Hogy a Rise of the Tomb Raider Szibériában fog játszódni, abban nincs semmi hír. Hogy lesznek olyan pályák is, ahol nem fagy majd be Lara csinos hátsója, az sem újdonság, ezt a Crystal Dynamics már a múlt héten elárulta. De hogy hogyan kerül Szibériába pálmafa és sivatag, az eddig rejtély volt.
„Van egy afféle buborék a világban, ami Szibérián kívül létezik. Ezt mi úgy hívjuk, hogy Oázis” – magyarázta Brian Horton játékdirektor a GameInformernek adott interjújában. „Itt nincs minden befagyva. Ebben az Oázisban -- amiről egyelőre nem árulunk el részleteket -- más az időjárás. A különböző hőmérsékleti viszonyok fontosak, mert így változatossá tehetjük a játékot.”
Vajon mi lehet ez a „buborék a világban?” Egy misztikus hely, vagy Lara egyszerűen csak más országokba is ellátogat (utóbbi sem kizárt a lent látható koncepcióképek alapján)? Egyelőre nem tudni, azt viszont igen, hogy a Crystal Dynamics nagyon büszke a Rise of the Tomb Raiderben debütáló „hótechnológiájára.” A havat felkavarhatja a szél, Lara és az állatok nyomokat hagynak benne -- utóbbi fontos lesz a játékban jelentős szerepet betöltő vadászat során --, de csak addig, amíg a nyomokat újra fel nem tölti a szakadó hó.
A Rise of the Tomb Raider a tervek szerint idén év végén jelenik majd meg Xbox One-ra és Xbox 360-ra, aztán feltehetően a jövő év folyamán megérkezik PC-re is – a Playstation-változatok eléggé kérdésesek, miután a Microsoft rátette a kezét Lara Croftra.