Wright mester most épp a San Diegó-i Comic-Con 08 rendezvényen tartott egy előadást, amivel egyből elvitte a pálmát: mindenki döbbenetére ugyanis bejelentette, hogy a MashOn.com oldallal együttműködve képesek leszünk saját spore-os képregényünket megalkotni! A felületre bejelentkezve játékképeket, videókat tölthetünk fel, ezekből egy sztorit rakhatunk össze a stílusban ismert szövegbuborékokkal ellátva, majd e-mailben elküldhetjük barátainknak, vagy beágyazhatjuk például blogunkba, a közösség tagjai pedig természetesen értékelhetik az elkészült műveket.
Némi gúny az EA Maxis kreatívjaitól: A lény: "Ha megalkottál engem, biztos isten vagy -- de akkor miért nem használod arra az isteni erődet, hogy megmentsd a Hellgate Londont?" Mire a válasz "odafentről": "POFA BE!"
Will Wright ezen kívül egy másik morzsát is elhintett. Betöltött egy állást a játék késői szakaszáról, amelyben épp egy korábban ellenséges civilizáció felett vette át békésen a hatalmat. A hódítás után megjelent egy zeneszerkesztő, mely automatikusan elkészítette új birodalmunk fővárosának főtémáját, mintegy himnuszát, a nép személyiségére, kultúrájára, az épületek stílusára, és a társadalom általános helyzetére alapozva, ezzel teljesen egyedi hangulatot csempészve a játék adott szakaszába.
Aki pedig egy ilyen bonyolult játék programozásának lelki világára, mechanizmusára kíváncsi, az látogasson el a Spore prototípus oldalára, ahol maguk a fejlesztők teszik közzé azokat az apró segédeszközöket, melyek segítségével a játékmenet, a felhasználói felület, a szimuláció egyes elemeit, különféle aspektusait hozták létre és tesztelték. Jelenleg két ilyen cucc tölthető le, az egyik a ParticleMan, mely a részecskék gravitációját szimulálja, ennek segítségével alkották meg a csillaghalmazokat, fekete lyukakat, pulzárokat, és hasonlókat. A most felkerült másik program BIOME névre hallgat, és egy programozható sejtautomata, mellyel SimCity-féle rács-szimulációt lehet létrehozni. Segítségével emulálható erdőtűz, járvány, az állatok vándorlása, vagy épp kristálynövekedés. A program elindítása után a Load Rules gombra kattintva az Examples könyvtárból lehet betölteni a különféle szimulációkat. Rendkívül érdekes, persze csak azoknak, akik maguk is érdeklődnek az ilyesmi iránt, amely már jóval túlmutat a játékkészítésen, hiszen ezek igen komoly tudományos eszközök. Ám aki ismeri Will Wright játékait, tudja, hogy mindegyik ilyen valós, tényekre, elméletekre alapozott szimuláció volt, nem véletlenül tananyag például a SimCity egyes felsőoktatási karokon. Nyilván a Spore jóval tovább megy ezen az úton, hiszen itt nem kisebb léptéket modellezett le ez a zseniális figura és csapata, mint a komplett evolúciót, úgy az élőlények, mint a csillagok vagy a városok esetében, komplex szociális, társadalmi, aspektusokkal, behatásokkal egyetemben. Azt hiszem, sokat fogunk még beszélni erről a játékról...
Némi gúny az EA Maxis kreatívjaitól: A lény: "Ha megalkottál engem, biztos isten vagy -- de akkor miért nem használod arra az isteni erődet, hogy megmentsd a Hellgate Londont?" Mire a válasz "odafentről": "POFA BE!"
Will Wright ezen kívül egy másik morzsát is elhintett. Betöltött egy állást a játék késői szakaszáról, amelyben épp egy korábban ellenséges civilizáció felett vette át békésen a hatalmat. A hódítás után megjelent egy zeneszerkesztő, mely automatikusan elkészítette új birodalmunk fővárosának főtémáját, mintegy himnuszát, a nép személyiségére, kultúrájára, az épületek stílusára, és a társadalom általános helyzetére alapozva, ezzel teljesen egyedi hangulatot csempészve a játék adott szakaszába.
Aki pedig egy ilyen bonyolult játék programozásának lelki világára, mechanizmusára kíváncsi, az látogasson el a Spore prototípus oldalára, ahol maguk a fejlesztők teszik közzé azokat az apró segédeszközöket, melyek segítségével a játékmenet, a felhasználói felület, a szimuláció egyes elemeit, különféle aspektusait hozták létre és tesztelték. Jelenleg két ilyen cucc tölthető le, az egyik a ParticleMan, mely a részecskék gravitációját szimulálja, ennek segítségével alkották meg a csillaghalmazokat, fekete lyukakat, pulzárokat, és hasonlókat. A most felkerült másik program BIOME névre hallgat, és egy programozható sejtautomata, mellyel SimCity-féle rács-szimulációt lehet létrehozni. Segítségével emulálható erdőtűz, járvány, az állatok vándorlása, vagy épp kristálynövekedés. A program elindítása után a Load Rules gombra kattintva az Examples könyvtárból lehet betölteni a különféle szimulációkat. Rendkívül érdekes, persze csak azoknak, akik maguk is érdeklődnek az ilyesmi iránt, amely már jóval túlmutat a játékkészítésen, hiszen ezek igen komoly tudományos eszközök. Ám aki ismeri Will Wright játékait, tudja, hogy mindegyik ilyen valós, tényekre, elméletekre alapozott szimuláció volt, nem véletlenül tananyag például a SimCity egyes felsőoktatási karokon. Nyilván a Spore jóval tovább megy ezen az úton, hiszen itt nem kisebb léptéket modellezett le ez a zseniális figura és csapata, mint a komplett evolúciót, úgy az élőlények, mint a csillagok vagy a városok esetében, komplex szociális, társadalmi, aspektusokkal, behatásokkal egyetemben. Azt hiszem, sokat fogunk még beszélni erről a játékról...
A Sims ütött. Aztán jött hozzá a sok kiegészítő.
A Sims 2 ütött. Aztán jött hozzá a sok kiegészítő, illetve a Cuccok-sorozat.
A Spore ütni fog. Aztán az EA hogyan facsarja ki az utolsó dollárt is az emberekből?
A Sims ütött. Aztán jött hozzá a sok kiegészítő.
A Sims 2 ütött. Aztán jött hozzá a sok kiegészítő, illetve a Cuccok-sorozat.
A Spore ütni fog. Aztán az EA hogyan facsarja ki az utolsó dollárt is az emberekből?
Valahogy az az érzésem, hogy túl sok jó ez egyszerre, de nagyon nagyon remélem, hogy tévedek!
Valahogy az az érzésem, hogy túl sok jó ez egyszerre, de nagyon nagyon remélem, hogy tévedek!
egyébként tényleg realitáson alapszik az egész, még ha a megvalósítás bugyutának is tűnik.
egyébként lesz szép nagy spore közösség. jó nagy. hatalmas.
egyébként tényleg realitáson alapszik az egész, még ha a megvalósítás bugyutának is tűnik.
egyébként lesz szép nagy spore közösség. jó nagy. hatalmas.