Viharos ötletek
Sokunk kedvence, a Blizzard, például teljesen hitelesnek tűnő módon jelentette be, hogy visszatér a konzolokhoz a WoW spinoffjával. A Word of Warcraft: The Molten Core címre hallgató raid dungeon egy- és többszemélyes módokkal, kilenc különböző, a WoW kasztokat jelképező alakzattal (a tizedik, a death knight egy kiegészítőben fog helyet kapni), programozható interfésszel (a joystick-gombokhoz lehet funkciót rendelni), hangkommunikációval debütál. Ezzel egy időben a Collector’s Edition is bemutatásra került, mely egy színezett, a tévéképernyőre ragasztható, a játékélményt fokozó celofánt tartalmaz. A WoW:TMC elsőként Atari 2600-ra érkezik, de más platformok támogatása is tervbe van véve. A hír körítése profi, érdemes megtekinteni; nekem egyébként tetszik a cucc, felidézi az ifjúkoromat...
A srácok másik mókája egy új Hero Class bemutatása volt, mely nem más, mint a Wrath of the Lich Kingben debütáló Bárd. Ez egy remek „odavágás”, ugyanis a Guitar Heroes kap az arcába rendesen. A remekül kinéző koma egy igazi fejszegitárral van felszerelve, olyan Metal skilljei vannak, mint az „I Am Murloc” átváltozó mágia, a közvetlenül sebző „Epic Solo”, vagy az indie debuff „Tape Jam” és „Shoegazer”, a Punk fa pedig a társakat támogatja például a „Nonconformity” bűbájjal. Az erőforrásokat a bárd egy „groove” nevű új rendszerrel gyűjtögetheti, mely egy gitárnyakat jelenít meg, amin a különböző lefogásokat kell aktiválni egy, a játékhoz adott gitáralapú billentyűzet perifériával, azaz épp úgy, mint a GH esetében. Remek móka!
A Blizzard harmadik poénja egy új StarCraft II karakterosztály, a Tauren Marine debütálása volt. A 88mm Impala Gauss Rifle-t forgató vadállati katona a különös Azeroth bolygóról származik, amelyen emberek, mutánsok és idegenek hentelik egymást szakadatlan. A játékban még egy „cow level” is helyet kap majd (ez ugye a Diablo titkos tehenes pályájára utal). Itt is egészen döbbenetes a körítés, hihetetlen, hogy ennyi ideje van a srácoknak ilyesmire; én ezek után egyébként nem lennék meglepve, ha valami „easter egg” formában tényleg megjelennének a WoW-karekterek az SC2-ben (ha már ennyit melóztak vele...).
Kiegészítés: Időközben találtam még egy Blizzard-poént, úgy tűnik, a srácok nagyon ráértek elsején... Egy gyerekjátékról van szó, melynek neve: Diablo Loot Pinata. Igen, a partikon kedvelt cuccról van szó, amit szét lehet verni a tartalmáért, ám ebben nem fognyűvő cukorkák, üres kalóriák rejtőznek, hanem diablós relikviák, melyek felidézik a játékosban azokat a szép időket, amikor a legfőbb gonoszt hentelte. Az apró betűs rész kiemeli, hogy a fegyverek elátkozottak lehetnek, ezért csak megszentelt földön, védő szimbólum alatt használható a holmi, és nem kombinálható a külön kapható Horadric Cube-ban Wirt lábával és egy Tome of Town Portallal... Telitalálat!
További MMOG-mókák
A masszív online szegmens más szereplői is elég kreatívnak bizonyultak. A Turbine csapata rögtön két mókát is prezentált. Az első a Lord of the Rings: Online új ingyenes tartalmának bejelentése volt, melynek neve: The Battle of Amon Hen; ebben csirkeként parádézhatunk, saját ólat vásárolva, harcolva, fejlődve, hat új skillel és egyéb jófajta dolgokkal.
A „turbinás fiúk” másik poénjukban az EA-t piszkálták meg, bejelentve a Dungeons & Dragons Online „Pimp My Warforged” újdonságát, amelyben kedvenc karakterünket új képességekkel ruházhatjuk fel, mint amilyen a Fly (leírás: „az összes játékos olyan akar lenni, mint te”), vagy a Pneumatics („a karaktered fel-le mozoghat”), és új cuccokkal láthatjuk el.
A Codemasters is kihasználta a lehetőséget, hogy ily módon reklámozza az általunk is többször kihírezett Jumpgate: Evolution régi-új MMOG-t. Egy sajtóközleményben tudatták, hogy az Amerikai Szabványügyi Szenátus arra kérte a kiadót, nevezze át a készülő játékot „Jumpgate Creationism”-re, mivel a konzervatív testület úgy véli, a befolyásolható gyermekek összekeverik a címet a darwini evolúciós elmélettel. Képviselőjük kijelentette: kezdeményezni fogják, hogy az „evolúció” szó a félreértések elkerülése végett el legyen távolítva a szórakoztatóipar minden szegmenséből. Erre válaszul, folytatja az álhír, a fejlesztő NetDevil két bejelentést is tett: egyrészt úgy döntöttek, a címet a kompromisszumos „Jumpgate Intelligent Design” formára változtatják, másrészt saját nevüket is lecserélik NetAngelre, hogy így fejezzék ki szociális érzékenységüket.
Az NCsoft szintén két mókát ötölt ki. Az elsőben a City of Heroes / City of Villains tandem újítását mutatták be, a „látható hangokat”, mely a képregényörökség ápolását hivatott szolgálni, azaz a jól ismert „Pow”, „Ka-boom” és egyéb effektek színes, dizájnos kiírását a képernyőre. Az új rendszer a 12-es update-ben debütál, állítja a bejelentés, melyet ennek tiszteletére át is kereszteltek, ilyetén módon: “Issue 12: Pow, Biff, Boom, Bam!” Ken Morse vezető művész elmondta, hogy ki lehet kapcsolni a menüben ezt az opciót, ám sok értelme nem lenne, ugyanis azért, hogy az új Visual Sounds grafikák elférjenek a felhasználó merevlemezén, minden hangot törölnek a játékból...
A másik koreai móka az ingyenes Dungeon Runners játékhoz készült: eszerint az új kiegészítő lemez hamarosan a boltok polcaira kerül Pony Adventure címmel, benne rengeteg új feladvánnyal, dungeonnel, cuccal és karakterrel. A főtervező Mark Tucker elárulta, hogy nagy szenvedélyüket jelentik a pónik, így szinte kézenfekvő volt, hogy ez lesz a következő expanzió, mely teljesen beleillik a játékba.
Ezzel együtt egy új mikrotranzakciós rendszert is bejelentett a kiadó, NCLottery néven. Ez igen egyszerű: az újonnan bevezetett NCcoins érmékkel bármelyik árustól vehető lottószelvény, mellyel akár tízmillió NCcoin is nyerhető; a nyerőszámokat tartalmazó pingponglabdák húzására minden kedd, csütörtök és szombat délben kerül sor.
Az egyik legnagyobb meglepetést mégis szerintem a GuildWars játékosai élték meg tegnap: az ArenaNet jó humorú fejlesztői egy mozdulattal minden 20-as szint feletti karaktert pálcikafigurára cseréltek... Képzelem a megrökönyödését annak, aki kedvenc, csillogó vértű hőse helyett egy ilyen „menő manót” talált. Megjegyzem, a srácok soha nem mennek a szomszédba tréfáért, hiszen tavaly április elsején a nemeket cserélték fel, minden férfi nő lett, és fordítva. A cucc egyébként kissé bugosnak bizonyult, de ez legyen a legnagyobb gondunk, szerintem jó móka volt...
Barbie, Sheng Long, Solid Altair, és Duke forever...
A Flagship szintén a kislányokat célozta meg, ám ők nem pónilovakkal, hanem Barbie-val ijesztettek. Bejelentésük szerint a világ egyik legnépszerűbb játéka, az 1959 óta gyártott, azóta több mint egymilliárd darabban elkelt, és 80 karriert megélt baba erős, kemény karakterként fog visszaköszönni a játékban, és készítői alig várják, hogy lássák, hogyan állja meg helyét 2038-ban, a gonosz ellen harcolva. Érdekes egyébként, hogy Bill Roperék nem voltak nagyon bevállalósak: a sajtóközlemény alján, ahol a stúdió párszavas leírása szokott lenni, leleplezték magukat: „A Flagshipnél egy csomó ütődött alak dolgozik, akik kedvelik az április tréfákat. Mattel, légy szíves, ne perelj be minket! Ez csak egy jó móka volt. De komolyan!”
A Capcom „egy újszülöttnek minden vicc új” alapon egy ősrégi poént melegített fel: hivatalos blogjukon leleplezték a Street Fighter IV megnyitható karaktereként Sheng Longot. A vicc először 1992-ben lett elsütve, amikor az EGM április száma a készülő Street Fighter 2 titkos bossaként aposztrofálta a figurát: ha Ryu bőrében karcolás nélkül verekedjük végig a játékot, az utolsó, legfőbb gonosz M. Bison helyett ő lesz. A móka azóta bekerült a történelemkönyvekbe, így nem csoda, hogy a japánok ismét elővették, hasonló felvezetéssel: legyél Ryu, nyerj meg minden bunyót 100%-osan, és az utolsó meccsen mutass be egy shoryukent (speciális támadás, angol neve Rising Dragon Fist). A kis szösszenetnek ismét sokan bedőltek – hiába, 92 még az özönvíz előtt volt...
Szerencse, hogy a 3D Realms is meg tudta őrizni jókedvét, de ki tudja, talán annak örülnek, hogy idén valóban megjelenik az örökkévalóságig készülő új Duke Nukem játék... Nem mondom, hogy akkora poént követtek el – pusztán a jó öreg disznózsaru új dizájnját mutatták be, melyet egy tehetséges grafikus, Alex Huenick készített, akivel annyira elégedettek voltak, hogy a cég logóját is átterveztették vele...
Annál nagyobb és ütősebb munkát tett le viszont az asztalra az Ubisoft és a Konami: a két cég egybefésülte az Assassin’s Creed és a Metal Gear Solid 4 világát! A végeredmény? Elég döbbenetes, ahogy arról alant ti is meggyőződhettek, ráadásul Jade hercegnő, mit hercegnő, istennő is felbukkan az elején, nem is tudom, mitől élveztem nagyobbat. Nézzétek, örüljetek:
Üres lenne az életünk, ha a GTA új epizódja nem került volna be a poénok közé. Nos, a Rockstar nagy büszkén bejelentette a Vice City utódjának szánt Grand Theft Auto: Sin City játékot, mely kizárólag PS2-re készül el, október 21-én kerül a boltokba, és a GTA-franchise-t mossa össze Frank Miller univerzumával. A világhíres képregényszerző elmondta, hogy a Rockstar rajongója az első GTA óta, és most egy álma vált valóra. A fejlesztők moziszerű élményt ígérnek, az ismert figurák, Marv, Hartigan, Nancy Callahan gyönyörűen életre keltett 3D-s modelljével, és persze a rádió mikrofonja mögött a jó öreg Lazlow-val. Az első anyag a májusi, Los Angeles-i E3-on várható...
Kütyük és portálok
A Microsoft egész sor jósággal jelentkezett hardverfronton. Van itt egy ősidőket idéző Xbox a hozzáillő kontrollerrel (szerintem baromi jól néz ki!), az első megrendelők ráadásul egy hozzá passzoló, faborítású plazmatévét is kapnak; egy vezeték nélküli dögös sisak az X360-hoz, 5.1-es surround hanggal, a rostélyra vetített információkkal, vibrálással; egy USB-vel a konzolhoz csatlakoztatható táblás játék (hm, nem is hülyeség!), és egy vízhatlan, hordozható, telepről működtethető „Recon Edition” X360, 1 terrás HDD-vel, beépített passzív szonárral, kivetítővel. Komolyan mondom, egyik jobb, mint a másik!
Végül egy kis kitekintés a kollégák felé. A jó öreg GameSpot szerkesztői sem tétlenkedtek, egy teljes oldalt összeraktak a bolondok napja tiszteletére. Van itt Rock Band PSP-verzió, PS3 fejlesztett Zork HD (fiataloknak: az egyik legnagyobb szöveges kalandjáték legenda), „ultrabrutális casual fighting” játék a Microsofttól (Master Chief és a Marcus Fenix összecsap!), Madden AARP 09, a veterán sportolók játéka szundimaratonnal, Xbox papírnehezék kiegészítő, HL2: EP3, amelyben Alyx meghal, és majmos sikerlista. Jó böngészést!
Sokunk kedvence, a Blizzard, például teljesen hitelesnek tűnő módon jelentette be, hogy visszatér a konzolokhoz a WoW spinoffjával. A Word of Warcraft: The Molten Core címre hallgató raid dungeon egy- és többszemélyes módokkal, kilenc különböző, a WoW kasztokat jelképező alakzattal (a tizedik, a death knight egy kiegészítőben fog helyet kapni), programozható interfésszel (a joystick-gombokhoz lehet funkciót rendelni), hangkommunikációval debütál. Ezzel egy időben a Collector’s Edition is bemutatásra került, mely egy színezett, a tévéképernyőre ragasztható, a játékélményt fokozó celofánt tartalmaz. A WoW:TMC elsőként Atari 2600-ra érkezik, de más platformok támogatása is tervbe van véve. A hír körítése profi, érdemes megtekinteni; nekem egyébként tetszik a cucc, felidézi az ifjúkoromat...
A srácok másik mókája egy új Hero Class bemutatása volt, mely nem más, mint a Wrath of the Lich Kingben debütáló Bárd. Ez egy remek „odavágás”, ugyanis a Guitar Heroes kap az arcába rendesen. A remekül kinéző koma egy igazi fejszegitárral van felszerelve, olyan Metal skilljei vannak, mint az „I Am Murloc” átváltozó mágia, a közvetlenül sebző „Epic Solo”, vagy az indie debuff „Tape Jam” és „Shoegazer”, a Punk fa pedig a társakat támogatja például a „Nonconformity” bűbájjal. Az erőforrásokat a bárd egy „groove” nevű új rendszerrel gyűjtögetheti, mely egy gitárnyakat jelenít meg, amin a különböző lefogásokat kell aktiválni egy, a játékhoz adott gitáralapú billentyűzet perifériával, azaz épp úgy, mint a GH esetében. Remek móka!
A Blizzard harmadik poénja egy új StarCraft II karakterosztály, a Tauren Marine debütálása volt. A 88mm Impala Gauss Rifle-t forgató vadállati katona a különös Azeroth bolygóról származik, amelyen emberek, mutánsok és idegenek hentelik egymást szakadatlan. A játékban még egy „cow level” is helyet kap majd (ez ugye a Diablo titkos tehenes pályájára utal). Itt is egészen döbbenetes a körítés, hihetetlen, hogy ennyi ideje van a srácoknak ilyesmire; én ezek után egyébként nem lennék meglepve, ha valami „easter egg” formában tényleg megjelennének a WoW-karekterek az SC2-ben (ha már ennyit melóztak vele...).
Kiegészítés: Időközben találtam még egy Blizzard-poént, úgy tűnik, a srácok nagyon ráértek elsején... Egy gyerekjátékról van szó, melynek neve: Diablo Loot Pinata. Igen, a partikon kedvelt cuccról van szó, amit szét lehet verni a tartalmáért, ám ebben nem fognyűvő cukorkák, üres kalóriák rejtőznek, hanem diablós relikviák, melyek felidézik a játékosban azokat a szép időket, amikor a legfőbb gonoszt hentelte. Az apró betűs rész kiemeli, hogy a fegyverek elátkozottak lehetnek, ezért csak megszentelt földön, védő szimbólum alatt használható a holmi, és nem kombinálható a külön kapható Horadric Cube-ban Wirt lábával és egy Tome of Town Portallal... Telitalálat!
További MMOG-mókák
A masszív online szegmens más szereplői is elég kreatívnak bizonyultak. A Turbine csapata rögtön két mókát is prezentált. Az első a Lord of the Rings: Online új ingyenes tartalmának bejelentése volt, melynek neve: The Battle of Amon Hen; ebben csirkeként parádézhatunk, saját ólat vásárolva, harcolva, fejlődve, hat új skillel és egyéb jófajta dolgokkal.
A „turbinás fiúk” másik poénjukban az EA-t piszkálták meg, bejelentve a Dungeons & Dragons Online „Pimp My Warforged” újdonságát, amelyben kedvenc karakterünket új képességekkel ruházhatjuk fel, mint amilyen a Fly (leírás: „az összes játékos olyan akar lenni, mint te”), vagy a Pneumatics („a karaktered fel-le mozoghat”), és új cuccokkal láthatjuk el.
A Codemasters is kihasználta a lehetőséget, hogy ily módon reklámozza az általunk is többször kihírezett Jumpgate: Evolution régi-új MMOG-t. Egy sajtóközleményben tudatták, hogy az Amerikai Szabványügyi Szenátus arra kérte a kiadót, nevezze át a készülő játékot „Jumpgate Creationism”-re, mivel a konzervatív testület úgy véli, a befolyásolható gyermekek összekeverik a címet a darwini evolúciós elmélettel. Képviselőjük kijelentette: kezdeményezni fogják, hogy az „evolúció” szó a félreértések elkerülése végett el legyen távolítva a szórakoztatóipar minden szegmenséből. Erre válaszul, folytatja az álhír, a fejlesztő NetDevil két bejelentést is tett: egyrészt úgy döntöttek, a címet a kompromisszumos „Jumpgate Intelligent Design” formára változtatják, másrészt saját nevüket is lecserélik NetAngelre, hogy így fejezzék ki szociális érzékenységüket.
Az NCsoft szintén két mókát ötölt ki. Az elsőben a City of Heroes / City of Villains tandem újítását mutatták be, a „látható hangokat”, mely a képregényörökség ápolását hivatott szolgálni, azaz a jól ismert „Pow”, „Ka-boom” és egyéb effektek színes, dizájnos kiírását a képernyőre. Az új rendszer a 12-es update-ben debütál, állítja a bejelentés, melyet ennek tiszteletére át is kereszteltek, ilyetén módon: “Issue 12: Pow, Biff, Boom, Bam!” Ken Morse vezető művész elmondta, hogy ki lehet kapcsolni a menüben ezt az opciót, ám sok értelme nem lenne, ugyanis azért, hogy az új Visual Sounds grafikák elférjenek a felhasználó merevlemezén, minden hangot törölnek a játékból...
A másik koreai móka az ingyenes Dungeon Runners játékhoz készült: eszerint az új kiegészítő lemez hamarosan a boltok polcaira kerül Pony Adventure címmel, benne rengeteg új feladvánnyal, dungeonnel, cuccal és karakterrel. A főtervező Mark Tucker elárulta, hogy nagy szenvedélyüket jelentik a pónik, így szinte kézenfekvő volt, hogy ez lesz a következő expanzió, mely teljesen beleillik a játékba.
Ezzel együtt egy új mikrotranzakciós rendszert is bejelentett a kiadó, NCLottery néven. Ez igen egyszerű: az újonnan bevezetett NCcoins érmékkel bármelyik árustól vehető lottószelvény, mellyel akár tízmillió NCcoin is nyerhető; a nyerőszámokat tartalmazó pingponglabdák húzására minden kedd, csütörtök és szombat délben kerül sor.
Az egyik legnagyobb meglepetést mégis szerintem a GuildWars játékosai élték meg tegnap: az ArenaNet jó humorú fejlesztői egy mozdulattal minden 20-as szint feletti karaktert pálcikafigurára cseréltek... Képzelem a megrökönyödését annak, aki kedvenc, csillogó vértű hőse helyett egy ilyen „menő manót” talált. Megjegyzem, a srácok soha nem mennek a szomszédba tréfáért, hiszen tavaly április elsején a nemeket cserélték fel, minden férfi nő lett, és fordítva. A cucc egyébként kissé bugosnak bizonyult, de ez legyen a legnagyobb gondunk, szerintem jó móka volt...
Barbie, Sheng Long, Solid Altair, és Duke forever...
A Flagship szintén a kislányokat célozta meg, ám ők nem pónilovakkal, hanem Barbie-val ijesztettek. Bejelentésük szerint a világ egyik legnépszerűbb játéka, az 1959 óta gyártott, azóta több mint egymilliárd darabban elkelt, és 80 karriert megélt baba erős, kemény karakterként fog visszaköszönni a játékban, és készítői alig várják, hogy lássák, hogyan állja meg helyét 2038-ban, a gonosz ellen harcolva. Érdekes egyébként, hogy Bill Roperék nem voltak nagyon bevállalósak: a sajtóközlemény alján, ahol a stúdió párszavas leírása szokott lenni, leleplezték magukat: „A Flagshipnél egy csomó ütődött alak dolgozik, akik kedvelik az április tréfákat. Mattel, légy szíves, ne perelj be minket! Ez csak egy jó móka volt. De komolyan!”
A Capcom „egy újszülöttnek minden vicc új” alapon egy ősrégi poént melegített fel: hivatalos blogjukon leleplezték a Street Fighter IV megnyitható karaktereként Sheng Longot. A vicc először 1992-ben lett elsütve, amikor az EGM április száma a készülő Street Fighter 2 titkos bossaként aposztrofálta a figurát: ha Ryu bőrében karcolás nélkül verekedjük végig a játékot, az utolsó, legfőbb gonosz M. Bison helyett ő lesz. A móka azóta bekerült a történelemkönyvekbe, így nem csoda, hogy a japánok ismét elővették, hasonló felvezetéssel: legyél Ryu, nyerj meg minden bunyót 100%-osan, és az utolsó meccsen mutass be egy shoryukent (speciális támadás, angol neve Rising Dragon Fist). A kis szösszenetnek ismét sokan bedőltek – hiába, 92 még az özönvíz előtt volt...
Szerencse, hogy a 3D Realms is meg tudta őrizni jókedvét, de ki tudja, talán annak örülnek, hogy idén valóban megjelenik az örökkévalóságig készülő új Duke Nukem játék... Nem mondom, hogy akkora poént követtek el – pusztán a jó öreg disznózsaru új dizájnját mutatták be, melyet egy tehetséges grafikus, Alex Huenick készített, akivel annyira elégedettek voltak, hogy a cég logóját is átterveztették vele...
Annál nagyobb és ütősebb munkát tett le viszont az asztalra az Ubisoft és a Konami: a két cég egybefésülte az Assassin’s Creed és a Metal Gear Solid 4 világát! A végeredmény? Elég döbbenetes, ahogy arról alant ti is meggyőződhettek, ráadásul Jade hercegnő, mit hercegnő, istennő is felbukkan az elején, nem is tudom, mitől élveztem nagyobbat. Nézzétek, örüljetek:
Üres lenne az életünk, ha a GTA új epizódja nem került volna be a poénok közé. Nos, a Rockstar nagy büszkén bejelentette a Vice City utódjának szánt Grand Theft Auto: Sin City játékot, mely kizárólag PS2-re készül el, október 21-én kerül a boltokba, és a GTA-franchise-t mossa össze Frank Miller univerzumával. A világhíres képregényszerző elmondta, hogy a Rockstar rajongója az első GTA óta, és most egy álma vált valóra. A fejlesztők moziszerű élményt ígérnek, az ismert figurák, Marv, Hartigan, Nancy Callahan gyönyörűen életre keltett 3D-s modelljével, és persze a rádió mikrofonja mögött a jó öreg Lazlow-val. Az első anyag a májusi, Los Angeles-i E3-on várható...
Kütyük és portálok
A Microsoft egész sor jósággal jelentkezett hardverfronton. Van itt egy ősidőket idéző Xbox a hozzáillő kontrollerrel (szerintem baromi jól néz ki!), az első megrendelők ráadásul egy hozzá passzoló, faborítású plazmatévét is kapnak; egy vezeték nélküli dögös sisak az X360-hoz, 5.1-es surround hanggal, a rostélyra vetített információkkal, vibrálással; egy USB-vel a konzolhoz csatlakoztatható táblás játék (hm, nem is hülyeség!), és egy vízhatlan, hordozható, telepről működtethető „Recon Edition” X360, 1 terrás HDD-vel, beépített passzív szonárral, kivetítővel. Komolyan mondom, egyik jobb, mint a másik!
Végül egy kis kitekintés a kollégák felé. A jó öreg GameSpot szerkesztői sem tétlenkedtek, egy teljes oldalt összeraktak a bolondok napja tiszteletére. Van itt Rock Band PSP-verzió, PS3 fejlesztett Zork HD (fiataloknak: az egyik legnagyobb szöveges kalandjáték legenda), „ultrabrutális casual fighting” játék a Microsofttól (Master Chief és a Marcus Fenix összecsap!), Madden AARP 09, a veterán sportolók játéka szundimaratonnal, Xbox papírnehezék kiegészítő, HL2: EP3, amelyben Alyx meghal, és majmos sikerlista. Jó böngészést!