A THQ elnöke, Brian Farrell New Yorkban beszélt a játékok áráról, s arról, hogy a ma alkalmazott üzleti modell elriasztja az új vásárlókat.
"Úgy gondoljuk, ideje feje tetejére állítani az üzleti gondolkodást. Nem az a lényeg, hogy milyen drágán tudunk eladni valamit, hanem hogy mennyi vásárló veszi meg. Amikor 60 dollárról indítottuk az MX vs. ATV-t, eladtunk pár darabot, majd mikor lenyomtuk az árat 40-re, ez a mennyiség a sokszorosára nőtt. Szóval mi lenne, ha eleve 40-ért kínálnánk? Ez egy nagy játék, mély tartalommal, igazi AAA kategóriás darab -- viszont egy sorozatnyi DLC-vel a játékosok tovább húzhatják a játékélményt. Szerintünk ez a játékvilág jövője."
Ugyan a DLC-k ma is nagy üzletnek számítanak, Farrell elképzelése szerint elég masszívak lennének ahhoz, hogy új alapokra helyezzék a játékipart. A baj csak az, hogy a THQ alapvetően pozitív elméletét könnyű kiforgatni, s rövidesen eljutunk benne odáig, hogy 40 dollárt veszünk egy kiherélt, üres játékot, hogy aztán még 40-ért feltöltsük tartalommal a DLC-k segítségével.
"Úgy gondoljuk, ideje feje tetejére állítani az üzleti gondolkodást. Nem az a lényeg, hogy milyen drágán tudunk eladni valamit, hanem hogy mennyi vásárló veszi meg. Amikor 60 dollárról indítottuk az MX vs. ATV-t, eladtunk pár darabot, majd mikor lenyomtuk az árat 40-re, ez a mennyiség a sokszorosára nőtt. Szóval mi lenne, ha eleve 40-ért kínálnánk? Ez egy nagy játék, mély tartalommal, igazi AAA kategóriás darab -- viszont egy sorozatnyi DLC-vel a játékosok tovább húzhatják a játékélményt. Szerintünk ez a játékvilág jövője."
Ugyan a DLC-k ma is nagy üzletnek számítanak, Farrell elképzelése szerint elég masszívak lennének ahhoz, hogy új alapokra helyezzék a játékipart. A baj csak az, hogy a THQ alapvetően pozitív elméletét könnyű kiforgatni, s rövidesen eljutunk benne odáig, hogy 40 dollárt veszünk egy kiherélt, üres játékot, hogy aztán még 40-ért feltöltsük tartalommal a DLC-k segítségével.
Milyen igaz! Épp ezért voltam "büszke" az EA-re a Dragon Age kieg. miatt. Az rendes exp. volt.
Addig tök jó a megállapítása, hogy arra kellene menni: minél többen vegyék meg. Ezt pedig az agresszív reklámozás mellett azzal is el lehet érni, hogy esetleg olcsóbban adják...
Mondjuk engem ez a téma már egyre kevésbé érdekel, mivel nem igazán mozdítanak a mai játékok. Van 1-2 nagyon jó játék, amit megveszek, és annyi. Tehát nem vagyok annyira gyakori vásárló már. Egy Fallout: New Vegasért vagy Witcher 2-ért vagy Stalker-játékért meg félévente hajlandó vagyok kiadni 10-12 ezrest, mert tudom, hogy ezek lekötnek, és önmagukban is sokáig megállják a helyüket, DLC nélkül. Jaj, de miket is beszélek: Minecraft a jó, a többi mind szar.