A Treyarch ismét új színt próbál vinni a sorozatba, hiszen maradhattak volna ők is a modern katonáknál, vagy az előző résznél sokak által megkedvelt hidegháborúnál, ám a csapat úgy gondolta, hogy a nem túl távoli jövő hadviselése több lehetőséget tud biztosítani a számukra.
A történet szerint egy terrorista fenyegeti a világbékét, de nem holmi vegyi fegyverekkel készül elpusztítani mindent, hanem a legmodernebb fegyvereket és hackereket bevetve robbant ki háborút a világ két nagyhatalma, az Egyesült Államok és Kína között. A sztorimód természetesen hollywoodi filmeket megszégyenítő akcióorgiával kecsegtet, ám ezt már eddig is tudtuk, ahogy azt is, hogy az 5-6 órás pörgés csupán étvágygerjesztő a főfogás, a multiplayer mód előtt.
Az első és legfontosabb újítás, hogy a Killstreak egy az egyben eltűnt, a helyét pedig a Score Streak vette át. Ehhez hasonlót már a Modern Warfare 3-ban is láthattunk, ám amíg ott opcionális volt, addig itt ezt használja mindenki. A rendszer lényege, hogy minden egyes gyilkolás után, vagy a csapatunk győzelmét segítő megmozdulást követően pontokat kapunk, amik a képernyő sarkában gyűlnek (a halálunk után is megmaradnak), s amint elérünk egy bizonyos értéket, megkapjuk az általunk kiválasztott jutalmat. Ez lehet egy felderítő robotrepülőgép, egy óriási, páncélozott lépegető, vagy egy bombázó -- attól függ, hogy mit választottunk.
Az eddig ismert Score Streak jutalmak:
A Black Ops II-ben is rajtunk múlik, hogy milyen jutalmakat szeretnénk kapni, ha jól teljesítünk a csatatéren, ám ha úgy gondoljuk, Score Streak nélkül is játszhatunk. Karakterünk megalkotásakor ugyanis minden egyes felszerelésre pontokat kell költenünk; a játék kezdetekor tíz pont áll a rendelkezésünkre, s minden egyes szintlépés után egy újabb pontot kapunk. Összesen 50 szint van, plusz még tíz Prestige, így egy katona feltápolása során nem tudjuk megszerezni mind a 100 felszerelést.
A pontok kedvünk szerinti elosztásával érdekes variációkat alkothatunk; dönthetünk úgy, hogy csak a fegyverekre koncentrálunk, s feloldunk minden lehetséges kiegészítőt a kedvenc mordályunkhoz, de úgy is, hogy a perkekre összepontosítunk, vagy egyenletesen elosztva mindenből kérünk egy kicsit.
Perkek:
Az arzenálunkban futurisztikus fegyverek egész sorát találjuk, melyeket kiegészítőkkel és perkekkel még halálosabbá és pontosabbá tehetünk. A válaszható modifikációk között megtaláljuk a tüzelési mód kapcsolóját, amivel sorozatlövésről egy-egy golyó kilövésére válthatunk, hogy messziről is pontosak maradjunk. Megszerezhetjük a Target Finder nevű eszközt, amivel füstön és falakon keresztül is megjelölhetjük az ellenfelünket, illetve bemutatkozik a Wildcard, ami tovább módosít a karakterünkön; ennek segítségével több gránátunk, perkünk, vagy egyszerre két nagy erejű fegyverünk lehet.
Fegyverek:
A pályák a szólómódból átemelt helyszíneken kaptak helyet, tehát Afrikában, a Közel-Keleten, Los Angelesben és számos egyéb helyen is megfordulunk majd. A pályatervezés néhány dinamikus elemmel bővült (például egy hajó mozgó daruja), illetve van, ahol a több szinten kiépítés miatt magunk fölé is nézni kell.
Ezen cél elérésének egyik lépése a League Play játékmód bevezetése volt, aminek keretében a vállalkozó szellemű játékosokat 5-15 teljesítményfelmérő mérkőzés után a játék a hét kategória egyikébe sorolja. Minden egyes kategóriában az adott játékos képességeinek megfelelő katonákat találni, így elkerülhető az a kellemetlen helyzet, amikor a matchmaking során egy veterán játékossal találja szemben magát egy újonc. Természetesen lehetőség van arra, hogy jó teljesítménnyel magasabb kategóriába kerüljük, de ugyanígy megeshet az is, hogy a gyatra játék után lefokoznak.
A League Play játékosainak lehetősége van arra, hogy pár gombnyomással, bármiféle külső program vagy szolgáltatás igénybevétele nélkül élőben közvetítsék a mérkőzésüket, konzolon és PC-n egyaránt, ráadásul kommentálhatják is az eseményeket, akár többen is. Aki beszél, az számos eszközt kap arra, hogy a lehető leghatékonyabban számoljon be az ütközetről: egyik játékostól a másikra ugorhat, hogy mindig az akció központjában legyen, feltehet a képernyőre egy eredményjelzőt, illetve egy térképpel figyelemmel követheti minden játékos mozgását.
Az élő közvetítések 15 másodperces késleltetéssel üzemelnek, s lehetőség van arra, hogy öt percet visszatekerjünk, illetve le is menthetjük a meccset, hogy később lássuk el kommentárral.
A történet szerint egy terrorista fenyegeti a világbékét, de nem holmi vegyi fegyverekkel készül elpusztítani mindent, hanem a legmodernebb fegyvereket és hackereket bevetve robbant ki háborút a világ két nagyhatalma, az Egyesült Államok és Kína között. A sztorimód természetesen hollywoodi filmeket megszégyenítő akcióorgiával kecsegtet, ám ezt már eddig is tudtuk, ahogy azt is, hogy az 5-6 órás pörgés csupán étvágygerjesztő a főfogás, a multiplayer mód előtt.
Az én katonám
A sokáig másodhegedűs szerepet betöltő Treyarch a Black Ops sikerét követően magabiztosabban nyúlt hozzá a többjátékos szekcióhoz, s noha alapjában véve nem változtatták meg, hogy miként játszunk, így is friss élményben lesz részünk.Az első és legfontosabb újítás, hogy a Killstreak egy az egyben eltűnt, a helyét pedig a Score Streak vette át. Ehhez hasonlót már a Modern Warfare 3-ban is láthattunk, ám amíg ott opcionális volt, addig itt ezt használja mindenki. A rendszer lényege, hogy minden egyes gyilkolás után, vagy a csapatunk győzelmét segítő megmozdulást követően pontokat kapunk, amik a képernyő sarkában gyűlnek (a halálunk után is megmaradnak), s amint elérünk egy bizonyos értéket, megkapjuk az általunk kiválasztott jutalmat. Ez lehet egy felderítő robotrepülőgép, egy óriási, páncélozott lépegető, vagy egy bombázó -- attól függ, hogy mit választottunk.
Az eddig ismert Score Streak jutalmak:
- Guardian: Hordozható, mikrohullámokat kibocsátó ágyú.
- AGR: A gép vagy a játékos által irányítható kis tank.
- MQ-27 Dragonfire: Az AGR-hez hasonló, négy rotoros szerkezet
- Hellstorm Missile: Irányítható rakéta, ami képes egyszerre több, kisebb lövedékkel is megszórni az ellenfelet.
- Gunships
- Lightning Strike: Vadászgép, ami a pálya három részét támadja meg.
- Swarm: Egy csapatnyi öngyilkos robotrepülőgép, ami az ellenfelet és eszközeit támadja.
- War Machine: Aknavető.
A Black Ops II-ben is rajtunk múlik, hogy milyen jutalmakat szeretnénk kapni, ha jól teljesítünk a csatatéren, ám ha úgy gondoljuk, Score Streak nélkül is játszhatunk. Karakterünk megalkotásakor ugyanis minden egyes felszerelésre pontokat kell költenünk; a játék kezdetekor tíz pont áll a rendelkezésünkre, s minden egyes szintlépés után egy újabb pontot kapunk. Összesen 50 szint van, plusz még tíz Prestige, így egy katona feltápolása során nem tudjuk megszerezni mind a 100 felszerelést.
A pontok kedvünk szerinti elosztásával érdekes variációkat alkothatunk; dönthetünk úgy, hogy csak a fegyverekre koncentrálunk, s feloldunk minden lehetséges kiegészítőt a kedvenc mordályunkhoz, de úgy is, hogy a perkekre összepontosítunk, vagy egyenletesen elosztva mindenből kérünk egy kicsit.
Perkek:
- Perk 1: Flak Jacket, Ghost, Blind Eye, Hardline, Lightweight
- Perk 2: Hardwire, Scavenger, Cold Blooded, Toughness, Fast Hands
- Perk 3: Engineer, Dead Silence, Extreme Conditioning, Tactical Mask, Awareness, Dexterity
Az arzenálunkban futurisztikus fegyverek egész sorát találjuk, melyeket kiegészítőkkel és perkekkel még halálosabbá és pontosabbá tehetünk. A válaszható modifikációk között megtaláljuk a tüzelési mód kapcsolóját, amivel sorozatlövésről egy-egy golyó kilövésére válthatunk, hogy messziről is pontosak maradjunk. Megszerezhetjük a Target Finder nevű eszközt, amivel füstön és falakon keresztül is megjelölhetjük az ellenfelünket, illetve bemutatkozik a Wildcard, ami tovább módosít a karakterünkön; ennek segítségével több gránátunk, perkünk, vagy egyszerre két nagy erejű fegyverünk lehet.
Fegyverek:
- Támadófegyverek: AN-94, M8A1, Type 25, SA-58
- Sörétes puskák: M1216, Saiga-12, R-870, MCS
- Könnyűgépfegyverek: LSAT, MK 48
- Mesterlövész puskák: DSR 50, SVU-AS, Ballista
- Robbanószerek: Grenade, Semtex, Axe, Claymore, C4, Bouncing Betty
- Taktikai eszközök: Smoke, Flashbang, Concussion, Shock Charge, EMP
A világ körül
A játékmódok tekintetében a szokásosat kapjuk, tehát lesz Team Deathmatch, Deathmatch, Capture the Flag és társaik, ám aki némi újdonságra vágyik, annak ott van a HardPoint, melyben az a csapatok célja, hogy az irányításuk alá vegyék a pályák különböző pontjain véletlenszerűen feltűnő pontokat, illetve bemutatkozik még a Multi-Team játékmód, amiben összesen hat csapat esik egymásnak. A kisebb létszámú egységek a tengerészgyalogság, az FBI, az SDC, az ISA, a milícia és a zsoldosok színeiben esnek egymásnak.A pályák a szólómódból átemelt helyszíneken kaptak helyet, tehát Afrikában, a Közel-Keleten, Los Angelesben és számos egyéb helyen is megfordulunk majd. A pályatervezés néhány dinamikus elemmel bővült (például egy hajó mozgó daruja), illetve van, ahol a több szinten kiépítés miatt magunk fölé is nézni kell.
Élőben jelentkezünk a harctérről
Érdekesség még a multiplayer móddal kapcsolatban, hogy a fejlesztők ezúttal jóval nagyobb hangsúlyt fektetnek a bajnokságokra. A fejlesztést vezető David Vonderhaartot elkápráztatta ez a kultúra, s már a fejlesztés legelején azon volt, hogy minél jobban támogassa ezt.Ezen cél elérésének egyik lépése a League Play játékmód bevezetése volt, aminek keretében a vállalkozó szellemű játékosokat 5-15 teljesítményfelmérő mérkőzés után a játék a hét kategória egyikébe sorolja. Minden egyes kategóriában az adott játékos képességeinek megfelelő katonákat találni, így elkerülhető az a kellemetlen helyzet, amikor a matchmaking során egy veterán játékossal találja szemben magát egy újonc. Természetesen lehetőség van arra, hogy jó teljesítménnyel magasabb kategóriába kerüljük, de ugyanígy megeshet az is, hogy a gyatra játék után lefokoznak.
A League Play játékosainak lehetősége van arra, hogy pár gombnyomással, bármiféle külső program vagy szolgáltatás igénybevétele nélkül élőben közvetítsék a mérkőzésüket, konzolon és PC-n egyaránt, ráadásul kommentálhatják is az eseményeket, akár többen is. Aki beszél, az számos eszközt kap arra, hogy a lehető leghatékonyabban számoljon be az ütközetről: egyik játékostól a másikra ugorhat, hogy mindig az akció központjában legyen, feltehet a képernyőre egy eredményjelzőt, illetve egy térképpel figyelemmel követheti minden játékos mozgását.
Az élő közvetítések 15 másodperces késleltetéssel üzemelnek, s lehetőség van arra, hogy öt percet visszatekerjünk, illetve le is menthetjük a meccset, hogy később lássuk el kommentárral.
MedionD: igen én
Tisztában vagyok vele hogy még nem jelent meg.....úgy értettem a C.O.D. sorozatot még mindig van aki megveszi ?
Legalább valami jövőbeli fegyót mutattak volna.
De ha 2000ft-nál olcsóbb lesz megveszem.
Nem rossz nem rossz, a pályák nem igazán jönnek be, de lehet jó móka lesz ha élesbe megy