Evolúció
Aki játszott már bármelyik résszel, az tudja, hogy a sorozat gyökere tulajdonképpen a gyermeteg humor. Bár nem szenvednek kihívás hiányában, a Ratchet & Clank játékok elsősorban vicces és kedves mesék, melyek egy antropomorf állatokkal teli sci-fi világban játszódnak. Az egyes részek sztorijára külön-külön felesleges lenne kitérni, legyen elég annyi, hogy a videókban szórt verbális, és a játékmenetben csillogtatott vizuális poénok még sokadik végigjátszásra is meg tudják nevettetni az embert.
Érdekes, de ahogy a Jak & Daxter esetében, úgy a Ratchet & Clank trilógiánál is jól kivehető a játékok evolúciós útja. Az első rész egy tipikus platformer, ahol az ugrabugrálás és a tárgygyűjtögetés még a játékmenet alapját képezi. Ehhez adódnak hozzá a karakterek különleges képességei, de igazán csak a látványvilág és a hangulat új, minden mást láttunk már korábban. A második, Ratchet & Clank 2: Locked and Loaded című epizód már kicsit akciódúsabb: több, mint húszféle fegyver áll rendelkezésünkre, és majdnem az összes fejlődik is, illetve immár a volán mögött is gyakrabban kell bizonyítanunk a rátermettségünket -- az egészről lerí, hogy egy kicsit agresszívabb közönség felé akart nyitni a Sony. A trilógia záróakkordja, a Ratchet & Clank: Up Your Arsenal már a címével is provokatív kissé (inkább nem mondjuk el, miért), és talán a legfelnőttebb darab a széria klasszikus részei közül. A sztori szerint Ratchetet hazaszólítja egy idegen invázió, és a miliőhöz méltón a játékmenet is akciódúsabb lett. Kevesebb a platformer szakasz, de több a már megszokott TPS lövöldözés. Ez azonban nem baj, mert mire ide eljutunk a trilógiában, addigra pont elegünk lesz a folytonos ugrándozásból.
Modern idők
Na de hogy viszonyul egy 2004-ben véget ért trilógia a modern technológiához? Nos, láttunk már gyenge, közepes és jó portokat, de a The Ratcher & Clank Trilogy az eddigi legjobb munka a Sonytól. A konverzió elkészítéséért az Idol Minds nevű stúdió felelt, akik eddig semmi említésre méltót nem tettek az asztalra. Mostanáig legalábbis, hiszen a HD gyűjtemény stabil 60 fps-sel repeszt, ráadásul 1080p-ben -- bizony, sok-sok év után eljutottunk oda, hogy a HD kiadások FullHD-sek is lehetnek, mert a mai konzolok simán elbírják őket ebben a szokatlanul magas felbontásban. A játékok támogatják a 3D-s megjelenítést is, igaz, erre csak 720p-s módban van lehetőség, és bizony a framerate is feleződni fog. Jó hír ugyanakkor, hogy az Up Your Arsenal PS2-n kissé kihasználatlan többjátékos módja most már PSN-en át is üzemel, így akár nyolcan is egymásnak eshetünk. Egyedül a kamera tud olykor-olykor megviccelni minket, de ezen egy ilyen régi sorozat esetén nem szabad fennakadni.
Az eddigi csúcs
Nem hittük volna, de a Ratchet & Clank Trilogy az eddigi legjobb HD pakk lett. Nem elég, hogy a játékok jók, de még az érezhető fejlődés ellenére sincs köztük akkora minőségbeli különbség, mint amit a Jak & Daxter csomagnál láttunk. A technikai kivitel jeles, ilyennek kéne lennie az összes HD kiadásnak, és végre minden kiadó megtanulhatná, hogy van élet a 720p-s felbontáson túl is, főleg tízéves programok esetén. Akik szerették a Ratchet-játékokat, azok a nosztalgiafaktor miatt, akik pedig nem ismerik a szériát, azok az igényes pótlás lehetősége végett fizessenek be rá!