- Kodzsima Hideo felkérte Cliff Bleszinskit, hogy dolgozzon vele együtt a Silent Hills megalkotásán
- Cliffy B végül önkritikusan nemet mondott azt ajánlatra, mert saját bevallása szerint csak „elcseszte” volna a játékot
Sok játékos még most is titkon elmorzsol egy-egy könnycseppet a szeme sarkában, ha a Konami által kinyírt Silent Hills kerül szóba, ami nem csoda, hiszen azt maga a Metal Gear-sorozatot jegyző tervezőlegenda, Kodzsima Hideo készítette volna méghozzá a híres filmrendező, Guillermo del Toro oldalán, és nem mellékesen a The Walking Dead című tévésorozat egyik legkedveltebb figuráját, Daryl Dixon alakító Norman Reedus főszereplésével. A program játszható demóváltozata, a P. T. igencsak ígéretesnek tűnt, ám hogy a játék végső változta milyen lett volna, azt már sosem tudhatjuk meg, hiszen a Silent Hills-t kiadóként jegyző japán Konami a Kodzsima ellen indított háborúja és üzleti megfontolások okán elkaszálta a projektet (bővebben erről itt olvashattok), és még az sem hatotta meg a céget, hogy pillanatok alatt több tízezren tüntettek annak megmentéséért.
A programmal kapcsolatban persze időről időre felbukkannak újabb részletek, hogy tovább fájdítsák a szívünket, például legutóbb kiderült, hogy az Uzumaki című képregény alkotója, Itó Dzsundzsi is dolgozott a játékon, most pedig a Gears of War-sorozat megteremtője, a Cliffy B becenéven is ismert Cliff Bleszinski ismerte el Twitterén, hogy csak rajta múlt, hogy nem került bele a Silent Hills stábjába.
@Danjitsu I don't like LA, I love new IP, and I woulda fucked up SH
— Cliff Bleszinski (@therealcliffyb) 2016. február 12.
Kodzsima Hideo ugyanis anno megkereste az Unreal motor megalkotásáért is felelős szakembert, hogy vegyen részt a horrorjáték elkészítésében, ám Bleszinski bármennyire is hízelgőnek találta az ajánlatot, végül több okból kifolyólag nemet mondott arra. Egyfelől semmi kedve nem volt Los Angeles költözni, hogy a Kojima Productions helyi irodájában dolgozzon, és inkább egy új IP megteremtésén ügyködött volna szívesen, arról már nem is beszélve, hogy saját bevallása szerint csak „elcseszte” volna az egész projektet. Akárhogy is, de igazán szívmelengető érzés még csak belegondolni is, hogy ezek a zsenik együtt mire lett volna képesek…
Hogy külön-külön mire hivatottak azt viszont nem sokára megtudhatjuk, hiszen Bleszinski javában hegeszti a LawBreakers címre keresztelt shooter, míg Kodzsima a Konamival való szakítás után már meg is alapította új stúdióját immár a Sony berkein belül.