A The Consumerist idén is megtartotta szokásos szavazását, amiben azt kérik az olvasóktól, hogy döntsék el, melyik cég a legrosszabb az Egyesült Államokban -- idén újfent az Electronic Arts „győzött” megőrizve a tavaly megszerzett címét. A kiadó ezúttal is egy nagy bankot, áruházláncokat és számítástechnikai cégeket előzött meg.
„Azután, hogy tavaly meglepő módon az Electronic Arts nyerte el az Amerika legrosszabb cégének járó díjat, remény volt arra, hogy a vállalat észbe kap: ne kezeljék malacperselyként a vásárlóikat, s ne adjanak ki annyi félig kész és/vagy rossz játékot annak reményében, hogy leakaszthatnak egy kis pénzt a felhasználókról, olyan tartalomért, melyet meg kellett volna kapniuk. Idén mégis itt vagyunk, s az EA az első cég, ami másodszor nyeri el ezt a díjat.”
A szavazatok 78 százalékát az óriáskiadó kapta, ami a Consumerist véleménye szerint arra vezethető vissza, hogy a cég nem követett három irányelvet. Ezek közül az első az, hogy adjanak ki olyan tartalmakat, amit az emberek meg akarnak venni és szeretnek is. Azt elismerték ugyan, hogy a cég termékeinek nagy része kifejezetten kelendő, s jó párat szeretnek is az emberek, de szerintük túl sok az olyan játék, amit sietve küldetek boltokba. Példaként a Dragon Age 2-t, a Mass Effect 3-at, s természetesen a SimCityt hozták fel.
A másik fontos pont, amiben nem teljesített jól a cég, hogy elfogadható áron adják ki a játékaikat. A portál sokalja az évek óta megszokott 60 dolláros vételárat, de még jobban utálja a mikrotranzakciós rendszert, mely szerintük semmi más, csak garasoskodás. Ezen felül az is szúrja a szemüket, hogy az EA a játékaiban reklámokat helyez el.
A harmadik és végső pont pedig a rossz támogatás. Köztudott, hogy az EA nem áll a helyzet magaslatán, ha a termékeinek támogatásáról van szó, s a The Consumerist sem ment el emellett. Elsőként ismét a SimCityt említették meg, mely napokig játszhatatlan volt, de az esetlen ügyfélszolgálatot is hibásnak tartják, amelynek munkatársai nem tudnak hathatós segítséget adni a vásárlóknak.
A portál továbbá reagált Peter Moore nemrégiben közölt bejegyzésére, melyben azt ígérte, hogy jobbak lesznek. A Consumerist az egész szöveget több sebből vérző, tájékozatlan, védekező maszlagnak tartja, amihez hasonlót még nem olvastak. Kiemelték, hogy a félig-meddig bocsánatkérés mellett a cég igyekezett hárítani a felelősséget, mondván, vannak más cégek, akik rosszabbat tettek. Erre az volt a válaszuk, hogy a játékipar igenis egy nagy szereplő a gazdaságban, amire ugyanakkora felelősség nehezedik, mint a többiekre, s az csak egy elavult nézet, hogy a játékok a gyerekeknek valók, így a cégek bármit megcsinálhatnak. A Consumerist azt üzente: a hárítás helyett inkább nézzék meg, hogy a gazdasági válságban szerepet játszó bankok és az olajkiömlést okozó cégek mellett mit csinálnak ennyire rosszul, hogy már második éve őket választja a közönség Amerika legrosszabb cégének.