Tom Chilton a PC Gamer portálnak elárulta, hogy valamikor a jövőben, mikor jövedelmezőbb lesz elhagyni a havidíjas rendszert, ingyenes lesz a World of Warcraft, ám ezen az ötleten nem sokat gondolkodnak, vagyis nem a közeljövőben lesz az átállás, már csak azért sem, hiszen még a kanyarban sincs a cég új MMOG-je, és mert hamarosan érkezik a játék legújabb kiegészítője, a Cataclysm, mely ma kezdte meg a zárt bétatesztelés szakaszát. (A meghívókat már elküldték.)
Elizabeth Harper, MMOG-szakértő és a WOW.com oldal főszerkesztője azonban úgy látja, hogy jobb volna komolyabban elgondolkodni az ingyenességre váltásról, szerinte ugyanis az MMOG-k számára ez jelenti a leginkább járható utat. Példaként megemlítette a Turbine csapatát, amely miután eltörölte a Dungeons and Dragons Online: Eberron Unlimited havidíját, nagyobb profitra tett szert.
Elizabeth Harper, MMOG-szakértő és a WOW.com oldal főszerkesztője azonban úgy látja, hogy jobb volna komolyabban elgondolkodni az ingyenességre váltásról, szerinte ugyanis az MMOG-k számára ez jelenti a leginkább járható utat. Példaként megemlítette a Turbine csapatát, amely miután eltörölte a Dungeons and Dragons Online: Eberron Unlimited havidíját, nagyobb profitra tett szert.
nem sok esélyt látok ennek az elképzelésnek ugyanis különböző peteket és speckó mountokat már most is pénzért árulnak http://eu.blizzard.com/store/
Még régen olvastam valahol(asszem talán BC idején), hogy a WoW 4 év alatt összegyűlt kiadásait fedezni tudják 2 hónap bevételből. Összes kiadás alatt értem az elkészítést, a szerverek fent tartása, a játék fejlesztése...stb...stb...stb.
Ha ez a helyzet, akkor megértem, hogy (ideiglenesen) ingyenes lesz a játék.
Mellesleg vki írta, hogy pénzessé tesznek egyes itemeket. Nem tudom mire gondolt pontosan, de először az jutott eszembe, hogy a karakter által felvehető itemekre gondolt. Ha így van, akkor azt tenném hozzá, hogy a Blizzardosok nem ekkora hülyék, hogy ezzel basszák el a játék fizetős részét(már ha tényleg lesz).
Teljesen unfair lenne. Elveszne a játékból a stratégia és a cuccok megszerzésének a lehetősége. A pénzesek, vagy akik kevésből se sajnálnák rá megveszik rögtön a legjobb cuccokat sok-sok $-ért és máris egy mély lyukban hever a balance, amit a játékban jól megcsináltak.
Viszont, ha bizonyos menüpontokat tennék pénzessé. Vagy olyan itemeket, amik nem bontanák fel a kiegyensúlyozottságot pénzesek és kevésbé pénzesek(vagy egyik és másik játékos vagy egyik és másik kaszt) között, úgy máris jobb lenne.
Egy játékot még csak bele se tenném az értékelhető játékok közé, ha a fizetős részben fegyvereket vagy ruhákat árulnának.
Semmi értelme nem lenne, hogy profi játékosok vannak egyik oldalt, másik oldalt meg legendaryban fullos gear-ben, amiket pénzért vettek. Abban már nem is lenne semmilyen kiegyensúlyozottság, mert a hülye nem bíír magával megveszi a legjobb cuccokat, míg a másik oldalon lévők rendesen mentek raidelni, de egyszerűen nem bírnak amazokkal a fullos gear miatt.
Hozzáteszem azért, hogy ha teljesen ingyenes lenne én akkor se játszanék vele, esetleg, ha ők fizetnének érte. Bőven elég volt az a 10 nap trail is belőle. Még sok is...
http://i58.photobucket.com/albums/g250/vincestar/SouthParkWoWLoser.jpg
Csak vicceltem.XD