- A Take-Two kérésére eltávolításra került az OpenIV
- A használata viszont egyelőre nem tilos
- A program lehetőséget adott a GTA Online biztonsági rendszerének megkerülésére
- Amit néhány játékos kihasznált különféle modifikációkkal
- Ezért lépett fel a kiadó az OpenVI ellen
Tegnap mi is megírtuk, hogy az OpenIV alkotói kénytelenek bezárni a boltot és eltávolítani a modder eszközt a „hivatalos” oldalról, mert a Take-Two kilenc év után úgy döntött, hogy ez a program veszélyt jelent a GTA Online biztonságára, mert egy harmadik fél módosítja azt, ezzel megsértve a kiadó jogait.
Az OpenIV-et jegyző GooD-NTS elgondolkodott azon, hogy bíróságra viszik a dolgot, ugyanis a hivatalos felszólításban nagyon sok a tárgyi tévedés és a grammatikai hiba, de végül úgy döntöttek, nincs az az idő és pénz, amit megérné erre elpazarolni. Szóval beszüntetik az OpenIV támogatását és eltávolítják a programot, ami valószínűleg nagy érvágás lesz a GTA modderközösségének.
Most a GTA 5 kiadója és az egész cirkusz elindítója, a Rockstar is megszólalt az ügyben. Hivatalos közleményükben kifejtették, hogy a Take-Two akcióa nem kifejezetten a single player moddolást vette célba. Sajnos azonban az OpenIV utat nyitott olyan modifikációknak is, amik megkerülték a GTA Online biztonsági rendszerét, s ezzel ártottak más játékosoknak. Viszont dolgoznak azon, hogy tovább tudják támogatni a kreatív közösségüket anélkül, hogy negatív hatások érnék bármelyik felet.
Kevés cég van, aki két egymást követő mondatban két orbitális bullshitet is el tud sütni, de a Rockstarnak sikerült (a fenti közleményt ugyanis ők követték el, nem a Take Two). Lássuk:
1. Az OpenIV jellegéből adódóan nem nyithat utat olyan modoknak, amik megkerülik az Online-t. Az eszköz ugyanis egy fájlkezelő tool, amivel a játék RPF-fájljait és azok tartalmát lehet megnyitni/módosítani. Így lehet a játékban vele kicserélni a modelleket/textúrákat meg egyéb asseteket, vagy épp teljesen új rajongói tartalmakat belerakni (a'la Realism Dispatch Enhanced, például). Mindez azonban csak a single player szegmenst érinti, a módosított fájlokat ugyanis a tool saját mod mappában tárolja (az eredeti módosítatlan fájlok a helyükön maradnak), emellett nem is engedélyezi az Online szegmenst, amíg le nem tiltjuk azokat. Ha meg ez nem lenne elég, ott van a GTAV beépített filecheckje is, ami kb. azonnal permabant nyom, amint érzékeli, hogy módosított fájlokkal próbálunk multizni. Tehát az OpenIV teljesen alkalmatlan online cheatelésre/griefelésre, mert csak a szóló szegmenst lehet vele buherálni, eleve így tervezték, és szigorúan így is működött mindig is a tool.
2. Nem hiszem el, hogy a Rockstarnál ne lennének tisztában ezzel, ennek ellenére mégis a Take Two döntése mögé álltak, ami nagyon nehéz helyzetbe hozza a single-player kreatív közösséget (amit ugye a közlemény alapján persze ők annyira támogatnának). Na most, ennek szerintem három oka lehet:
- Megunták, hogy az online-only update-ek új cuccai (járművek, ruhák, stb.) az OpenIV-ral kiszedve átemelhetőek single playerbe. Hozzáteszem, ez valahol jogos aggály (még ha az Online részlegre technikailag nem is káros), elvégre gondolom okkal nem teszik hozzáférhetővé őket Story Mode-ban. Ebben az esetben viszont a játék rosszindulatú visszafejtésére (reverse-engineering) kéne hivatkozniuk az online csalások helyett, a szólóba átrakott online tartalom ugyanis nincs kihatással a GTA:Online-ra.
- Nem a multis tartalmak szólóba emelésén pörögtek be, hanem azon, hogy jönnek a kisebb-nagyobb szóló DLC-k, amiknél nem hiányozna, hogy a modderek/adatbányászok idő előtt ki tudják szedni OpenIV-ral a tartalmukat frissítés után az RPF-ekből. Emiatt mondjuk felesleges izmozás kinyírni az OpenIV-t, mivel ha ezt a tool-t lelövik, pár hónapon belül a helyébe lép egy másik. Na meg, ahogy írták az előző kapcsolódó hírben, a letöltött OpenIV példányok még működnek és kikerülhető a távoli "lelövési pop-upjuk".
- A Liberty City to V mod verte ki a biztosítékot a kiadónál (azt is az OpenIV csapata készítette). Csak akkor nem értem, hogy miért az OpenIV-t lőtték le ahelyett a projekt helyett.
Ami a lényeg, hogy ha tényleg az Online védelme a cél, akkor nagyon rossz helyre lőttek, mert bármit is állítanak, az OpenIV-ral nem lehet buherálni az Online szegmenst a filecheck miatt. A csalók a játékkal együtt, valós időben futó szkriptmodokkal tombolnak online, szóval ha valamit tényleg tenni akarnak ellenük, akkor arra a vonalra kéne ráfeküdniük.
GTA RP modokban ezerszer szórakoztatóbb, hogy a rendőröket is emberek irányítják vagy, hogy tankolni kell az autókat és ezeket is a modderek rakták össze, mert a játékosbázis régóta könyörög irányítható rendőrökért, de a Rockstar inkább csak a pénz részre fekszik rá, amit bizonyítottak már a GTA 5 sokadik újrakiadásával minden egyes konzolra.
Elég negatív, amit csinálnak pedig el kell ismerni, hogy rengeteg szórakoztató elem van a játékukba, de ez már a sokadik undorító lépés, úgyhogy nem ártana megálljt parancsolni nekik.
Kevés cég van, aki két egymást követő mondatban két orbitális bullshitet is el tud sütni, de a Rockstarnak sikerült (a fenti közleményt ugyanis ők követték el, nem a Take Two). Lássuk:
1. Az OpenIV jellegéből adódóan nem nyithat utat olyan modoknak, amik megkerülik az Online-t. Az eszköz ugyanis egy fájlkezelő tool, amivel a játék RPF-fájljait és azok tartalmát lehet megnyitni/módosítani. Így lehet a játékban vele kicserélni a modelleket/textúrákat meg egyéb asseteket, vagy épp teljesen új rajongói tartalmakat belerakni (a'la Realism Dispatch Enhanced, például). Mindez azonban csak a single player szegmenst érinti, a módosított fájlokat ugyanis a tool saját mod mappában tárolja (az eredeti módosítatlan fájlok a helyükön maradnak), emellett nem is engedélyezi az Online szegmenst, amíg le nem tiltjuk azokat. Ha meg ez nem lenne elég, ott van a GTAV beépített filecheckje is, ami kb. azonnal permabant nyom, amint érzékeli, hogy módosított fájlokkal próbálunk multizni. Tehát az OpenIV teljesen alkalmatlan online cheatelésre/griefelésre, mert csak a szóló szegmenst lehet vele buherálni, eleve így tervezték, és szigorúan így is működött mindig is a tool.
2. Nem hiszem el, hogy a Rockstarnál ne lennének tisztában ezzel, ennek ellenére mégis a Take Two döntése mögé álltak, ami nagyon nehéz helyzetbe hozza a single-player kreatív közösséget (amit ugye a közlemény alapján persze ők annyira támogatnának). Na most, ennek szerintem három oka lehet:
- Megunták, hogy az online-only update-ek új cuccai (járművek, ruhák, stb.) az OpenIV-ral kiszedve átemelhetőek single playerbe. Hozzáteszem, ez valahol jogos aggály (még ha az Online részlegre technikailag nem is káros), elvégre gondolom okkal nem teszik hozzáférhetővé őket Story Mode-ban. Ebben az esetben viszont a játék rosszindulatú visszafejtésére (reverse-engineering) kéne hivatkozniuk az online csalások helyett, a szólóba átrakott online tartalom ugyanis nincs kihatással a GTA:Online-ra.
- Nem a multis tartalmak szólóba emelésén pörögtek be, hanem azon, hogy jönnek a kisebb-nagyobb szóló DLC-k, amiknél nem hiányozna, hogy a modderek/adatbányászok idő előtt ki tudják szedni OpenIV-ral a tartalmukat frissítés után az RPF-ekből. Emiatt mondjuk felesleges izmozás kinyírni az OpenIV-t, mivel ha ezt a tool-t lelövik, pár hónapon belül a helyébe lép egy másik. Na meg, ahogy írták az előző kapcsolódó hírben, a letöltött OpenIV példányok még működnek és kikerülhető a távoli "lelövési pop-upjuk".
- A Liberty City to V mod verte ki a biztosítékot a kiadónál (azt is az OpenIV csapata készítette). Csak akkor nem értem, hogy miért az OpenIV-t lőtték le ahelyett a projekt helyett.
Ami a lényeg, hogy ha tényleg az Online védelme a cél, akkor nagyon rossz helyre lőttek, mert bármit is állítanak, az OpenIV-ral nem lehet buherálni az Online szegmenst a filecheck miatt. A csalók a játékkal együtt, valós időben futó szkriptmodokkal tombolnak online, szóval ha valamit tényleg tenni akarnak ellenük, akkor arra a vonalra kéne ráfeküdniük.