A Microsoft, Nintendo, Sony, Capcom, THQ és Sega Sammy után az Electronic Arts is közkinccsé tette negyedéves pénzügyi eredményeit. A cég helyzete nem nevezhető rózsásnak: a 644 millió dolláros nettó árbevétel a különféle kiadások levonása után 243 milliós veszteséget jelent. Tavaly ugyanebben az időszakban sem volt ugyan túl fényes az EA helyzete, de azért ennyire nem volt vészes: 804 milliós bevétel, 95 milliós veszteség. Az EA rossz pénzügyi helyzetét természetesen a részvényei is megsínylették: 0,72 dollárt estek a tavalyi 0,30-as eséshez képest.
AZ EA annak ellenére realizálta veszteségét, hogy a Fight Night Round 4-nek és a Sims 3-nak köszönhetően szépen kasszírozott, sőt, bizonyos üzleti elemzések szerint az áprilisi-júniusi időszak egyik legjobban szereplő játékforgalmazó cége volt, ráadásul jelentős leépítéseket is végrehajtott (ebben a negyedévben a dolgozói létszám 9106-ról 8948-ra apadt).
Az Electronic Arts jelenleg különösen agresszíven próbálja a Wii-piacot meghódítani: például a Nintendóval közösen egy akcióban a PGA Tour 10-et és a Grand Slam Tennist mellékelték a Wii Motion Plushoz.
]{iegészítés: az üggyel kapcsolatban John Riccitiello, az EA vezérigazgatója tett pár érdekes megjegyzést. Szerinte tanulniuk kell a tavalyi évből; október-decemberre, tehát az ünnepi szezonra például túl sok játékot zsúfoltak be, így nemcsak a konkurenciával versenyeztek, hanem saját magukkal is. Ráadásul bármennyire is jó volt a Dead Space és a Mirror's Edge fogadtatása, nem hozták azokat az eredményeket, amiket vártak tőlük. Épp ezért Riccitiello úgy fogalmazott: jobban ki fogják használni, hogy egy év 12 hónapból áll, azaz a kulcscímeket, a sikeresélyes játékokat széthúzzák, eltávolítják egymástól. Az utolsó negyedévre, azaz 2010 január-márciusra négy nagy címük van, és a legtöbbet jelenleg a Dragon Age-től és a Brutal Legendtől várják.
AZ EA annak ellenére realizálta veszteségét, hogy a Fight Night Round 4-nek és a Sims 3-nak köszönhetően szépen kasszírozott, sőt, bizonyos üzleti elemzések szerint az áprilisi-júniusi időszak egyik legjobban szereplő játékforgalmazó cége volt, ráadásul jelentős leépítéseket is végrehajtott (ebben a negyedévben a dolgozói létszám 9106-ról 8948-ra apadt).
Az Electronic Arts jelenleg különösen agresszíven próbálja a Wii-piacot meghódítani: például a Nintendóval közösen egy akcióban a PGA Tour 10-et és a Grand Slam Tennist mellékelték a Wii Motion Plushoz.
]{iegészítés: az üggyel kapcsolatban John Riccitiello, az EA vezérigazgatója tett pár érdekes megjegyzést. Szerinte tanulniuk kell a tavalyi évből; október-decemberre, tehát az ünnepi szezonra például túl sok játékot zsúfoltak be, így nemcsak a konkurenciával versenyeztek, hanem saját magukkal is. Ráadásul bármennyire is jó volt a Dead Space és a Mirror's Edge fogadtatása, nem hozták azokat az eredményeket, amiket vártak tőlük. Épp ezért Riccitiello úgy fogalmazott: jobban ki fogják használni, hogy egy év 12 hónapból áll, azaz a kulcscímeket, a sikeresélyes játékokat széthúzzák, eltávolítják egymástól. Az utolsó negyedévre, azaz 2010 január-márciusra négy nagy címük van, és a legtöbbet jelenleg a Dragon Age-től és a Brutal Legendtől várják.
rodman, téged pedig megkérlek, hogy mutass olyan EA játékot, amit két hónap alatt raktak össze. (Sims kiegészítő nem ér!) Lehet őket fikázni pont a fentiek miatt, de én az utóbbi időben nem láttam tőlük példát igénytelenségre, még úgy sem, hogy vannak olyan címeik, amiket nem szeretek.
Adott egy felülnézetes versenyautós játék. A versenyautónkat átrajzoljuk űrhajóra, a többi versenyautót meteorokra amiket kikerülgetünk, az úttestet feketére hogy űr hatását keltse. Kész az űrhajós játék -szintén teljes áron. Esetleg átrajzoljuk motorbiciklire, kész a felülnézetes motoros játék. Esetleg átrajzoljuk repülőre, csónakra, stb-stb... ugyanúgy egy kaptafára mennek itt is a dolgok.
Nem sajnálom őket, ezt elcseszték. Azért az összes játékos nem hülye + még válság is van. Egy idő után nyilvánvalóan nem fognak úgy fogyni az egy kaptafára készülő játékaik, mint ahogy azt ők elvárnák. Bizonyára ez is benne van a dologban. Főleg válság idején, ugyebár.
Mondjuk azt sajnálom, hogy pont egy Mirror's Edge nem lett bombasiker, mert ha más nem, hát ez a PC-re is kiadott játékuk megérdemelte volna. Csak hát talán nem 12K-ért kellett volna kínálni itthon, hanem mondjuk annyiért, amennyiért egy 6-7 órás játék még sima arcbőrrel, pofaégés nélkül eladható (5-6 ezer Ft).
Most ez több mindent is jelent az EA számára, bár bizonyára a fejesek nem elsősorban azt szűrik le, amire sokunk is gondol. Pedig elkéne egy kis kreativitás is a játékaikba, nemcsak a "szebb grafika, több karakter/lehetőség" kaptafája, meg a rókabőrnyúzás. Jó, hogy a sorozatokból lehet megélni a legjobban, de van úgy, hogy egy új játék, új cím hoz új rajongókat és vásárlókat. Persze kétségtelen, hogy az ismert cím a biztosabb anyagi szempontból, de az EA több játékával is átesett a ló túlsó oldalára (NFS-sorozat).
Ez a széthúzás jó ötlet, de ne csodálkozzanak, ha szar vagy átlagos játékot gyártanak, illetve ugyanazt a franchise-t akarják hatvanadszorra is eladni, csak szebb csomagolásban, s az nem fogy.
Engem amúgy a Dragon Age érdekel egyedül a jövőbeli játékok közül, szóval amiatt remélem, hogy egyenesbe jönnek.