A végső kérdés felé

Ha elnéző akarnék lenni, mondhatnám, hogy a WoWp nagyjából azt hozza, amit várnak tőle, vagyis ami egyúttal a WoT sajátja is: üdítő változatosság a lovagok, varázslók, orkok és és sárkányok végeláthatatlan sorokban történő kaszabolásai közt. S bár fanyalogni bőven van min, azt azért sose felejtse el a kedves játékos, hogy a program gyakorlatilag ingyenesen használható, míg a legtöbb masszívmulti-kiruccanás bizony vagy komoly pénzekbe, vagy komoly korlátozásokba és kompromisszumokba kerül. Azonban az a bizonyos bétaállapot oly mértékben rányomja szinte az összes játékban szereplő mozzanatra a bélyegét, hogy az olykor már fizikai fájdalmat okoz. (A billentyűzet ideg-összeroppanás közbeni vad püfölése bizony nem túl kellemes dolog.) Kiforratlan -- és a jelen formájában csak roppant körülményesen használható -- játékmenet, kiegyensúlyozottságbeli problémák, fps-esések, monotonitás... Mind-mind igencsak lelombozóan hat amellett a fő kérdés mellett, amit szándékosan tartogattam a végére: hogy végül is... kell ez nekünk?

A WoT igazi szépsége a páratlanságában rejlik még a mai napig is. MMOG, de a járműves harcokra specializáltan. Dübörgő vasak, gigászi ágyúk, igazi „heavy metal” életérzés, no meg maga a csata forgataga. Azonban szükség van még egy, stílusában hasonló csatajátékra? Még ha az nem is a földet, hanem a levegőt (vagy a későbbiekben majd a tengereket) veszi is célba... Aki a gyors, praktikus, és (nagyjából) felhőtlen szórakozás ezen formáját keresi, az már úgyis rég a WoT-tal játszik. Persze biztosan akadnak, akik a légi háborúk szerelmesei, ám közülük szükségszerűen csak egy bizonyos hányad rendelkezik olyan kéz-szem koordinációval, ami egy pörgős akciójátékhoz leginkább kell, és ez így csak egy újabb olyan „szűk keresztmetszet” a több felsorolható kitétel közül, ami jó eséllyel garantálhatja WoWp gyér látogatottságát. (És akkor alattomban hadd jegyezzem meg, hogy továbbra is, szándékosan nem esett szó arról a bizonyos War Thunderről...)

Mindent egybevéve nem elveszett vállalkozás a Wargamming részéről a szárazföld után az égbolt megcélzása, ám mint ahogy a WoT esetében is bő két évet kellett várnunk arra a bizonyos kiforrottsági szintre, addig a Warplanes esetében a projekt jelenleg még igencsak gyerekcipőben totyog. És hogy mit szoktak általánosságban mondani a még ártatlan csöppségekre, azok fizimiskájának figyelembe vétele nélkül? Nos, természetesen azt, hogy: míg kicsi, minden gyermek aranyos...

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Érdekesség #1: Érdemes mindenféleképpen megjegyezni, hogy bár úgy tűnik, a Wargamingnél egyelőre letettek a három játék, a Tanks, Warplanes, és a jövőben várható Warships teljes összeolvaszthatóságáról, azonban többféle átjárhatósági tényező is beépítésre kerül a rendszerbe. A WoT-ban már jóideje be lett jelentve a roaming funkció, azaz a szerverek közti, bizonyos fokú átjárhatóság, ami több mint valószínű, hogy nem marad kizárólag a tankos játék sajátja. Emellett a készítők tervezik a kliens uniformizálását, a játékokon belüli chat rendszer egybeforrasztását, illetőleg a valós pénzért vásárolható kreditrendszer felhasználói fiókokhoz rögzített egységesítését, amivel elég egyetlen felületen költekezni, mert az így szerzett virtuális összeg bármelyik játék alatt felhasználató marad...

Érdekesség #2: Ha valaki túl kevésnek találná a játékban szereplő normál repülőgépek kredithozamát, és nem akar sok-sok meccsen keresztül csak és kizárólag az anyagiak miatt farmolni, annak lehetősége van némi ropogós valutáért cserébe prémiumjárműveket vásárolni, akárcsak a WoT-ban. A „nem prémiumos” közhiedelemmel ellentétben ezek a harceszközök egyáltalán nem rendelkeznek saját tierjükön belül semmilyen kiugróan magas statisztikával (sőt, többnyire valamilyen hangsúlyos gyengeségüknek köszönhetően talán még egy paraszthajszálnyit visszább is vannak a többiektől), azonban sokkal több kreditet hoznak a konyhára, valamint legénységi állomány képzésére is ugyancsak kiválóak. Használatuk megkönnyíti és lerövidíti az egyébiránt monoton fejlődés idejét, és általánosságban áll rájuk a sarokigazság, miszerint a „nagyobb jobb”. (Értsd: minél magasabb tieres a jármű, annál nagyobb haszonkulccsal dolgozik.) No és természetesen a szintúgy pénzért kiváltható prémium felhasználói fiók nyújtotta 50%-os hozambónusz ilyenkor kumulatívan számolandó...