Annak ellenére, hogy a Death Stranding teaser trailere nem sok mindent mutatott egy halottnak tűnő csecsemőn, néhány döglött bálnán és Norman Reedus pucér hátsóján kívül, igen nagy sikert aratott. Kodzsima Hideo pedig azóta sem beszélt a játékról túl sokat, csupán annyit, hogy a halál és a környezetszennyezés fontos téma lesz, és a trailerben elég sok mindent elrejtettek ahhoz, hogy a játékosok agyaljanak rajta.
Most viszont megosztott velünk legalább egy konkrétumot, meg még valamit, amin gondolkodhatunk. Először a konkrétum: a Death Stranding akciójátéknak készül, és Norman Reedus karakterét irányíthatjuk benne. Viszont lesz benne olyan elem, ami miatt mégsem illeszkedik majd teljes egészében az akció zsánerbe. Kodzsima ezt a Metal Gearrel magyarázta el: „amikor azt a játékot készítettem, az is akció volt, de a fő eleme a lopakodás. Ezért az emberek végül lopakodós-akciójátéknak nevezték. A Death Strandingben Normant irányítva felfedezünk olyat, ami miatt ez sem lesz sima akció.”
Ami a játék témáját illeti, na, az az agyalósabb rész. Kodzsima egyik kedvenc írója egy bizonyos Abe Kóbó, aki Rope című művében azt állítja, hogy az emberiség első találmánya a bot volt, egy fegyver, amivel távol tarthatta a rossz dolgokat. A második egy kötél, amivel pedig magához húzhatta, maga mellett tarthatta a jó dolgokat. Kodzsima szerint manapság az online multiplayer vagy a kooperációs, de még a single player játékokban is „botokkal” folyik a kommunikáció. A Death Strandingben is használható lesz a „bot”, ugyanakkor a „kötelet” is megkapjuk.
Emellett még elmondta, hogy az iparban jellemző szokással ellentétben a teaser trailert ők maguk hozták össze, nem adták ki azt egy külsős cégnek.
Mivel a Death Stranding még nincs fejlesztés alatt, sokat kell várnunk a botokkal és kötelekkel kapcsolatos konkrét megvilágosodásra, de úgy tűnik, nem egy mezei csihi-puhi programot kapunk.