Főhősünk, Frank, ugyanis közepesen nagymenő bűnöző, csak éppen baromi rég nem volt igazán nagy bulija, és baromi sokkal tartozik egy helyi gengszternek. Így aztán kapóra jön neki, amikor egy régi kollegája felbukkan, hogy bevegye egy komolyabb ügybe: egy ideggyenge, ám bosszúra éhes IT-szakemberrel kellene besunnyogni annak egykori munkahelyére, hogy terhelő adatokat gyűjtsenek a főnökéről, amit persze pénzzé is tehetnek. Aztán, ahogy Frank is megjósolta, a tervekből semmi nem lesz, így folyamatos rögtönzéssel kell túlélniük az egymásból következő három nagyobbacska küldetést, hogy végül eljöjjön a világbéke, vagy legalábbis a fizetésnap.

Ben Mickering és Mindlevery

Az alapfelállás egyszerű. Embereinkkel kalandjátékos környezetben kell előre haladnunk, feladatokat megoldanunk, szobákba bejutnunk, csak éppen RPG-szerű mini-csatákkal feldobva a keresgélést. A csapat felosztása is kb. a szokásos: Frank képes zárakat feltörni és nagyobb fegyvereket használni, Sally az izom, aki átalakítja a berendezést meg a támadók képét, végül Gavin a hacker és idegbeteg. Ami trükkösebb, hogy nincs szabad kalandozás, állandóan körökre osztott módban vagyunk. A szobák között általában ingyen közlekedhetünk (bár minden váltással van némi esélye, hogy rajtunk ütnek az őrök), de a feladatokhoz szükséges tevékenységek már akciópontba kerülnek, főleg a három fő, minijátékkal is járó képesség használata. Egy retesz kinyitása mondjuk egybe, egy fiók átkutatása háromba, míg a karakterspecifikus akciók költsége attól is függ, hogy szintlépéskor milyen képességünket fejlesztettük.

Ha pedig a karakterenként használható 7 pont elfogy, be kell fejeznünk a kört. Amitől viszont az őrség elkezd ébredezni, így idővel megnő annak az esélye is, hogy a körök között párat a nyakunkba kapunk belőlük. Ráadásul a csatába is pont annyi akcióponttal kezdünk bele, amennyink éppen van. A bunyóban viszont nincsenek hagyományos körök, csak embereink és az ellenfelek lépegetnek egymás után, és ha valaki kifogyott a pontokból, pihennie kell egyet. A gond csak az, hogy gyógyulni vagy a néhol talált tárgyakkal tudunk (lépésenként egyszer), vagy Sally képes helyrepofozni valakit. Utóbbi még csatán kívül is akciópontba kerül, így elég necces életben maradni, amíg nem lépünk párszor szintet. Ó, és az életerőnk mellett a lelkierőnk is számít, amit minden kellemetlenség csökkenthet, és ahogy halad lefelé, egyre durvább büntetésekre számíthatunk. Gavinnél szinte rendszeresen.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Nincs idő meghalni

Lehet, hogy már létezett korábban is, de számomra újdonság volt a körökre osztott kalandjáték. De attól tartok, hogy a fejlesztőknek is, ezért akadtak vele kisebb problémák. A rejtvények és harcok kiegyensúlyozottsága némileg szubjektív, azonban a végrehajtási sorrend rugalmasságára manapság már illene odafigyelni. Többször is előfordult például, hogy előbb olvastam el egy információt, minthogy meglett volna a tárgy, aminek birtokában reagált volna valamit az egyik karakter. Így idiótaként rohangáltam új lehetőségek után kutatva, míg kizárásos alapon (később már gyakorlottan) visszatértem az adott e-mailhez vagy cetlihez. Ezek az esetek legalább AP-ből nem fogyasztottak sokat, de attól még idegesítők, illetve akadt egy helyszín, ahol egy hasonló apróság egyenesen halálosnak bizonyult. Ennek ellenére tetszett a mechanika.

Ami pedig még jobban tetszett, az játék és a karakterek kinézete. Gondolom, elég megosztó lesz ez a dizájn, de nekem nagyon bejött. Ahogy a szinkronhangok és többnyire a szövegek is. A zene kevésbé, de az nálam alapállapot. Mondjuk az, hogy nem sétálunk oda sehova, csak kicsit zajos lesz a kamera és odateleportál a karakter, az elég sunyi dolog, de illik a játék hangulatához, szóval bocsánatos bűnnek érzem. Egyszerűen csak elkapott a játék hangulata. Egyedül azért vagyok kissé bizonytalan a Sunday Gold ajánlásával, mert nem tudom, mennyire gyúrnak majd rá kiadás után az egyensúlyozásra (esetleg nehézségi szintekkel). Valamint az árát sem ismerem még, de a mostanában szokásos indie árfekvésben 16-20 eurót (6-8000 forint) simán megérheti azoknak, akik elkalandoznának 6-10 órát egy ilyen különleges világban és játékban.