Folytatni egy olyan címet, aminek a vége megannyi kérdést hagyott nyitva, nem egyszerű feladat, főleg annak tudatában, hogy milyen sokféle véleményt hallott a Square az elmúlt év során. Így aztán ahelyett, hogy kísérletezni kezdtek volna, a fejlesztők úgy jártak el, ahogy a ubisoftos lányok és fiúk az Assassin's Creed II esetében -- azaz fogták magukat és szépen végigszaladtak a legtöbbször felrótt negatívumokon, majd szisztematikusan kijavították őket. A sztori szerencsére az FF XIII azon elemei közé tartozott, amikkel eddig sem volt baj, úgyhogy annak a stílusa nem változott, most is egy japán melodrámát várhatunk megannyi érdekes szereplővel és a már jól ismert kettészakított világgal. Túl sok részletet egyelőre nem ismerni, mindössze annyi biztos, hogy Lightning útnak indult, hogy kiderítse, miképp ébreszthetné fel az első rész két kristállyá vált szereplőjét, s most valamiért mindenki halottnak hiszi. Eközben a húga, Serah megismerkedett egy furcsa férfival, Noellel, akit mintha már régóta ismerne, s aki a megmentésére siet, bár hogy pontosan miért, az még nem derült ki. Érdekes adalék, hogy Cocoon ismét a régi pompájában ragyog, ami azért furcsa, mert az első rész végén szépen szétzúzta Pulse gravitációja. Az alant megtekinthető trailer és az év eleji teaser persze megannyi spekulatív ötletet felvetett, de ezeket most ne ismertessük, szorítkozzunk a tényekre.
Final Fantasy XIII-2 E3 trailer
A játékmenet első és legnagyobb változása a szabadság. Hogy mennyire lesz nagy a bejárható terület, még nem tisztázott, de azt már tudjuk, hogy visszatérnek a városok és a mellékküldetések, vagyis a felfedezés élménye. A Live Triggernek nevezett új funkció is erre alapoz, lényege ugyanis, hogy felkutatja az esetleges alternatív útvonalakat és lehetőségeket. Az E3-on bemutatott változatban ez egy bossharc megközelíthetőségét prezentálta kétféle módon: vagy egyenest nekimegyünk a fenevadnak és beleadunk apait-anyait, vagy egy hosszabb, rejtélyes kerülővel felszedünk egy eszközt, ami legyengíti a szörnyet, előnyt kovácsolva számunkra a harcban. A választásnak amúgy is nagy szerep jut az FF XIII-2-ben, hisz a fejlesztők szerint szabadon beszélgethetünk majd az NPC-kkel és mindenféle logikai fejtörőket oldhatunk meg velünk, gazdagítva a játékélményt.
Ami a harcrendszert illeti, nagyrészt a régi marad, azaz a paradigmák és a különböző karakterosztályok szabad választása nem változik. Viszont mostantól az összes legyilkolt lény megidézhető a harc hevében, mint egy újabb partitag, bár ennek pontos menetéről nem beszél a Square. Amit mutattak, az úgy nézett ki, hogy egy felső sávból kiválasztottak egy lényt, majd némi QTE ügyeskedéssel brutális kombót szabadítottak az ellenfélre. A QTE-k egyébként nem csak itt, de az úgynevezett Mog Clock rendszerben is fontos szerepet játszanak. Ilyet már láthattunk a Final Fantasy megteremtője, Szakagucsi Hironobu Xbox 360 exkluzív JRPG-jében, a Lost Oddysseyben, csak ott gyűrűnek hívták. A lényege, hogy a harc bizonyos pillanataiban feltűnik egy gomb, amit ha időben nyomunk le, extra sebzés a jutalmunk. Továbbá a bossok is kapnak néhány QTE-t, moziszerűbb élménnyé téve a küzdelmet -- hiába, a Square-nek is tetszhetett a God of War.
A Final Fantasy XIII-2 tehát egy érdekes elegynek ígérkezik, mely esetben a fejlesztők odafigyelnek a kritikákra és igyekeznek egy mindenki számára kedvelhető játékkal előrukkolni. Persze még nagyon sok a kérdés, és jó lett volna, ha többet láthatunk a programból, de valószínű, hogy a japánok a TGS-re tartogatják a maradék puskaport. Az FF XIII-2 még ez év végén érkezik PS3-ra és Xbox 360-ra.
Final Fantasy XIII-2 E3 trailer
A játékmenet első és legnagyobb változása a szabadság. Hogy mennyire lesz nagy a bejárható terület, még nem tisztázott, de azt már tudjuk, hogy visszatérnek a városok és a mellékküldetések, vagyis a felfedezés élménye. A Live Triggernek nevezett új funkció is erre alapoz, lényege ugyanis, hogy felkutatja az esetleges alternatív útvonalakat és lehetőségeket. Az E3-on bemutatott változatban ez egy bossharc megközelíthetőségét prezentálta kétféle módon: vagy egyenest nekimegyünk a fenevadnak és beleadunk apait-anyait, vagy egy hosszabb, rejtélyes kerülővel felszedünk egy eszközt, ami legyengíti a szörnyet, előnyt kovácsolva számunkra a harcban. A választásnak amúgy is nagy szerep jut az FF XIII-2-ben, hisz a fejlesztők szerint szabadon beszélgethetünk majd az NPC-kkel és mindenféle logikai fejtörőket oldhatunk meg velünk, gazdagítva a játékélményt.
Ami a harcrendszert illeti, nagyrészt a régi marad, azaz a paradigmák és a különböző karakterosztályok szabad választása nem változik. Viszont mostantól az összes legyilkolt lény megidézhető a harc hevében, mint egy újabb partitag, bár ennek pontos menetéről nem beszél a Square. Amit mutattak, az úgy nézett ki, hogy egy felső sávból kiválasztottak egy lényt, majd némi QTE ügyeskedéssel brutális kombót szabadítottak az ellenfélre. A QTE-k egyébként nem csak itt, de az úgynevezett Mog Clock rendszerben is fontos szerepet játszanak. Ilyet már láthattunk a Final Fantasy megteremtője, Szakagucsi Hironobu Xbox 360 exkluzív JRPG-jében, a Lost Oddysseyben, csak ott gyűrűnek hívták. A lényege, hogy a harc bizonyos pillanataiban feltűnik egy gomb, amit ha időben nyomunk le, extra sebzés a jutalmunk. Továbbá a bossok is kapnak néhány QTE-t, moziszerűbb élménnyé téve a küzdelmet -- hiába, a Square-nek is tetszhetett a God of War.
Final Fantasy XIII-2 gameplay (kamerás felvétel)
A Final Fantasy XIII-2 tehát egy érdekes elegynek ígérkezik, mely esetben a fejlesztők odafigyelnek a kritikákra és igyekeznek egy mindenki számára kedvelhető játékkal előrukkolni. Persze még nagyon sok a kérdés, és jó lett volna, ha többet láthatunk a programból, de valószínű, hogy a japánok a TGS-re tartogatják a maradék puskaport. Az FF XIII-2 még ez év végén érkezik PS3-ra és Xbox 360-ra.
Kell a fenének az eddigi legrosszabb epizódnak folytatás. Inkább törnék valami új játékon a fejüket. Nem szeretném, ha 2013-ra kijönne az FF 17...
Az E3-on 2011 végét mondták, bár esélyes, hogy ezt Japánra kell érteni.