Alapvető kifejezések
Creep - A bázisoknál, a barakkokban szabályos időközönként termelődő egységek. Minden lane-en egyszerre indul el az úgynevezett creep wave (creep-hullám), aminek segítségével támadhatjuk az ellenség tornyait.
Racks/Rax - Barakk, röviden.
Neutral Creep - Az erdőben, minden egész perckor termelődő creep csoportok.
Ancient Creep - Nagyon erős, sok goldot és XP-t érő creep csoport, ami a secret shopokhoz közel teremlődik.
Rosh - Roshan. A legerősebb creep a játékban. A folyó mellett a mid lane-nél található. Legfontosabb tudnivaló róla, hogy ha leverjük, dob egy Aegis of Immortal nevű tárgyat, ami halál esetén pár másodpercen belül újraéleszt max manán és HP-n. Harmadik öléstől kezdve pedig dob egy sajtot is, ami használatra azonnal visszatölt tetemes mennyiségű manát és HP-t. A halálát követő 10. percben éled újra.
Pull - Creep pullolás. Az erdei neutral creepek lane-re húzását jelenti, hogy ott találkozzanak a lane creepekkel. Rövid lane-en lehet megcsinálni. Célja, hogy a túlzottan eltolt lane-t kicsit közelebb hozzuk a saját tornyunkhoz, illetve az ellenséghez képest XP-távon kívül haljanak a saját creepjeink, ezzel lassítva az ellenfél fejlődését.
Stack - A pulloláshoz hasonlóan egy creep csoportot elmozdítunk a helyéről az erdőben. Lényege, hogy a creepek egész perckor ne legyenek a helyük közelében, így új creep csoport termelődik oda, ezzel duplázva az XP- és az arany mennyiségét, ami itt farmolható. A creepek húzását :53-kor kell elkezdeni, oldalirányba, és addig távolodni, amíg vissza nem indulnak a helyükre. Minden Neutral és Ancient Creepet lehet stackelni.
Push - Egy lane előretolása, többnyire csapatosan, azzal a céllal hogy tornyokat/barakkokat üssünk be.
Farm - Arany (gold) farmolás. Amikor egy játékos kizárólag a creepek ölésével foglalkozik, hogy bizonyos fontos tárgyakhoz jusson. Általában carryknek van szükségük rá.
Deny - Saját egységeknek lehet megadni a kegyelemdöfést, így az ellenfél se XP-t, se aranyat nem kap értük. Tornyokat és creepeket lehet deny-olni 10% HP alatt. Ha társunk bizonyos effekt hatása alatt van, őt is lehet így deny-olni. (Doom, Battle Hunger, Veno ulti, stb.)
Focus - Az ellenség bizonyos kulcsfontosságú hőseit szokás focusolni. Vagy bizonyos skilljeik, vagy nagy sebzésük miatt minél hamarabb ki kell iktatnni őket a játékból. Általában hard carryt szokás focusolni.
Harass - Az ellenfél zaklatása, gyengítése. Az így gyengített ellenfeleket készítjük elő egy ölésre, vagy csak arra kényszerítjük, hogy távozzanak a lane-ről. Ilyenkor XP-t és aranyat veszítenek.
Feed - Mikor valaki sokszor hal meg, ezáltal XP-vel és arannyal "eteti" az ellenséget. Az így elfeedelt ellent fatnek, azaz dagadtnak hívjuk.
Gank - Több hőssel történő, rajtaütésszerű támadás egy vagy pár hős ellen. Többnyire a mides hős gankeli a többi lane-t, ezzel 3v2 csatába kényszerítve az ellent.
Miss/ss - A lane-ről eltűnt az ellenség és talán egy másik lane-re ment gankelni. NAGYON fontos, hogy mindig jelentsük, ha eltűnik egy ellenség a játék korai szakaszában! Az oroszok CC-nek írják, ami nem összekeverendő a következő tételünkkel.
CC - Crowd control rövidítése. Ide tartozik minden spell és tárgy (item), ami időlegesen kivesz egy hőst a játékból azáltal, hogy malaccá változik, forgószélbe kerül, lefogják, vagy egyéb módon cselekvésképtelenné teszik
Juke - Olyan mozgást jelent, ami az ellenség elkerülésére szolgál menekülés közben. Nagy szerepet kap a Fog of War és a pálya ismerete ilyenkor. Gyakorlatilag a fák közötti bujkálást, kiszámíthatatlan utak keresését, és általában a mozgásunkkal kapcsolatos félrevezetést jelenti. Így kerülhetünk el ellenséges skilleket.
CD - Cooldown. Spellek és itemek készenléti ideje, ennyi időnek kell eltelnie, mire újrahasználhatók. Ami "CD-n van" az jelenleg nem elérhető.
Spam - Egy képességet ismételten sokszor egymás után használni.
B - Back. Ha a társaink "b"-t írnak a chatbe, azonnal tűnjünk el a veszélyes területről és hátráljunk biztonságba, valószínűleg gankelni készülnek minket!
TP - Teleport. A teleporttekercsre vagy Boots of Travel használatára utal, azonnali segítségkérés többnyire. "TP mid def"
Truesight - Láthatatlan ellenségek és tárgyak láthatóvá válnak. A tornyoknak, néhány skillnek és itemnek van truesight tulajdonsága.
Def - Defend, azaz védekezés.
DD - Double Damage, azaz dupla sebzés rúna.
CC-t meg én soha életemben nem láttam másra használni, csak Crowd control rövidítésnek. Pedig van több ezer játékom lolban és hon-ban is. Dotában meg 100körül járok...
Myself-XyZ: örülök hogy tetszett. :)
Treanorium: Szerintem a pullolást nem lehet egységesen időhöz kötni a stackel ellentétben mivel függ:
1, melee vagy ranged hőssel vagy e és hogy mennyi az attack ranged
2, radiance vagy dire easy lane-en vagy e, mert radiance-nál ott a fa (ami ugye korlátozza a visiont és ezért hamarabb kell húzni, hogy a lane-re kerüljenek a creepek)
3, kicsit számít, de az se mindegy hogy este vagy nappal van a játékban szintén a vision miatt :)
ezenkívül a smoke-ot dustot armletet...stb azért nem írtam bele mert alapvetően benne van a nevében a szó. Csak levágták a többi részét. Ezért nem szerepel hős rövidítésben pl ilyen hogy "Tide"
UI: lesz még több ne aggódj :D
Am jó az írás de amit hozzá tennék:
Pullolásnál 15 kor illetve 45 (+-1/2 sec attól függ milyen hőssel vagy) kell kihúzni a legalsó (Radiant) illetve legfelső (Dire) neutral campet a lane felé.
Smoke: Smoke of deceit, a csapatot láthatatlanná teszi. Akkor jövünk ki ebből ha támadunk/ellenséges hős közelébe kerülünk/lejár az időtartama.
Dust: A láthatatlan egységeket felfedi körülöttünk
U.i.: Még több DOTA-t!!!! :D
Az oroszok elég sűrűn "SS" helyett "CC"-t írnak.
Szerintem még a hősökhöz ezt beírhatod, mert nagyon sokan így hívják még:
Nature's Prophet-Furi, Fura,Furion
LS - Life Stealer-Naix
NS - Night Stalker-Balanar
AM - Anti - Mage-Magina
Jungle-Forest, erdővel még a laneket kiegészítheted.
és amit sűrűn látsz még pubokban:
cyka: bocs, az én hibám :D