Az Ubisoft hivatalos körökben közzétette az idei év végére tervezett felhozatalát. Ennek egyik vonatkozását már NightBagoly kolléga hírében olvashattátok a Brothers in Arms harmadik része az inkább teszteljük, mint kiadjuk bugosan amúgy egészséges és dicséretes szemléletnek köszönhetően masírozott át a jövő évre. (Mondhatnánk: a pokol országútja is jószándékkal van kikövezve...).
Nos, a másik keserű pirula, amelyet a franciák most ledugnak a torkunkon, és amelynek e hírt szenteltem: az Assassins Creed csak PS3-ra és X360-ra jelenik meg az előre tervezett november eleji időpontban, a PC-s verzióra jövő évig kell várnunk, tehát ugyanúgy, mint a BiA3 esetében, az Ubisoft idei pénzügyi évének utolsó negyedében, azaz 2008 januárja és márciusa között számíthatunk rá. Ennek oka úgy tűnik, nem holmi konzolos sandaság, pusztán nem sikerült a next-gen látványvilágot úgy adaptálni még PC-re, hogy a csillió konfigurációs lehetőség, az ezernyi hardverkombináció mind legalább megközelítően azonos minőségben tudja produkálni a játékot, olyan szinten, ahogy azt a készítők szeretnék. A srácok kaptak tehát pár hónapot, hogy miután a konzolos változat piacra került, minden erőforrást a PC-s portolás mögé állíthassanak. Nos, a pozitív végeredmény reményében jómagam nem bánom a dolgot, bár egyre kíváncsibb vagyok, mi PC-sek mivel fogunk játszani év végén...
Nos, a másik keserű pirula, amelyet a franciák most ledugnak a torkunkon, és amelynek e hírt szenteltem: az Assassins Creed csak PS3-ra és X360-ra jelenik meg az előre tervezett november eleji időpontban, a PC-s verzióra jövő évig kell várnunk, tehát ugyanúgy, mint a BiA3 esetében, az Ubisoft idei pénzügyi évének utolsó negyedében, azaz 2008 januárja és márciusa között számíthatunk rá. Ennek oka úgy tűnik, nem holmi konzolos sandaság, pusztán nem sikerült a next-gen látványvilágot úgy adaptálni még PC-re, hogy a csillió konfigurációs lehetőség, az ezernyi hardverkombináció mind legalább megközelítően azonos minőségben tudja produkálni a játékot, olyan szinten, ahogy azt a készítők szeretnék. A srácok kaptak tehát pár hónapot, hogy miután a konzolos változat piacra került, minden erőforrást a PC-s portolás mögé állíthassanak. Nos, a pozitív végeredmény reményében jómagam nem bánom a dolgot, bár egyre kíváncsibb vagyok, mi PC-sek mivel fogunk játszani év végén...
Mindig röhögök, amikor azt olvasom, hogy "PC-re optimalizálnak". Ez egy paradoxon! Nincs fix konfiguráció, így nem lehet mire optimalizálni. Nekem jól megy, a szomszéd srácnak el sem indul, a haveromnak szaggat, a gazdag szülők csemetéjének meg maximális felbontáson is száguld. És erről, mondom, sem a kiadó, sem a fejlesztő nem tehet. Fognak pár kimutatást, ami azt mondja meg, hogy kb. mi ma egy alsó-, egy közép-, és egy felsőkategóriás gép, és belövik rá a cuccot, hogy menjen. De ha abban a konfigban kicserélsz egy ventilátort vagy egy kábelt, már borul az egész... Képtelenség.
Ezért nem kell csodálkozni, hogy minden konzolra jön ki előbb, PC-n meg szívnak a portolással, és amikor jön a teszt, jönnek a visszajelzések, hogy nekem nem megy, nekem szaggat, nálam lefagy... Jön a halasztás, a finomítás, aztán a kiadó részéről a "most már akkor is kiadjuk" legyintés, és aztán a foltozások. Ördögi kör...
Na a lényeg ha már várni kell akkor nagyon jóra csinálják meg inkább dolgozzanak még mint ha roszul adják ki.
De azért szmorú vagyok