Pár napja aranylemezre került a Halo Wars, ezzel pedig megpecsételődött a fejlesztő Ensemble Studios sorsa. Az 1995-ben alapított texasi fejlesztőbrigád a '97-ben indult Age of Empires-sorozattal szerezte meg magának a hírnevet és elismerést, de a Microsoft döntésének értelmében be kell, hogy zárják kapuikat -- azonban teljesen nem tűnnek el, hiszen folytatják a játék istápolását még a haláluk után is, valamint az úton lévő DLC-ről is ők kezeskednek. A bezárás hírét a stúdió fejese, Bruce Shelley adta hírül a blogján, ahol talán egy kicsit érzelgősen emlékezett meg szeretett munkahelyéről.
Shelley a bejegyzés végén egy kicsit a jövőbe tekintve elmondta, hogy az egykori ES-tagok legalább két új stúdiót alapítanak, amiktől azt várja, hogy legalább olyan sikeresek lesznek, mint a volt munkahelyük, hiszen sok évnyi tapasztalat áll az oldalukon.
„Nehéz elhinni, hogy eljött az a nap, mikor az Ensemble Studios bezárja a kapuit, és elindul annak a valaminek az irányába, ami most következik. 1995 februárjában a negyedik számú alkalmazottként kezdtem meg munkámat, és mindig hálás leszek Tony és Rick Goodmannek, amiért eszükbe jutottam, és lehetővé tették, hogy részt vegyek ebben a projektben, ami minden bizonnyal a karrierem meghatározó állomása lesz.”
„Az érzelmeink csak úgy kavarognak így az utolsó munkahetekben. Rengeteg mindenre lehetünk büszkék, és kíváncsian várjuk mit hoz a jövő, azonban szomorú, hogy ez a kaland ilyen véget ért. Teli dobozok vannak a folyosókon arra várva, hogy kukában landoljanak, az emberek fölösleges játékokat ajándékoznak el, tisztára pucoljuk a számítógépeket, és leadjuk a vállalati azonosítónkat. Habár tartani fogjuk a kapcsolatot néhányunkkal, így is lesznek olyanok, akiket soha többé nem látunk.”
„Az érzelmeink csak úgy kavarognak így az utolsó munkahetekben. Rengeteg mindenre lehetünk büszkék, és kíváncsian várjuk mit hoz a jövő, azonban szomorú, hogy ez a kaland ilyen véget ért. Teli dobozok vannak a folyosókon arra várva, hogy kukában landoljanak, az emberek fölösleges játékokat ajándékoznak el, tisztára pucoljuk a számítógépeket, és leadjuk a vállalati azonosítónkat. Habár tartani fogjuk a kapcsolatot néhányunkkal, így is lesznek olyanok, akiket soha többé nem látunk.”
Shelley a bejegyzés végén egy kicsit a jövőbe tekintve elmondta, hogy az egykori ES-tagok legalább két új stúdiót alapítanak, amiktől azt várja, hogy legalább olyan sikeresek lesznek, mint a volt munkahelyük, hiszen sok évnyi tapasztalat áll az oldalukon.
Anno a AoE sorozat volt az elsö játéktapasztalataim egyike a Doomon kívűl remélem a srácok megoldják a továbbiakat hisz' ki ne örülne egy újabb Ageof-nak
Anno a AoE sorozat volt az elsö játéktapasztalataim egyike a Doomon kívűl remélem a srácok megoldják a továbbiakat hisz' ki ne örülne egy újabb Ageof-nak
Ekkora nagy a válság?
Még emlékszem mikor a PSG-ben az osztálytársam benn Age of -val játszott '98
végén. 2 meg van eredetiben ,de a 3 már nekem nem tetszett.
Szóval ekkora a baj?
Ekkora nagy a válság?
Még emlékszem mikor a PSG-ben az osztálytársam benn Age of -val játszott '98
végén. 2 meg van eredetiben ,de a 3 már nekem nem tetszett.
Szóval ekkora a baj?