Dombokon, utakon
Jó dolog viszont, hogy a készítők beépítettek egy Easydrive nevű rendszert is a játékba, aminek segítségével ide-oda ugrálhatunk a már megtalált autóink és felfedezett versenyeink közt, tehát nem szükséges kilométereket autóznunk minden egyes alkalommal azért, ha újra akarunk indítani egy mérkőzést, vagy ha autót szeretnénk váltani. De persze ettől függetlenül érdemes szabadon autókázni, hiszen csak így találhatjuk meg a városban elrejtett több tucatnyi autó mindegyikét.
Maga a vezetés a hasonló autós játékok élményét hozza, a Most Wanted természetesen távolról sem próbál realisztikus lenni, csupán a versenyzés örömét nyújtja. Sajnos az arcade jelleg ellenére a sebességérzet nem igazán jó, bár 280km/óra felett már nem tudtunk pislogni, alacsony sebességnél viszont (100 km/óra) úgy tűnik, mintha csak vánszorognánk az utakon. Nehezen szoktunk meg azt is, hogy az autók lomhán fordulnak, de kis gyakorlással, a fék finom nyomkodásával, csúsztatásokkal azért begyakorolható ez is. Néha furcsának éreztük az autók súlyát is, de összességében nincs nagy baj a vezetési modellel, egyszerű arcade autóversenyt kapunk, annak minden előnyével és hiányosságával.
Ez 8 büntetőpont lesz
Versenyek terén a szokásos felhozatallal találkozhatunk. Lesznek sima körversenyek, sprintek, amikor egy előre meghatározott célig kell versenyezni, valamint olyan, amikor csak az átlagsebességünket méri a játék. Semmi extra, de persze nem is vártunk ennél sokkal többet. Még csak az kellett volna, hogy minden sarkon autótöréses kihívásokkal találkozzunk. Persze nem Most Wanted lenne a játék alcíme, ha nem lennének rendőrök is az utakon, akik legtöbbször mindent megtesznek azért, hogy megakadályozzanak minket egy-egy verseny befejezésében. Az üldözésekkel együtt járó hangulatbomba persze most is jókorát szólt a fejünk mellett, a szirénák és a rendőrségi rádiók hangja azonnal megemeli a játékos pulzusát, tehát a készítők ez alkalommal is jól ráéreztek arra, hogy mivel lehetne még izgalmasabbá tenni az amúgy hétköznapinak számító sportkocsik utcai küzdelmét.
De nem felétlenül csak versenyek közben fenik ránk fogukat a rend éber őrei, ugyanis folyamatosan járőröznek a városban, s amint extrém gyorshajtáson kapnak minket, azonnal utánunk erednek, és megpróbálnak megállítani minket. Minél tovább zajlik egy üldözés, úgy vetnek be egyre nagyobb erőket ellenünk, s próbálnak meg minket kiszorítani és megállítani. Megjelennek az egyre komolyabb úttorlaszok, végül pedig a tüskés csapdákat eregető autók is. Ha elkapnak, bukjuk az üldözéssel járó pontokat, de igazából semmilyen más büntetésben nem részesülünk – visszakerülünk a város középére, és kész.
Sajnos a mesterséges intelligencia az ilyen üldözések során megmutatja foga sárgáját, ugyanis gyakran látni, hogy a járőrök hihetetlen buta mód akadnak fent egy szalagkorláton vagy egy épület sarkában, amiből persze a játékos sokszor nem sokat érzékel, hiszen mindez a háta mögött zajlik, a rendőri erősítés pedig folyamatosan érkezik a nyakába. Társaink sem tökéletesek az akadályokat illetően, de tény, hogy elég agresszívek lesznek, ha letoljuk őket az utakról.
Látni és látszani
A játék alatt egyébként furcsamód nem a The Run alatt brillírozó Frostbite 2, hanem a Chameleon motor egy alaposan feltuningolt változata fut, amit a 2010-es Hot Pursuitban láthattunk utoljára. Annak ellenére, hogy egy régebbi motor dübörög a Most Wantedben, a játék meglepően jól néz ki dinamikusan változó napszakokkal, remek vetett árnyékokkal, és kidolgozott autómodellekkel. A látvány mellett külön kiemeljük a remek zenei kínálatot, érezhetően nem kis pénzt szórtak ki az EA munkatársai a számok jogdíjaira.
És persze most is ott pihen a játék mögött az Autolog rendszer, ami ezúttal is a legjobb dolog az egész programban. Persze csak akkor, ha legalább 3-4 barátunknak szintén megvan a Most Wanted, illetve nem warezolt verziónk van, ugyanis csak ilyenkor ad hatalmas pluszt az Autolog. Röviden arról van szó, hogy minden versenyt, minden traffipaxon való áthajtást rögzít a játék, s ezzel folyamatos kihívás elé állítja barátainkat. A haverod csinált egy új rekordot Lamborghini Countachsal? Autolog Alert -- ideje megdönteni. A szomszéd Pistike nagyobb sebességgel hajtott át a belvárosi sugárutakon, mint én? Autolog Alert -- nyomás ezt is megdönteni! Amennyiben profilképünket feltöltjük a játék weboldalára, akkor a városban található reklámtáblákon is megjelenik a körözési fotónk, amit ugyancsak odadörgölhetünk barátaink orra alá. Az Autolog nélkül a játék valójában nem lenne más, mint egy újabb szürke, már-már unalmas autóversenyzős program.
Dugóban
Korunk normáihoz igazodva a Most Wanted is tartalmaz többszereplős játékmódot, amiben további pontokat gyűjtögethetünk magunknak, illetve kicsit változatosabbá tehetjük a játékélményt. A multiban egyszerre 16 játékos vehet részt, és nemcsak sima versenyeket, hanem különlegesebb feladatokat bíznak ránk, melyeken még azok is jól szerepelhetnek, akik alapból utálják a multis autóversenyzést. Ha belépünk egy multis játékba, először is megjelenik a város egyik részén az adott feladat, amihez minél előbb odaérünk, annál több pontot kapunk. Ha mindenki felsorakozott, akkor jöhet a verseny, ami lehet sima sprint, körverseny, vagy akár egy bizonyos helyre való felugratás is, a lényeg, hogy ne hagyjuk magunkat kilökni a többiek által. Minél többet versenyzünk, úgy nyithatjuk meg az új autókat, illetve a hozzájuk járó fejlesztéseket és festéseket, tehát az egyszemélyes mód mellett itt egy külön fejlődési rész is található. Érdekesség továbbá, hogy minden autóhoz jár egy extra képesség is, amit aktiválva végtelenített turbót kaphatunk, vagy akár az ellenfeleink járműveit is lemásolhatjuk.
Burnout Paradise 2
Jó pár sorral feljebb már írtuk, hogy ez a Need for Speed már nem az a Need for Speed, amit egykoron megismertünk és megszerettünk. Hiányoznak belőle a sorozatra mindig is jellemző tulajdonságok és extrák. Ami megmaradt, az a licencelt autómárkák és a jól csengő cím. Ez persze nem jelenti azt, hogy rossz játék lenne a Most Wanted, hiszen összességében elég jó vele játszani. Még akkor is, ha a mesterséges intelligencia nem az igazi, ha nincs kampány, vagy ha minden autót megkapunk azonnal. Hiszen ott van például az Autolog, ami hatalmas királyság, a rengeteg, felfedezésre váró terület, és a körözési listán való felkapaszkodás, ami hosszú órákra lekötik a játékost. Kár, hogy mindezt Need for Speednek, és nem Burnout Paradise 2-nek hívják.
Amúgy a történet hiánya szerintem egy autós játéknál nem kellene hogy negatívum legyen, bár van mikor nagyon jó dolog, de van hogy csak levon a játék értékéből(TDU2).