A TNBT egy klasszikus point 'n' click kalandjáték. Első indításkor létre kell hoznod egy profilt, amelyhez három nehézségi szintet választhatsz. Az alacsony esetében van súgó, és a képernyő azon pontjait, ahol valamit csinálhatsz, felvillanthatod, a közepesnél csak utóbbi él, míg a nehéz esetében egyik sem. Igazából nagy jelentősége nincs a dolognak; a súgó poénos, de néha nem sokat segít, az aktív helyek bekapcsolása viszont hasznos lehet, ha nagyon elakadtál valahol. A játék kezelése egyszerű: bal klikk valahová, és az irányított karakter odamegy, dupla kattintással „odateleportál”. Ha egy olyan objektumra/személyre viszed a kurzort, amivel interakció lehetséges, megjelenik egy helyzetérzékeny ikon, melynek képe mutatja a bal kattintással elvégezhető mutatványt: megvizsgálás (szem), beszéd (párbeszédbuborék), tárgy felvétele (kéz), tárgy használata (fogaskerék). A lehetséges opciók között a jobb gombbal válthatsz. Ha egy olyan pontra viszed az egérmutatót, ahol elhagyhatod az adott képernyőt és átmehetsz egy másik helyszínre, egy nyíl ikon jelenik meg.

Az Esc lenyomására vagy a képernyő felső szélére mozgatva a kurzort megjelenik a menü, ennek ikonjaira kattintva vagy a hozzájuk tartozó billentyűt megnyomva érheted el (balról jobbra haladva) a súgót (F1), az aktív helyeket (F2), a készletet (Tab), a kaland „folyamatábráját”, ahol megtekintheted, hol jársz a történetben és mi az aktuális teendőd (F3), illetve a kezelőpanelt (F4), ahol elmentheted a játékállást, illetve visszatöltheted vagy törölheted a régebbi mentéseket, kiléphetsz a játékból, és érdemes a statisztikát is megnézni, mókás dolgokat olvashatsz ott...

Alapozásból elég is ennyi, most lássuk, mi is az a következő nagy dobás!

I. fejezet: Mit keresett Big Albert az irodában?


Az első percekben megismerkedünk a szereplőkkel és az alapszituval, aztán hamar beindulnak az események... Menj be a házba, FritzRandolph (továbbiakban: FR) egyből leszólít. Beszélgess el vele, majd búcsúzz el. Az ürgét el kellene távolítani a hallból, így Liz egyből visszatér Danhez, aki nem hajlandó segíteni – őt csak a bunyó érdekli, főleg a jövő pénteki meccs. Hm...

The Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing Játékképek

Dan meggyőzése / Az új Vulkan Flash


Vissza a villába! Jobbra, a korlát karfáján lévő tökön egy szemüveg, tedd el. Balra hátul (a lámpa előtt) egy bejárat, az olvasószobába visz, jobbra a könyvszekrénykéből begyűjthetsz egy üveg kék pigmentfestéket, a lépcső korlátjáról pedig egy mellényt. Vissza a hallba, majd be a bal oldali első ajtón, ez a ruhatár, itt találod Edgart, FR szolgáját, aki filmszerepre vágyik. Vess egy pillantást a jobb oldali Vulkan Flash plakátra! Kiköpött Edgar... Liznek remek ötlete támad, így bekerül a készletedbe egy elképzelés a tökéletes űrlénykosztümről. Erre sorban applikáld rá az imént talált cuccokat: a kék festéket, a szemüveget és a mellényt, majd az elkészült művet add oda a figurának (azaz fogd meg, húzd lefelé, míg eltűnik a készlet, és a cuccal bökj a fickóra). Megkapod az eddig viselt gúnyáját, ami történetesen a bokszoló Hammer Boy köpenye, és ha megvizsgálod a készletedben (vidd rá a kurzort, jobb klikkel válts át a szem ikonra, majd bal kattintás), a zsebében megtalálod a jövő heti mérkőzés két jegyét. Hurrá! Menj vissza Danhez, és add át neki a belépőket.

The Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing Játékképek

Bejutás FR irodájába


Vedd el Dan zsebflaskáját a motorháztetőről, a csomagtartóból pedig áss elő némi motorolajat, a kettőt rögtön kombináld is egymással. Vissza a házba. Jobbra hátul, FR székén találsz egy tekerőkart, tedd el, majd sétálj be a jobbra, elöl nyíló folyosóra (a foteles placc és a  lépcső között). Sajnos mind a főnök, mind a titkárnő irodája zárva, az őrrobot, Jimmy Love pedig túl jól végzi a dolgát... Miután beszéltél vele, vedd elő a piával ízesített olajat, és kínáld meg a kishavert, majd kérd meg, hogy nyissa ki a második ajtót.

The Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing Játékképek

A jegyzettömb megszerzése


Semmi nem megy simán... Sétálj át a szomszéd irodába, és vegyél el egy ceruzát az íróasztalon lévő tartóból. Vissza a főnökhöz, a nemrég felvett kurblit használd a gramofonon. Hm, nagy huncut ez az FR... Újra a titkárnői szoba, az ágy bal oldalán lévő polcról elvehetsz egy doboz jóféle kaviárt. Menj ki a házból, és a halikrát használd a kutyaházon, majd a ceruzát a jegyzettömbön. Meg is vagyunk...

The Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing Játékképek
The Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing Játékképek

II. fejezet: Hová tűnt Liz?


Dan kissé másnaposan elindul, hogy visszaszerezze a jegyeket... A raktárban csak egy fontos dolgot találsz: a lány övét (balra elöl, a mosdó alatt). Menj ki, balra az ajtófélfa mellől vedd fel a festékspray-csomagot. Tovább balra a villához, az alvó mexikói mellől nyúld le a gitártokot, és rögtön vizsgáld is meg a készletben: pofás kis koktélkészítő készletet rejt, egy citrom és némi só üti a markod. Menj vissza a kocsihoz, vedd ki belőle a baseballütőt, és jobbra, a fűből vedd fel a dugóhúzót is. Az ütővel kínáld meg a kertészrobot kamrájának ajtajába szorult vörös mancsot, majd ezzel menj le a kikötőbe (egészen jobbra), és szaggasd le vele a kötelet. Ismét a ház, a derékszíjat használd a kutyaólon, Tobby elvezet a szellőzőalagút csapóajtajához, használd ezen a kötelet. Bonyolódik a helyzet...

The Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing Játékképek

Bejutás a templomba

Jobbra, az ajtó mellől vedd fel Toby elhullajtott levelét, majd menj le a kikötőbe. Tanúja leszel Légy professzor és a Költő vitájának. A prof feltalált egy teleportot, ami tökéletes lenne arra, hogy Dan bejusson a templomba, ám a tudós a kísérlet magas rizikófaktora csak olyan tesztalanyt fogad el, aki fölösleges a társadalom számára, a várható élettartama kb. egy év, és átmegy egy pszichológiai teszten. Menj végig a kérdéseken, a második különösen fontos, hogy megismerd a sarokban álló szerkezet, ami az „életmérő”.

Feláldozható...


The Next BIG Thing JátékképekAz első pont egyszerű. Vedd fel a két, szögben kissé elfordított nagy masina között, a földön heverő fényképezőgépet. Menj vissza a kocsihoz, vedd kezelésbe a baseballütővel, majd kattints a roncsra a kamerával. Dan azonnal az utcára kerül, ezt ki is pipálhatjuk...

Rövid életű...


The Next BIG Thing JátékképekA második még inkább... A laborban állj rá az életmérőre, majd a mérés után használd rajta Tobby kutya levelét. Dan lehelete rögtön megváltozik, a hátrelévő 19 nap bőven elég a prof meggyőzésére.



Pszichológiailag alkalmas...


A harmadik? Nos, nincs más dolgod, mint begyűjteni a költőtől négy fájdalmas mondatot. Az elsőt már megszerezted, amikor kimentél az autóhoz (nap, égetés, ilyesmi), úgyhogy már csak három kell. Add át neki a dugóhúzót (áúúú), a sót és citromot (jaj), majd a karmos mancsot húzkodd végig a balra látható táblán (húá). Irány a labor, szólítsd meg Legyet (a két gép között, a plafon alatt találod), majd kérdezz rá a pszichológiai tesztre, és mind a négy esetben válaszd ki a Költő egysorosait.

The Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing Játékképek

Eddig jó! A sikeres teszt után ismét elegyedj beszédbe a tudós hártyásszárnyúval, válaszd a harmadik pontot, aminek hatására a Költő segítségével a teleportkabin átkerül a raktárhelyiségbe. Használd rajta a festékflakonokat, majd menj ki, és közöld a tisztogató Edgarral, hogy van odabent egy szarkofág. Innentől mozi...

The Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing Játékképek
The Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing Játékképek

III. fejezet: Big Albert „visszarablása”


Szóval: ahhoz, hogy a szarkofág közelébe juss, meg kell szerezned a papnőn lévő nyakéket, részletekért kérdezd az orákulumot... Vizsgáld meg az asztalon álló vázát, majd beszélj a csajjal, és csókoltasd meg őt Dannal, az akció közben pedig vegyél ki egy érmét a vázából. Lássuk azt az orákulumot! Menj ki, majd be jobbra lent, a kettős ajtón. Az árnyjátékos közli, hogy meg kell találnod a Holtak Könyvét, ezzel kinyírni a csajt – ehhez viszont nyolc hieroglifát kell összekaparnod.

The Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing Játékképek

A nyolc hieroglifa megszerzése


Az első már megvan (lásd az imént kismárolt érmét!), a többi sem ördöngösség... A képernyő jobb szélén lévő oszlopoknál két átjáró is van, a felsőn belépve egy „itt a múmia, hol a múmia” játékba kerülsz. A megoldás egyszerű, hiszen a figura mindig azonos számú szarkofággal arrébb jelenik meg (játékról játékra változik, hogy mennyivel); jegyezd meg, hol volt legutóbb, majd számold ki, melyik a következő „doboz”, bökj rá és győztél. A hulla kezében van egy tőr, vedd el tőle. Vissza a csarnokba! Jobbra hátul, a lépcső tetején egy őr, aki nagyon büszke ősi fegyverére... Használd rajta a viseltes baseballütőt, van egy újabb írásjelünk. Menj le a színházterembe (bal oldal), kérdezd az őrt Duckyról (a magyar verzióban Pintyőke...), arról, hogy mire képes (2. kérdés), majd kérj egy trükköt. Ezután irány az asztal, tedd el a bűvészcilindert és a pálcát. Ismét ki a főcsarnokba, át a jobb szélen lévő, alsó terembe. A pörgő piramisra tedd rá a cilindert, üss rá a pálcával (a fejfedőt vissza is veheted, hogy lásd a csodát...), majd vissza a színházba, és a mutatványos asztalról máris elteheted a kis piramist, amin négy hieroglifa is van – már csak egy hiányzik. Irány az orákulum szentélye, hátul egy vészkijárat, rajta egy tábla (kissé nehéz betájolni), válaszd le a tőrrel. Ennyi!

Add át az árnyéknak a pénzérmét, a tőrt, az őr botját, az öntapadós jelzést és az aranygúlát. Jöhet a játék első (és egyetlen...) logikai rejtvénye!

The Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing Játékképek
The Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing Játékképek

Az ó-egyiptomi nyelvtan rejtélye


Nos, a dolog sokkal könnyebb, mint amilyennek látszik. Az orákulum eléd rak öt hieroglifát, neked pedig meg kell nevezned egyet ezek közül, egész pontosan kiválasztani egyet az öt lehetséges válaszból. Öt jel, öt válasz... Hm. Hm?

SThe Next BIG Thing Játékképekzóval a megoldás: az öt válasz közül csak az egyik van sorrendben azon a helyen, ahol a vele megegyező írásjel található a táblán. Ha tehát ezen így következnek a „kövek”: spirál, kutya, csaj, hullámvonal, szem, a válasz pedig ez: csaj, kutya, kígyó, spirál, vészkijárat, akkor a kutya a megfejtés, hiszen ez mind a feladványban, mind a válaszok között a második helyen áll. Ezt ötször kell eljátszanod, és készen is vagyunk... (Arra vigyázz, hogy a magyar változatban a hullámvonalakat „csavart vonalak”-ra fordították, a spirált Dan célpontnak nevezi, ne keverd össze őket -- lásd a mellékelt ábrát, itt ugye a rossz szem a helyes válasz.)

A holtak könyve


A jutalmul kapott bogarat használd a szökőkúton, majd a Holtak könyvén az arany piramist, és végeztünk is. A felolvasáskor nincs jelentősége, melyik válaszra böksz, előbb-utóbb eléred a kívánt hatást. Big Albert visszakerül a laborba -- csak épp agy nélkül...

The Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing Játékképek
The Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing Játékképek

IV. fejezet: Szökés az aggyal


Liz szorult helyzetben van, de elszánt. Fontos, hogy amint tiéd a pálya, érdeklődj a vacsora felől (ötödik kérdés), megtudod, hogy bármit rendelhetsz, megkapod – a többi dialóguspont opcionális.

Menj ki balra, és szólítsd meg a szakácsrobotot, majd kérdezd saját magáról (harmadik pont): kiderül, hogy fél a hidegtől. Hm... A dupla ajtó balra elöl a hűtőkamrába vezet. Vess egy pillantást a hűtőre, hogy felmérd a tartalmát, majd vissza házigazdádhoz, és rendelj tőle ebédet – természetesen a fagyasztóban lévő élelmeket kell kérned (első sor). Bocs, Adrian...

The Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing Játékképek

Vedd el a pultról a fecskendőt és a süteményes formát, a hátsó falról pedig az ejtőernyőt, illetve a kések közül egy csinos darabot. Menj be balra, a szomszédos szobába. Gyűjtögetünk! Jobbra hátul egy szekrény, innen egy síbotot tehetsz el, középen egy dartstábla, erre kattintva egy doboz nyugtatólövedék a jutalom, végül a pisztolyok közül is elemelhetsz egyet (a puskák melletti szekrény). Érdemes a jegesmedvén is akciózni, később még jól jön ez a poén... A fő attrakció a fellógatott ládában őrjöngő valami, ha megnézed, kiderül, hogy egy veszélyes maláj arapapagáj; a készletben kombináld a lövedéket a pisztollyal, majd használd ezt a fadobozon. A dög lenyugodott, engedd le a ládát a középső tekerőcsigával és akciózz rajta, a heveder bekerül a készletedbe.

Menj vissza az ebédlőbe. Kombináld a nyugtatólövedékeket a fecskendővel, majd amikor FR leengedi a kezét és hátradől (ez utóbbi fontos - lásd a jobb szélső képen!), gyorsan injekciózd be a drogot a pipájába. Ez is megvolt -- tedd el a zsúrkocsit!

The Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing Játékképek

Az utolsó lépés következik. Menj ki a balkonra, applikáld rá a süteményformát a síbotra, és ezt a „marhaságot” használd a fent lévő függönymozgató karikán. Szabad a pálya! Vissza a szobába, a zsúrkocsival akciózz a felső széfen (persze előtte próbálkozhatsz a kinyitásával is), e kettőn a hevederrel, majd az ejtőernyővel. Végül az egész hóbelevancon akciózz (jobb klikk, bal klikk), és mozizz...

The Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing Játékképek
The Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing Játékképek
The Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing Játékképek

V. fejezet: Menekülés a képzelet birodalmából


Szóval Fritz papa csipeket ültet a szörnyek fejébe, sőt, nemcsak a szörnyekébe... Szegény Liz! Először azonban Dan sorsát kell elegyengetni. Dumálj a kalitkába zárt Léggyel, az első kérdés a fontos: Zessius felidegesítette a profot; menj végig az így előbukkanó újabb első sorokon: kérd a nyálelválasztás magyarázatát, kérdezd meg, jól céloz-e a koma, majd utasítsd rá, hogy köpjön le. Majdnem... Akciózz a Dan bal lába melletti karon; a ketrec leereszkedik, de a légynek nincs több nyála. Újabb akció, ezúttal a labor hátsó felébe vezető átjárón (amerre Zessius ment, lásd a képen) -- Dan magához hívja a „háromszeműt”, aki egy kérdést engedélyez; válaszd a harmadik opciót, a többi sima... Illetve...

The Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing Játékképek

Liz nagy szószban van, képzelete birodalmából csak akkor menekülhet, ha leküzdi legnagyobb félelmét és szégyenérzetét. Ehhez csak két gombot és egy liftet kap...

80. szint: Saját magad egy stúdióban, meg egy halom doboz (érdemes többször rákattintani mindegyikre, igen jó poénokat rejtenek!). Két dolgot gyűjthetsz be: az íróasztalról a jól ismert jegyzettömböt, illetve a kaktuszon lévő kabátról a választási jelvényt.

11. szint: Akciózz az üres vásznon. Megjelenik Liz ikertestvére, Queenie (a magyar verzióban Kiskirálylány), akinek öt festményt kell elkészítenie, ehhez Liznek kell témákat keresni. Egyelőre csak gyűjtögetünk: az ajtó mellett, hátul van egy szénabála, ebből előkaparhatsz egy varrókészletet. Menjünk tovább!

14. szint: Tedd el a bukósisakot az ajtó melletti, madáretetős figuráról, illetve a tusoló fejét. Próbáld meg kinyitni a széfet; a fej nélküli ausztrálskót tudja a kódot, de nem mondja meg, míg nem teszel neki valami szívességet. Vissza a liftbe!

A készletedből az egyik gombot tedd be az első üres helyre a lift kezelőpaneljén (ez csak akkor működik, ha már megvan a varrókészlet).

73. szint: Az Allaire-ház báltermében vagyunk. Ha Liz táncol, mindenki kineveti – ez a legnagyobb szégyen, ami vele történhet... Ez az! Már csak egy táncrendre lenne szükség, az meg ki tudja, mi fán terem... Marad a pakolás: a bárpulton egy facsaró (nehéz kibökni, kb. a harmadik oszlopláb felett), előtte, az első két oszlopláb között Dan zsebflaskája, és a fagyi alakú jégtartóban egy maci.

Most tartunk egy fontos pihenőt, ugyanis megvan az öt „múzsa”. Menj vissza Queenie-hez a 11.re, és mutasd meg neki a következő tárgyakat: a jegyzettömb és a jelvény a 80.-ról, a bukósisak a 14.ről, valamint a fémflaska és a maci a 73.-ról. A képek elkészülnek, már csak alá kellene írni, ehhez azonban kellene némi tűzálló vörös festék...

The Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing Játékképek

Lépjünk tovább – varrd be a másik gombot is a következő (alsó sor, balról a második) helyre!

5. szint: Itt van Liz legnagyobb félelme, egy óriás krokodil, de a torkába ugráshoz még nincs elég bátorsága a lánynak... Ám ha már itt vagy, akciózz a tusoló fejével a kártyafán, a báltermi facsarót pedig használd a tűzoltókészüléken – igen, én is fogtam a fejemet...

11. szint: Ismét irány a festőstúdió, add át a vörös lét a hugicának, aki hálából visszafesti a skót fejét a nyakára, így hozzájutsz a széf tartalmához, mely nem más, mint Liz bátorsága... Ha már itt vagy, és korábban a kártyafa fölé illesztetted a zuhanyrózsát, tekerd meg a kád csapját, és irány az ötödik!

5. szint: Lépj be a hüllő szájába, egy fő feladat kipipálva, a jutalom egy fél gomb. Szüreteld le a kártyafát, a táncrend a tiéd, egy akadály leküzdése van csak hátra: tangót kell táncolni, ám ezt nem ismeri a zenekar, így neked kell betanítanod őket...

73 szint (Tangólecke): Akciózz a jobbra hátul látható virágvázán, ez a zenekar. Most jön a játék legidegesítőbb feladványa... Hat virágot látsz, mindegyik egy-egy hangszer. Ha ráböksz valamelyikre, elindul a zene, újabb kattintásra leáll. A hatból csak négyre lesz szükséged, kettő kakukktojás (kukorékolás, és doromb), így első lépésben menj végig egyesével a virágokon, be-, majd kikapcsolva őket, és jegyezd meg (vagy fel), melyik négy a használható darab. A következő feladat elérni, hogy négy hangszer megfelelő ütemben lépjen be a dallamba. Az oldalt felbukkanó hangjegyek valószínűleg valamiféle mankóként kellene, hogy szolgáljanak, de funkciójukra én nem jöttem rá. Ezért egy tippet adok: keresd meg a dobot, és hallgasd végig párszor! Jól hallható, hogy van egy adott dallam, amelynek végén egy hosszabb szünet van, majd kezdődik elölről a szekvencia. A következő hangszert akkor kell bekapcsolnod, amikor e hosszú szünet véget ér, és megszólal az első dobtaktus -- sem előbb, sem később! Semmi másra ne figyelj, csak a dobokra és a szünetre. Ha bármikor hibázol, a virágok elhervadnak, és kezdheted elölről. de VIGYÁZZ, mert ekkor megváltozik a hangszerkiosztás, tehát újra meg kell keresned a négy jó zeneszerszámot... Baromi nehéz lesz, azt garantálom.

The Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing Játékképek
The Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing Játékképek

VI. fejezet: Tiszta fej!


Dan – FritzRandolph távoltartása és az alkatrészszerzés


Ismét Dané tehát a főszerep. A doki pultján, a jobb sarokban egy kis doboz tea, vegyél ki belőle egy filtert! Irány jobbra, majd középtájon lefelé (előre) a laborba, itt be az alsó szinten, jobbra elöl található fémajtón. Hátul balra találsz egy robotfejet, tedd el, illetve jobbra egy hordó lőport, ezen használd a teafiltert. Vissza a laborba, és be a liftbe (felső szint, jobb oldalt).

Odafent menj előre, majd „nézz be” a bal oldali ajtón. A főnök valami filmet néz, dumálhatsz vele, az első pont a legfontosabb, ám bármit is válaszolsz, nem tudod lebeszélni egyelőre a laborvizitről. Búcsúzz el, menj be a másik, jobb oldali ajtón. Eva Morte és a Grim Reaper kissé agyalágyult lett, sok vizet nem kavarnak. Ami érdekes, az balra van: a széken találsz egy kódot (ezt nehéz észrevenni!), illetve a retikülben egy karkötőt és a belépőjegyeket a bokszmeccsre. Game Over! Illetve... Nehéz a hősök élete...

The Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing Játékképek

Menj ki a folyosóra, és kopogj be ismét a vetítőbe. Ha most ismét kiválasztod az első dialógus sort, megjelenik egy opció, mely szerint Zelsiuss és Dan egy kis magányra vágyik – ennek tanújele az előbb bezsákolt karkötő. Fritz megígéri, hogy elhalasztja a labor felkeresését. Egy-null ide...

Vedd elő a kódot rejtő papírt, és akciózz vele az üdítőautomatán. Odalent menj hátra, Légyhez, és add át neki a robotfejet és a karkötőt (vedd elő őket, és „használd” kb. a lámpánál, a professzort jelző feliraton). Ezzel a második feladat is kipipálva. Jöhet az újabb...

The Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing Játékképek

Liz – az öntudatra ébresztés


Visszatérünk Liz képzeletvilágába, aki a Dantől kapott erővel végre értelmet dumálhat saját magába, bár ez nem lesz egyszerű menet... Beszélj a másik lánnyal, a második kérdés a lényeg („te nem én vagyok...”), Liz2 elmegy megnézni Norát, az „arcrestaurálási menedzsert”. Búcsúzz el tőle, majd beszélj vele ismét, és kérdezd meg, visszatért-e a sminkes. Amikor magadra hagy, gyorsan kutasd át a táskáját, találsz egy karkötőt és két ismerős, mégis más jegyet. A széke mellett van egy kis doboz, ebbe is túrj bele, egy csőbilincs és egy mágnes a jutalmad. Mehetünk tovább.

30. szint: Íme Anne-Marie, a hármasiker Allaire-lányok legidősebbikje és legzsenibbje. Elegyedj szóba vele, az első opció a fontos a vudu-festményről, tudj meg mindent erről a dologról (végig az első pontok)! Vedd el a lila kabátot az ajtó mellől, illetve a tekerőkart az íróasztal oldalából, és egyelőre végeztünk is itt.

68. szint: Fura jelenet, Dr. Zelsiuss „gályáztat” két robotot, így plántálva bele FritzRandolph akaratát Liz fejébe. A feladat egyértelmű: le kell állítani őt. Itt egyelőre csak annyit tehetsz, hogy a háttérben keringő kisautón akciózol, ezzel megszerzel egy ejtőernyőt.

The Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing Játékképek

52. szint: TarzDan dzsungelében vagy. Vedd fel balról a tamtamdobot, majd beszélj a sráccal, és kérdezd a késéről (2. pont). Jön némi célba dobás, semmit nem kell csinálnod, csak kattintani, sehogy nem fogod eltalálni az almát, viszont megkapod jutalmul. Azon melegében kombináld össze a mágnessel, majd bökj rá a megvasalt gyümölccsel Danre (vagy dumálj vele, és válaszd ismét a második opciót) – az újabb „bárhol kattintás” győzelmet jelent, így tiéd egy jóféle kés. Vissza a harmincadikra!

30. szint: Add át a dobot Anne-Marie-nak. Tudna rajta játszani, de csak kottából. Hm. Irány az őserdő!

52. szint: Kérdezd Dant arról, hogy egyedül él-e (1. pont, végig), majd hogy nincsenek-e barátai. Kiderül, hogy van egy sámánhaver, és ha rákérdezel az is, hogy van kottája is van, de nem adja oda, ha csak el nem jut egy jó kis meccsre... Vedd elő a két belépőt és add át Tarzannak. Siker – Anne-Marie, jövünk!

30. szint: Add át a kottalapot Liz nővérének, majd akciózz a festményen. Remek jelenet következik, melynek végén tiéd a vudubaba. Nincs más dolgod, mint a kombinálás – látogasd meg az áldozatot!

68. szint: A késeddel támadd meg a dokit – nem árthatsz neki, de egy darabot kivágsz a ruhájából. Ezt add rá a babára, majd koronázd meg a karkötővel; kész a mű, csak rá kell húzni a bilincset...

The Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing JátékképekThe Next BIG Thing Játékképek

A nagy csere!


Némi mozizás után ismét Dané a főszerep – valahogy rá kell vennie a két horrorhőst a kooperációra, ennek pedig csak egy módja van: hogy saját magának a legnagyobb fájdalmat okozza. Nos, a megoldás egyszerű: vedd elő a két belépőjegyet, és nyújtsd át a fura párosnak... Ez tényleg megér egy könnycseppet!

Újra a folyosón. Menj be szembe, a kétszárnyú ajtón, kérdezd meg mindenről Fritz bácsit, a dohányzásról, a plakátról a falon, illetve a filmről, ezzel együtt a politikai karrierről, majd búcsúzz el. Menj vissza hozzá, és ha már az imént megtudtad, hogy szenátor akar lenni, máris tudsz mondani neki egy jó indokot a pipa letevésére...

Miután újra elköszöntél a fickótól, akciózz a nemrég előkészített lőporos filterrel a vetítő ajtaján, majd a pipával, és máris tiéd Edgar tisztítóberendezése. Menj le a laborba az automatán át, odalent hátra, a dokik részlegébe, és jobbra, ahol a három cselszövő dekkol. Az előbb felvett gőzborotvával pucold le a láthatatlan embert – és mozizz. A legnagyobb meglepetés még hátravan!