Arra, hogy a PC, mint játékplatform hanyatlik, nem hiszem, hogy rá kellene mutatni. Egyre kevesebb minőségi játék jelenik meg, amelyek meg igen, azok zöme vagy borzalmasan bugos, vagy konzolról van átportolva. (Nem kívánok vitát indítani erről a fórumban, legyenek szívesek a "DE NEM ÍGY VAN CRYSIS RULZ" fanok ignorálják  a bekezdést.) Úgy tűnik, ez az apróság azonban nem csak nekünk tűnt fel: az iparban érintettek is aggódó szemmel figyelték az eseményeket - annyira, hogy végül is úgy döntöttek, egy közös szervezetbe tömörülnek, hogy együtt nézzenek szembe a PC-s játékgyártás legnagyobb problémáival. Razer, Microsoft, Activision Blizzard, Epic Games, Acer-Gateway, Dell-Alienware, Intel, AMD-Ati,  Nvidia - ezek azok a nagyvállalatok, amelyek mostantól fogva kéz a kézben próbálkoznak majd újra felfuttatni a PC-s játékok mostanság kissé hanyatló piacát.

Megalakult a PC Gaming AllianceA szövetség tömöríti a hardvergyártókat, a szoftvercsoportokat, valamint a minőségibb kiadókat, hogy "gyorsítsanak az innovációk sebességén", és javítsák a játékélményt azok számára, akik hajlandók több százezret beleölni a masinájukba, hogy utána akár fél évig is elszórakozzanak otthon. A PC Gaming Alliance elsődleges célja, hogy felgyorsítsa a PC-s játékipar bővülését, segítsen egy "standard" játékplatform kidolgozásában, valamint promotálja a fejlesztéseket és ösztönözze a kiadókat minél minőségibb, de nem atomerőművön futó játékok készítésében. A megalakulás egyik, számszerűsíthető oka az, hogy a PC-s játékeladások hanyatlásnak indultak: 2006-ban a PC-ipar 960 millió dolláros forgalmat bonyolított le, 2007-ben ez 910 millióra csökkent, mindeközben a játékpiacon közel kilencmilliárd dollár mozgott, a PC-k ebből alig 14 százalékot haraptak ki; ez darabszámban is mérhető: 36 millió PC-s cím szemben 153 millió konzolossal. Ők együtt talán fel tudják venni a harcot többek között a kalózkodással is, ami a legnagyobb problémát jelenti napjainkban is...