Kezdjük akkor a beharangozóban feltett találós kérdés megoldásával: az új játék nem a Doom IV címet fogja viselni. Ennek oka, hogy a sztori nem a harmadik felvonás folytatása lesz, sőt az egész játék alaposan el fog térni tőle, így aztán a cucc a DOOM főcímet fogja viselni, alatta egy alcímmel, ez utóbbit később fogják kitalálni.
A játék elsődlegesen egyjátékos üzemmódú lesz, mindent erre hegyeznek ki. John Carmack szerint a játékmenet kiegyensúlyozott lesz, nem akarják, hogy a játékosok frusztráltak legyenek, és nem szeretnék túl nagy kihívások elé állítani őket, mert mára már világossá vált, hogy a játékvásárlók csak kis része akar kihívásokkal szembesülni (khm...). Azt már ugye tudjuk, hogy sok vérre és démonra számíthatunk, de a játék sokkal inkább az akcióra, mint a horrorra lesz kigyúrva, így inkább a Doom2 nevezhető elődjének. Carmack elmondta, hogy a „szekrényben rejtőzködő szörnyek” és az extrém sötétség miatt süllyesztették el a Darkness című projektjüket, és álltak neki a Rage-nek. Nem akarják, hogy az új rész arról szóljon: „rémülten rohangálunk körbe, míg a lőszerünk tart”. Lesz ilyen is, de itt sokkal inkább a győzelemről szól a dolog, hiszen mindig is ez volt a Doom alaptézise: „te vagy a hős, te győzöl, te vered vissza a pokol hordáit a rendelkezésedre bocsátott eszközökkel.” Mindezekkel együtt azért nem kell aggódnia a borzongásra vágyóknak, már most az a véleménye a srácoknak, hogy az új rész szintén M besorolású, azaz felnőtteknek szóló lesz.
Carmack a multiplayer résszel kapcsolatban érdekes megjegyzést tett: a Call of Duty 4 és a Halo 3 fényében fogják elkészíteni. Remek tapasztalatokat gyűjtöttek e két cím kapcsán, melyek sikerüket véleménye szerint a mögöttük álló impresszív infrastruktúrának és fejlődési rendszernek köszönhetik. Az egész mókát épp ezért a Quake Live infrastruktúrájára fogják építeni, hiszen az minden mai technológiát (barátlista, statisztikakövetés, ranglisták, satöbbi) tartalmaz, és mire a fejlesztés odaér, már egy alaposan letesztelt és harcedzett rendszer lesz a kezükben, melyből sokat fognak addigra tanulni. A kódolózseni elmondta, hogy bár nem ez a rész lesz a játék központja, hanem, mint előbb írtam, a szólómód, azért jelentős lesz, nagyobb fókuszt kap, mint a Quake 4 esetében, és intenzívebb lesz, mint a Doom3-ban látott.
A projektet jelenleg Kevin Cloud irányítja, egy 15 fős, úgynevezett prototípus team élén, és még az egész nagyon képlékeny, sok mindent ki akarnak próbálni. Technikai oldalon az is kiderült már korábban, hogy konzolokon (PS3, X360) fix 30 fps-re számíthatunk, PC-n pedig remélhetőleg addigra, mire kijön a cucc, elérhető lesz a 60 Hertz (konyhanyelven ez a 60 fps-t, vagy ennél magasabb értéket jelenti – ezt még egy mai csúcskonfiguráción sem nem lehetne egyelőre elérni). Ennek az alacsony framerate-nek köszönhetően az új Doom grafikus hűsége háromszor jobb lesz (Carmack szavaival „háromszor annyi lóerő lesz benne”), mint a 60 fps-re belőtt Rage esetében, és úgy tűnik majd, mintha egy teljesen más motor futna alatta. Miután a játék az id Tech 5 motorra épül, a fejlesztése várhatóan rövidebb lesz, mint a négy éve hegesztett „mad maxes” címé, mivel alig kell hozzányúlniuk az alapokhoz, kis túlzással csak a tartalmat kell lecserélniük benne, de nagy valószínűséggel így sem számíthatunk rá 2010 nyaránál korábban.
A játék elsődlegesen egyjátékos üzemmódú lesz, mindent erre hegyeznek ki. John Carmack szerint a játékmenet kiegyensúlyozott lesz, nem akarják, hogy a játékosok frusztráltak legyenek, és nem szeretnék túl nagy kihívások elé állítani őket, mert mára már világossá vált, hogy a játékvásárlók csak kis része akar kihívásokkal szembesülni (khm...). Azt már ugye tudjuk, hogy sok vérre és démonra számíthatunk, de a játék sokkal inkább az akcióra, mint a horrorra lesz kigyúrva, így inkább a Doom2 nevezhető elődjének. Carmack elmondta, hogy a „szekrényben rejtőzködő szörnyek” és az extrém sötétség miatt süllyesztették el a Darkness című projektjüket, és álltak neki a Rage-nek. Nem akarják, hogy az új rész arról szóljon: „rémülten rohangálunk körbe, míg a lőszerünk tart”. Lesz ilyen is, de itt sokkal inkább a győzelemről szól a dolog, hiszen mindig is ez volt a Doom alaptézise: „te vagy a hős, te győzöl, te vered vissza a pokol hordáit a rendelkezésedre bocsátott eszközökkel.” Mindezekkel együtt azért nem kell aggódnia a borzongásra vágyóknak, már most az a véleménye a srácoknak, hogy az új rész szintén M besorolású, azaz felnőtteknek szóló lesz.
Carmack a multiplayer résszel kapcsolatban érdekes megjegyzést tett: a Call of Duty 4 és a Halo 3 fényében fogják elkészíteni. Remek tapasztalatokat gyűjtöttek e két cím kapcsán, melyek sikerüket véleménye szerint a mögöttük álló impresszív infrastruktúrának és fejlődési rendszernek köszönhetik. Az egész mókát épp ezért a Quake Live infrastruktúrájára fogják építeni, hiszen az minden mai technológiát (barátlista, statisztikakövetés, ranglisták, satöbbi) tartalmaz, és mire a fejlesztés odaér, már egy alaposan letesztelt és harcedzett rendszer lesz a kezükben, melyből sokat fognak addigra tanulni. A kódolózseni elmondta, hogy bár nem ez a rész lesz a játék központja, hanem, mint előbb írtam, a szólómód, azért jelentős lesz, nagyobb fókuszt kap, mint a Quake 4 esetében, és intenzívebb lesz, mint a Doom3-ban látott.
A projektet jelenleg Kevin Cloud irányítja, egy 15 fős, úgynevezett prototípus team élén, és még az egész nagyon képlékeny, sok mindent ki akarnak próbálni. Technikai oldalon az is kiderült már korábban, hogy konzolokon (PS3, X360) fix 30 fps-re számíthatunk, PC-n pedig remélhetőleg addigra, mire kijön a cucc, elérhető lesz a 60 Hertz (konyhanyelven ez a 60 fps-t, vagy ennél magasabb értéket jelenti – ezt még egy mai csúcskonfiguráción sem nem lehetne egyelőre elérni). Ennek az alacsony framerate-nek köszönhetően az új Doom grafikus hűsége háromszor jobb lesz (Carmack szavaival „háromszor annyi lóerő lesz benne”), mint a 60 fps-re belőtt Rage esetében, és úgy tűnik majd, mintha egy teljesen más motor futna alatta. Miután a játék az id Tech 5 motorra épül, a fejlesztése várhatóan rövidebb lesz, mint a négy éve hegesztett „mad maxes” címé, mivel alig kell hozzányúlniuk az alapokhoz, kis túlzással csak a tartalmat kell lecserélniük benne, de nagy valószínűséggel így sem számíthatunk rá 2010 nyaránál korábban.
"Carmack means that the game will have a tick rate of 30 (33?). Basically, that means that the game updates the level 30 times a second.
(FPS is how many times a second the image is rendered by your graphics card FYI)"
"Carmack means that the game will have a tick rate of 30 (33?). Basically, that means that the game updates the level 30 times a second.
(FPS is how many times a second the image is rendered by your graphics card FYI)"