A tudományos- és történelmi fikciókat író Stephenson kutatásai során igazi kardrajongó lett, s elhatározta, hogy készít egy olyan játékot, ami a lehető leghitelesebben ábrázolja ezt a nagyszerű fegyvert, illetve az ezzel való harcot, így hát elindította a Kickstarter-gyűjtését.

A célja az volt, hogy félmillió dollárt gyűjtsön össze multiplayer játékához, melyben két játékos egy-egy kétkezes hosszú karddal esik egymásnak, bevetve a korhű technikákat -- de nem ám egyszerű gombnyomogatásról van szó, hanem a mozdulatok precíz leutánzásáról. A PC-exkluzív játékhoz így egy mozgásérzékelő kell, ami már önmagában is megnehezíti az ötlet széleskörű támogatását, arról nem is beszélve, hogy a leírtak szerint a kardozás szabályait pontosan be kell tartani, vagyis nem az alkalmi játékosoknak való -- mindezek ellenére azonban sikerült az áhított összeget megszerezni.

A gyűjtés első hetében -- talán egy kis segítséggel Gabe Newelltől, aki feltűnt a játék első videójában -- rögtön összegyűlt 250 ezer, ám a lendület itt el is fogyott. Órákkal a határidő előtt még nem volt biztos, hogy meglesz-e az összeg, de végül 520 ezerrel zárt a gyűjtés, így elkészülhet a CLANG.