Szegény BioShock-film hamar elvérzett Hollywoodban, pedig nem minden nap készül olyan mozi, ami egy 50-es évekbeli, víz alatti városban játszódik, amely ráadásul a pusztulás szélére sodródott a természetfeletti erőket biztosító ADAM nevű anyag és az emberi hatalomvágy miatt. Eme sötét, klausztrofóbiás koncepció nagyban hozzájárult a BioShock-játék sikeréhez, és hasonló kivitelezésben a mozi világában is egyedi lett volna.

bioshock-film-concept-art-01.jpg

Márpedig az eredeti rendező, Gore Verbinski (A Karib-tenger kalózai 1-3) ilyen filmet akart, sötét hangulattal, R-besorolású, azaz felnőtteknek szóló megvalósítással. Csak sajnos ehhez nem talált támogatókat, így mint rendező, kilépett a projektből, kizárólag produceri státuszban maradt mellette, igaz, így is maximális erőbedobással dolgozott a film megvalósításán. Támogató híján azonban még az új rendezővel, Juan Carlos Fresnadillóval (28 héttel később) sem jutott előre a projekt, sőt, a Universal a betervezett 200 millió dolláros költségvetést alaposan megnyeste, mindössze 80 milliót lett volna hajlandó beleinvesztálni a filmbe. Ezzel nagyjából meg is ölték a BioShock-mozit.

bioshock-film-concept-art-02.jpg

Jim Martin látványtervezőnek hála most szűk résen át, de betekintést nyerhetünk abba, milyennek is képzelték el az alkotók a film látványvilágát, hogyan festettek volna a díszletek. Az úriember olyan filmek vizuális tervezéséért volt felelős, mint az Alien 4: Feltámad a Halál, a Csillagközi invázió, a Mátrix – Újratöltve és az Amerika Kapitány: Az első bosszúálló, de dolgozott a Deep Space Nine, a Voyager és az Enterprise Star Trek sorozatokon is, sőt, a neve videojátékos körökben sem teljesen ismeretlen, hozzájárult az Aliens: Colonial Marines és a Resistance 2 világának megtervezéséhez. Martin a saját honlapja galériájában tett közzé majdnem két tucat képet, érdemes egy pillantást vetni rájuk.

bioshock-film-concept-art-03.jpg