
Hasonló a baj a DMC 4-ben is, ám ott van egy ennél jobb megoldás is. Ugye az AC-nél az a probléma, hogy nem lehet mellette billentyűzetet használni, ám a Capcom ezt nem tiltja le (főleg olyan játékokban nem lehet kontroller mellett használni billentyűzetet, amik erősen box gamepadre optimalizáltak), ezért van egy program (xpadder), ami gyönyörűen felismeri az eszközt, csak egy két perces kalibrálás kell, és már meg is van a beállítás. Amíg a program fut, addig az adott gomb a kontrolleren a hozzárendelt billentyűzetnek felel meg.
Persze ez a megoldás sem túl elengáns, de az ember boldog hogy működik amit vett.
Más driveres probléma lehet, hogy a Fifa 10 demójával összeakad (a teljes játékkal már nem), és ehhez hasonlóan más EA játékoknál is lehet ilyen probléma. (Ebben a pillanatban ugrott fel az MSN-ből, hogy jött egy mailem az EA Hungary-tól, szóval nagyon remélem, nem raktak spywaret a gépre ).
Amit még mindenképp megemlítenék az a rezgésért felelős motor a hardverben. Igazából ez számomra is újdonság volt, mivel a drivert csak a múlthéten raktam vissza a kontrollerhez (anélkül is ugyanúgy működik, csak rezgés nélkül). Utána fogtam, berakom a Shiftet, és elkezdem a versenyt. Először teljesen meglepett, hogy rezeg, mikor növelem a fordulatszámot, de aztán tetszett nagyon. Egészen az első kanyarig, ahol éreztem hogy tépi ki a karom tőből a játék. Egyszerűen hihetetlen erősen tud rezegni. És ezt nem negatív értelemben mondom, mivel a Shift élményét nagyban megnövelte (őszintén szólva a Shift csak emiatt köt le, mivel nem volt még ilyen precíz irányításom autós játék felett, hisz a két ravasszal könnyen tudom szabályozni a sebességet, ahogy az analóg karokkal is könnyebb íveket tartani).
Van még rajta egy extra funkció, a Turbo. Ez annyit tesz, hogy ha megnyomjuk a Turbo gombot, és egy másikat (kivéve a Triggerek), akkor a led a Speedlink logó körül elkezd lassan villogni. Ha lenyomjuk akkor elkezd lassan villogni, és ha lenyomjuk a kijelölt gombot, akkor villog erősen, abban az ütemben, ahány lenyomásnak veszi a nyomvatartást. Ez így nem is érthető, és értelmetlen is, ám ha lenyomjuk még egyszer a gombot és a Turbot, akkor jöhetünk rá, hogy ez annyit jelent, hogy nyomvatartja a gombot, és akkor veszi "lenyomatlannak", ha mi azt ténylegesen megnyomjuk (a szóismétlésért sry ), plusz még egy kombó a Turbo+kiválasztott gombbal, és az egész alaphelyzetbe kerül.
A logó még egy funkciót visel, ha megnyomjuk a ledek körülötte kialusznak, és ez azt a szerepet jelöli, mintha átváltottunk volna az analóg karokról a D-pad-re (ahogy más kontrollereknél is van külön erre a célra gomb).
Ennyi lett volna a tapasztalatom, azt tényleg nem mondom, hogy ajánlom, mivel van ennél sokkal jobb kontroller a piacon, ám ha valaki olcsón akar, nagyon kényelmes vezérlőt, zavarja a vezetéknélküli verziókon az elemtartó, kellemes kinézetet akar, és el tud tekinteni a driveres problémákon, nyugodtan megveheti, de vegye figyelembe, hogy nem fogja tudni minden x360 kontrollert támogató játékban használni.
Remélem tetszett az írásom, és hamarosan jön a GTA videóm, amint megvan a Trailer of GTA4-nél a 100000 látogató. A videó már gyakorlatilag kész, csak renderelni, feltölteni, és hozzá postot írni kell. Ráadásul büszkén jelenthetem, hogy sokaknak fog tetszeni
a pontos hibái azok, hogy az RX tengely, az RY lett, míg az RY az lett az RZ (ami a két hátsó gomb)... így muszáj konfigolni játéknál
viszont a lényeg, hogy az NBA 2k10 alatt működik, szóval ami miatt aggódtam nem következett be (igaz a játék maga érdekesen kezeli a kontrollert, néhány gomb hiába állítom át, mint második funkció megtartja az eredeti mivoltát)