Kezdjük a hírt azzal, hogy pár nappal ezelőtt Michael de Plater (Ubisoft) arra kérdésre, hogy lesz-e PC-re is Endwar -- elvégre egy RTS-ről beszélünk --, azt a megnyugtató választ adta, hogy igen, lesz, hiszen semmi okuk nincs arra, hogy hanyagolják a platformot.
Az Ubisoft idén nagy fába vágta a fejszéjét ezzel az Endwarral, hiszen nem csak egy vadonatúj címmel szeretne sikereket elérni, de a konzolokon lévő igencsak csekély RTS-ek számát is bővíteni szeretné. Azonban a játékon dolgozó Vinh-Dieu Lammal folytatott beszélgetésből megtudtuk, hogy a cégnek sokkal nagyobb tervei vannak az Endwarral, mint ahogy azt bárki gondolta volna.
Vinh-Dieu Lam az Endwar mesterséges intelligenciáját programozza, és tőle tudtuk meg, hogy az Ubisoft a távoli jövőben egyesíteni szeretné az öt nagy Clancy címet (Rainbow Six, Splinter Cell, Ghost Recon, HAWX, Endwar), hogy egy nagy háborús játékélményben legyen részünk. A terv első fázisa már életbe is lépett, ami szerint a sorozatokat először csak kismértékben egyesítik, ezzel először az Endwarban fogunk találkozni, ahol HAWX és Ghost Recon egységeket is hívhatunk.
A második lépés már izgalmasabb, ami valahogy úgy fog kinézni, hogy következő Ghost Recon (vélhetőleg az Advanced Warfighter 3), vagy Splinter Cell játékban végrehajtott küldetések befolyásolják a majdani Endwar 2 csatatereit. Hogy jobban érthető legyen ez a szisztéma, tegyük fel, hogy valamelyik európai nagyvárost szeretnénk megtámadni az Endwar keretein belül, azonban hogy ezt megtehessük, előtte egy Ghost Recon vagy Splinter Cell küldetést kell teljesítenünk.
Végül a harmadik és egyben legszórakoztatóbbnak ígérkező fázis, amiben egy játékon belül több játékstílus szerint játszhatunk, azaz a vadászgépeket a HAWX stílusában irányítjuk, a kémekkel Sam Fisher módjára hatolunk be az ellenség titkos főhadiszállásaira, míg a nagyobb összecsapásokban a Rainbow Six és a Ghost Recon játékokból megismert mechanizmusokkal találkozunk, ezzel egy óriási, élő és lélegző csatamezőt kapva.
A gyakorlatban ez az egész rendszert úgy fog kinézni, hogy lesz öt különálló játék, és ha az egyikben végrehajtunk egy küldetést, akkor annak a „jegyzőkönyve” felkerül egy szerverre, ahol a másik négy játékhoz kreálnak egy kapcsolódó küldetést a számunkra. Az Endwar lesz az összekötő kapocs a többi Clancy-játék között, és a segítségével egy nagyobb, átfogó képet kapunk a világszerte dúló csaták alakulásáról.
Vinh-Dieu Lam szerint a Tom Clancy játékokat a kezdetektől fogva ennek a tervnek a szellemiségében készítették, amire jó példa, hogy mivel az Endwar 2020-ban játszódik, az ezelőtti játékok csak a most látott konfliktushoz vezető út részleteit mutatták be.
Ezeket olvasva kár még beleélnünk magunkat a dologba, hiszen igazán részletesen még nincs kidolgozva a terv, és még az sem biztos, hogy tényleg meg fog valósulni, de mindenképpen ígéretes egy ötlet.
Az Ubisoft idén nagy fába vágta a fejszéjét ezzel az Endwarral, hiszen nem csak egy vadonatúj címmel szeretne sikereket elérni, de a konzolokon lévő igencsak csekély RTS-ek számát is bővíteni szeretné. Azonban a játékon dolgozó Vinh-Dieu Lammal folytatott beszélgetésből megtudtuk, hogy a cégnek sokkal nagyobb tervei vannak az Endwarral, mint ahogy azt bárki gondolta volna.
Vinh-Dieu Lam az Endwar mesterséges intelligenciáját programozza, és tőle tudtuk meg, hogy az Ubisoft a távoli jövőben egyesíteni szeretné az öt nagy Clancy címet (Rainbow Six, Splinter Cell, Ghost Recon, HAWX, Endwar), hogy egy nagy háborús játékélményben legyen részünk. A terv első fázisa már életbe is lépett, ami szerint a sorozatokat először csak kismértékben egyesítik, ezzel először az Endwarban fogunk találkozni, ahol HAWX és Ghost Recon egységeket is hívhatunk.
A második lépés már izgalmasabb, ami valahogy úgy fog kinézni, hogy következő Ghost Recon (vélhetőleg az Advanced Warfighter 3), vagy Splinter Cell játékban végrehajtott küldetések befolyásolják a majdani Endwar 2 csatatereit. Hogy jobban érthető legyen ez a szisztéma, tegyük fel, hogy valamelyik európai nagyvárost szeretnénk megtámadni az Endwar keretein belül, azonban hogy ezt megtehessük, előtte egy Ghost Recon vagy Splinter Cell küldetést kell teljesítenünk.
Végül a harmadik és egyben legszórakoztatóbbnak ígérkező fázis, amiben egy játékon belül több játékstílus szerint játszhatunk, azaz a vadászgépeket a HAWX stílusában irányítjuk, a kémekkel Sam Fisher módjára hatolunk be az ellenség titkos főhadiszállásaira, míg a nagyobb összecsapásokban a Rainbow Six és a Ghost Recon játékokból megismert mechanizmusokkal találkozunk, ezzel egy óriási, élő és lélegző csatamezőt kapva.
A gyakorlatban ez az egész rendszert úgy fog kinézni, hogy lesz öt különálló játék, és ha az egyikben végrehajtunk egy küldetést, akkor annak a „jegyzőkönyve” felkerül egy szerverre, ahol a másik négy játékhoz kreálnak egy kapcsolódó küldetést a számunkra. Az Endwar lesz az összekötő kapocs a többi Clancy-játék között, és a segítségével egy nagyobb, átfogó képet kapunk a világszerte dúló csaták alakulásáról.
Vinh-Dieu Lam szerint a Tom Clancy játékokat a kezdetektől fogva ennek a tervnek a szellemiségében készítették, amire jó példa, hogy mivel az Endwar 2020-ban játszódik, az ezelőtti játékok csak a most látott konfliktushoz vezető út részleteit mutatták be.
Ezeket olvasva kár még beleélnünk magunkat a dologba, hiszen igazán részletesen még nincs kidolgozva a terv, és még az sem biztos, hogy tényleg meg fog valósulni, de mindenképpen ígéretes egy ötlet.
Ja, igen, és a legfontosabb. Melyik játék folyományaként fogunk mi Harckocsikat irányítani? Nekem ez a lényeg