A Doom 3 az első Doom rebootjának fogható fel: a történet szerint egy magányos tengerészgyalogost alakítunk, aki a Union Aerospace Corporation nevű megavállalat marsi kutatóbázisán teljesít szolgálatot. Igen ám, de a UAC kutatói belenyúlnak a véres csöbörbe, és szó szerint elszabadítják a poklot, démonok, szellemek és szörnyek egész seregét eresztve szabadon a Mars kietlen felszínén. Hősünkkel egyedül, akár a kisujjunk kell átverekednünk magunkat a sötétség tengerén, hogy megállítsuk a pokol előretörését.
A Doom 3 játékmenet tekintetében túlélő-horror FPS: emberünk vagy a fegyverét szorongatja, vagy a sötét sarkokat világítja be zseblámpával, melyekből rendre zombik és egyéb lények törnek elő. A Doom 3 nem hasonlít az eredeti Doomra, azaz szó sincs gyors tempót diktáló lövöldözésről; az id Software 2004-ben inkább a lassú, megfontolt, és természetesen roppant félelmetes játékmenetet részesítette előnyben. A Doom 3 annak idején forradalmi technológiai megvalósítást kapott, és még több mint tíz évvel a premierje után sem néz ki rosszul. Gyenge idegzetűeknek azonban nem ajánlott a program.
Érdekesség, hogy az id Software 2012-ben egy Doom 3: BFG Edition című kiadást is piacra dobott, mely játékmenetet érintő változásokat eszközöl, és PC mellett Xbox 360-ra és PS3-ra is elérhető.
de rátérve a 3-ra rohadtul idegesít amikor tök sötét van és elő kell venni a lámpát de ezeket leszámítva egész jó
ez csak egy példa arra, hogy az emberek megfeledkeznek, hogy ki-és mi is volt az, aki/ami megteremtette az FPS-t (John Carmack és a DOOM)
az egy trágya ehhez képest