Sajnos a Batman: Arkham Asylum PC-s megjelenését tegnap elhalasztották szeptember 15-re, ám ez nem befolyásolja a demó megjelenését, ami a fejlesztők ígéretéhez híven ma mindhárom platformra meg is érkezett a maga tiszteletreméltó 2,03 GB-os méretével.
A testes csomagban végre közelebbről is megismerkedhetünk a maszkos bűnüldözővel, valamint megcsodálhatjuk a PhysX által csúcsra járatott fizikát, és ha van megfelelő felszerelésünk, a Rocksteady Studios munkáját 3D-ben is élvezhetjük, de mind közül a legfontosabb, hogy kideríthetjük, a játék valóban megérdemli-e az eddigi 90 százalékos értékeléseit, vagy csak az Eidos manipulálása miatt teljesít ilyen jól.
A demó rövid, de olyan élvezetes, hogy helyből ötször játszottam végig. Az Arkham Asylum ígéretes játéknak bizonyult korábban is, de a mostani játszható előzetes tovább növelte a várakozásunkat. Lehet, hogy végre egy zseniális képregényjátékot kapunk...?"
A testes csomagban végre közelebbről is megismerkedhetünk a maszkos bűnüldözővel, valamint megcsodálhatjuk a PhysX által csúcsra járatott fizikát, és ha van megfelelő felszerelésünk, a Rocksteady Studios munkáját 3D-ben is élvezhetjük, de mind közül a legfontosabb, hogy kideríthetjük, a játék valóban megérdemli-e az eddigi 90 százalékos értékeléseit, vagy csak az Eidos manipulálása miatt teljesít ilyen jól.
Batman: Arkham Asylum demó
Bate már túl van a demó többszöri végigjátszásán, lássuk, ő mit gondol róla!
"Az első ami feltűnik, az a külcsín. Az Arkham Asylum egészen elképesztően jól néz ki, legyen szó akár a karaktermodellekről, akár a környezetről — arról nem is beszélve, hogy az egészből süt a komor hangulat, és érződik a nyomasztó elmegyógyintézeti atmoszféra. Ha ez nem lenne elég, akkor ott vannak a hangok és a zenék, a szinkron elsőrangú, a hanghatások ütnek és a háttérben hallható dallamok is briliánsak. A tálalás tehát elsőrangú, és a játékmenetre sem lehet panasz. Persze nem vagyunk amatőrök, nem ítélünk a demó alapján, de amit kapunk, az a teljes verziót illetően is bizakodásra ad okot. A nyomozásból ugyan még nem sokat látunk, de az akció egészen fantasztikus: látványos kombók, frankó mozdulatok, lassítással — ahogy azt kell. De a játék nem csak erről szól, ez nem egy verekedős móka, a demonstráció legjobb része, mikor fegyveres csatlósokat kell levadásznunk egy hatalmas teremben. Megbújunk a magasban, várjuk a megfelelő pillanatot, aztán döntünk: vagy kiütjük a komát bataranggal, vagy felhúzzuk a magasba és felkötjük, vagy a nyakába ugrunk, vagy mögéje osonunk és leterítjük. A változatosság gyönyörködtet, és még arra is figyelnünk kell, hogy a többiek ne vegyenek észre minket. Az MI ugyanis nem ostoba, és mi sem vagyunk egy Superman: ha ketten lőni kezdenek ránk, akkor a kalandnak vége...A demó rövid, de olyan élvezetes, hogy helyből ötször játszottam végig. Az Arkham Asylum ígéretes játéknak bizonyult korábban is, de a mostani játszható előzetes tovább növelte a várakozásunkat. Lehet, hogy végre egy zseniális képregényjátékot kapunk...?"
Meg ugye vagy öt percig szuttyogott a PhysX felrakásával, tök fölöslegesen. Egyébként nem értem: nekem lebegtek a pókhálók így is, PhysX nélkül, Ati kártyával...
A végén, a nagyteremben kinyírattam magam vagy ötször, nagyon jók a "halálinzertek". Aztán ugyanennyiszer lenyomtam a srácokat, különféle módokon. Sajnos arra még nem jöttem rá, hogyan lehet felhúzni a magasba a komákat, plusz valahogy jobban kézre állt most a kontroller, bár a billentyű+egér is működik, csak jól be kell állítani a kiosztást (csak pl. miután jobb egérgombra van állítva a batarang célzás és a védekezés is, ha védeni akartam magamat, mindig előkapta a jó denevér a fegyvert... ezért volt jó a kontroller, ott szét vannak választva ezek a funkciók).
Az mindenképp remek, hogy ekkora a választás, és hogy okosan kell tervezni, taktikázni, nem menni előre eszetlenül. No meg a rejtett cuccok, amiért érdemes bejárni a helyszíneket, a karakteréletrajzok, az interjúk... Mondjuk utóbbiakat feliratozhatnák, mert a visszhangos, sistergős felvételből nem sok mindent tudtam kivenni... Amúgy is remélem, hogy lesz felirat a végleges verzióban...
A hangulat kiváló, a hangok nagyszerűek, a modellek nagyon jól néznek ki... Végre egy normális Batman-játék, a ZX Spectrumos Batman: The Movie óta várok egy ilyenre. Főleg, hogy volt "szerencsém" Xboxon a Batman: Beginshez, hát, ne hasonlítsuk össze a kettőt...
Egyszóval: kötelező vétel, pont.
Nagyon messzinek tűnik a szeptember vége
Hajrá Batman!