A MapCore modderszájt fórumában nemrég új topik nyílt,
melyben egy német modder megdöbbentő felfedezését kürtölte világgá: A
S.T.A.L.K.E.R. „.db” kiterjesztésű fájljait a frissen felbukkant kicsomagoló
eszközzel kibontva ismerős látvány tárult a szeme elé. Egy gyors ellenőrzés
minden kétséget kizárt számára: az ukránok FPS-e ugyanazokat a „lightimage”
fájlokat használja (ezek azok az apró képek, melyeket a motor a különféle
fények textúrázásánál felhasznál), mint a DOOM3! A dolog ráadásul teljesen buta
módon teszi mindezt nyilvánvalóvá: még csak nincsenek is átnevezve a fájlok,
pontosabban egy „light_” előtag van hozzájuk ragasztva, de a vége
változatlan... Mindezt bárki ellenőrizheti a két játék „lights” mappájának
összevetésével, de a képi bizonyíték alant is megtalálható. A bejelentést nagy
felzúdulás követte, ráadásul egy másik fórumozó tovább szította a tüzet: ő is
képpel bizonyította, hogy a víztextúra megegyezik a Half-Life 2
víztextúrájával, itt is ugyanazon a névvel, csak más kiterjesztéssel
szerepelve (lásd a 3. képen).
A dolgot persze felkapta az online sajtó, megkeresték az
érintetteket. Egyelőre csak Tom Holland, az id Software vezérigazgatója
nyilatkozott, meglehetősen diplomatikusan: egyelőre el vannak foglalva az Enemy
Territory: Quake Wars és új saját játékuk munkálataival, így nincs idejük a
nyomozásra, bár a látott képek elég meggyőzőek voltak számára - mindenesetre
vissza fognak térni az ügyre. A GSC egyelőre nem kommentálta az eseményeket...
Természetesen a fejleményekről be fogunk számolni.
|
|
|
S.T.A.L.K.E.R. |
DOOM3 |
Half-Life 2 víz
|
Remélem értitek mire gondolok?