• A Sony megerősítette, hogy PlayStation 5 lesz a nextgen gépük neve
  • A konzol 2020 végén fog megjelenni
  • Új részleteket árultak el a kontrollerről

Ha tippelni kellett volna, a többség eddig is 2020 végét jelölte volna meg, mint a Sony következő generációs konzolgépének várható megjelenési dátuma, mindez azonban most már hivatalosnak tekinthető: megerősítették, hogy valóban 2020 végén fog a boltokba kerülni a masina. Mint ahogy azt is, hogy a konzol neve - a várakozásoknak megfelelően - PlayStation 5 lesz.

hivatalos-2020-vegen-jon-a-playstation-5-innovativ-uj-kontrollerrel.jpg

A hivatalos PlayStation blogon megjelent bejegyzésből nemcsak ez derült ki, hanem az is, hogy a Sony egy vadonatúj kontrollerrel megy neki a következő generációnak, melynek egyes elemeit már a PS4 Pro esetében is be akarták hozni, de végül nem szerették volna megosztani a PS4-es játékosbázist.

Az egyik újdonság a "haptikus visszajelzés", mely az eddigi rezgő funkciót fogja leváltani. A Sony szerint éppen ideje volt már, hogy négy generáció után lecseréljék ezt a technológiát, az új megoldás pedig sokkal szélesebb skálán fogja érzékeltetni a játékon belüli környezetet, legyen szó az erőhatásokról vagy a felületekről, nem is beszélve az olyan esetekről, amikor például egy versenyjátékban két kerékkel az aszfalton, kettővel pedig a füvön hajtunk.

Ezzel szoros összefüggésben érkeznek az adaptív ravaszok is, melyek teljesen újraértelmezik az L2/R2 párost. A fejlesztők programozni tudják majd a ravaszok ellenállását, így érzékeltetve azt, hogy milyen, amikor például megfeszítünk egy íjat vagy éppen rázós terepen hajtunk egy offroad játékban.

A fentieken túl még mindenképpen említésre méltó, hogy megerősítették: a PS5 - az előzetes híreszteléseknek megfelelően - hardveresen támogatni fogja a ray tracinget.

Hogy a konzol, illetve a rá érkező első játékok leleplezésére mikor kerülhet sor, arról egyelőre nem tettek említést. Ám ez a bejelentés is azt jelzi, hogy a következő hónapokban várhatóan kezdetét veszi a PS5 megjelenését felvezető marketingkampány.