Kiderült, hogy jó oka van annak, hogy a GTA 5 számos küldetése fél Los Santoson keresztül vezet, és nemcsak azért, hogy a karakterek cseveghessenek, vagy hogy a vicces rádiókommentátorokat hallgathassuk. A GTA VI O'clock YouTube-csatornán a korábbi Rockstar-fejlesztő, Ben Hinchliffe elmagyarázta a dolgot. „Van egy hatalmas térképünk ezekhez a nyílt világú játékokhoz, ahol prólékosan megtervezzük, hogy a tartalom hol helyezkedik el a térképen, hogy a térkép egyetlen szakaszán se hiányozzon kontent vagy valami érdekesség” – magyarázza Hinchliffe. Hozzátette, hogy nagyon is jó oka volt annak, hogy a Rockstarnál úgy döntöttek, hogy bizonyos küldetések a fél városon át vezessék a játékosokat.

„Sokszor magával a térképpel és annak elrendezésével kellett dolgozni. Ezek a dolgok valós helyszíneken és valós épületeken alapulnak. Azzal dolgoztál, ami adott volt” – mondta. Kifejtette, hogy egyes missziókat már megírtak, de városi környezethez, maga a sztori pedig épp sivatagos környezetben játszódott. Emiatt az egészet ki kellett húzni, ki kellett bővíteni olyan formára, hogy az passzoljon az eredeti elképzeléshez, ahelyett, hogy a nulláról kezdik felépíteni a teljes küldetést. „Néha ennek meg kellett történnie [...] ez mindig a legrosszabb eset volt, de meg kellett próbálni, hogy működjön ezeken a különböző helyszíneken” – jegyezte meg Hinchliffe.