Tíz éves a Duke Nukem Forever!Bár egy korábbi cikkemben már leközöltem a DNF történetét, a jeles eseményre tekintettel álljon itt ismét, hogy fennmaradjon az utókornak...

1997. április 27-én jelentette be a 3D Realms a Duke Nukem 3D folytatását Duke Nukem Forever címmel. Év végén megkapják a Quake II motor kódját, a játék megjelenését 1998-ra datálják. A ’98-as májusi E3 vásáron bemutatják az első mozgóképes anyagot, majd júniusban közlik, hogy átálltak az Unreal motorra, és a DNF csak jövőre jelenik meg, ám 1999-ben a cég tudatja: a játékot átdolgozzák az Unreal motor újabb verziójára. Decemberben újabb képeket adnak ki (megatláljátok a galériánkban), és egy karácsonyi képeslapot, melyen a megjelenési dátum 2000.

2000 decemberében a Gathering of Developers közli, megvették a DNF kiadási jogait. Röviddel ezután érkezik az újabb ünnepi üdvözlőlap: a friss dátum ezen már 2001. A 2001-es E3-on új videót mutatnak be - amiből szintén találhattok a galériánkba jó pár elcsípett képet -, augusztusban a GoD bezárja kapuit, a kiadási jogokat a Take-Two veszi meg. 2002-ben a 3D Realms felvesz egy pár programozót, akik teljesen átírják az egyes modulokat az Unreal 2.0 motorra, a korábbi munka 95%-a kukába kerül.

2003 májusában a Take-Two elnöke, Jeffry Lapin azt nyilatkozza, a játék nem készül el év végéig, mire Scott Miller csak annyit reagál: „A Take-Two fogja be a pofáját.”. Ugyanakkor Lapin arról számol be, a DNF a fejlesztők szerint 2004 végén, 2005 elején készül el. 2004 szeptemberében a GameSpot online magazin azt közli, a játékot átírták a Doom3 erőműre, de ezt a 3D Realms nem erősíti meg, viszont bejelentik, hogy megvásárolták a Karma fizikai motort. 2005-ben csak pletykák keringenek. 2006-ban Scott Miller interjút ad, melyben kifejti, a játék tulajdonképpen kész van. Júniusban a Take-Two elárulja: félmillió dollárt ígért a stúdiónak, ha 2006 decemberére elkészülnek a játékkal, ők viszont ezt tagadják. Augusztusban pár kulcsember távozik a fejlesztőktől.

2007 januárjában a 3D Realms álláshirdetést ad fel, melyben Duke Nukem látható két fegyverrel, Scott Miller megerősíti, hogy ez valóban a játékból származik (lásd oldalt). 2007 márciusában Julian Soule, aki testvérével Jeremyvel az ipar egyik legismertebb komponista párosa, és legutóbbi munkájuk a Prey volt, látogatást tesz a cégnél, és rejtélyesen csak annyit közöl arra a kérdésre, hogy min dolgozik: Well, I'll leave one hint..."When it's done!!! (Nos, egyet megsúghatok... Amikor kész lesz!).

A jeles eseményre tekintettel álljon itt az első, 1998 májusában az E3-on bemutatott videó. Nos, elég szép utat  tett meg az ipar azóta, a képeken ma már csak mosolygunk, de a hangulata még szerintem ma is megállja a helyét. Hogy valaha is lesz-e Duke Nukem Forever, vagy rendre beszámolunk majd a 15., 20. évfordulóról, az még a jövő zenéje...



A lenti képek a korábbi grafikus motorokat (Quake 2, Unreal) használó verzióból, illetve videókból valóak...