- A GSC Game World reagált a S.T.A.L.K.E.R. 2 legutóbbi előzetesét ért kritikákra
- Ami a Gamescomon is kipróbálható demo buildjéből származott
- Maksym Yanchyi és Zakhar Bocharov szerint nincs ok a pánikra
- Mivel a játék fejlesztés alatt áll, és továbbra is a 2021-ben mutatott előzetes látványvilága a cél
Noha idén már egészen biztosan nem térhetünk vissza a Zónába a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl keretein belül (szerencsére ott vannak a kiváló, és mára rengeteg moddal gazdagodott elődök, ha egy sugárzó kirándulásra vágynánk), de legalább tudjuk, hogy gőzerővel készül, az idei Gamescomra ellátogatott szerencsések ráadául ki is próbálhatták az egyedi atmoszférával felvértezett lövöldét. A kölni rendezvényen bemutatott buildből egy mozgalmas előzetest is kidobott a GSC Game World (lényegében ezzek karöltve jelentették be a késést), ám a képsorok nem igazán leltek felhőtlen fogadtatásra, a látványvilág ugyanis nem minden esetben tükrözte azokat az állapotokat, amiket a 2021-es trailerrel tártak elénk. Emellett magával a kipróbálható verzióval sem voltak maradéktalanul elégedettek azok, akik leültek elé, az IGN például azt írta az összefoglalójában, hogy a hangulat ugyan parádés, ám az FPS inkább érződik az "eurojank " kategória egyik képviselőjének, mintsem egy AAA játéknak. Ezalatt azt kell érteni, hogy bár ambiciózus a projekt, a technikai oldalt tekintve bizony vannak problémák, kezdve a darabos animációkkal, a viaszbábúkra hajazó arcokkal és a nehézkes tárgykezeléssel. Sokan kiáltottak tehát butítást az alant látható trailer után, a fejlesztők szerint azonban nincs okunk az aggodalomra, mivel a rendezvényen kiállított verzió korántsem a végleges állapotokat tükrözi.
Maksym Yanchyi, a játék vezető Xbox-programozója és a GSC Game World PR-menedzsere, Zakhar Bocharov öntött nemrég tiszta vizet a pohárba, kiemelve, hogy ők is látták a nem feltétlenül pozitív visszajelzéseket (szerencsére amúgy nem ezek voltak többségben), ám mindenki megnyugodhat, mivel a program gyönyörű és kiforrott lesz a megjelenésekor. A fejlesztők elmagyarázták, hogy a marketinges megközelítés (csak a végletekig csiszolt és polírozott előzetesek mutogatása) helyett inkább a játékosok oldaláról közelítették meg a promóciót, ami annyit takar, hogy akkor is megmutatják a portékájukat, ha az még javításra, fejlesztésre szorul. Bocharov hozzátette, hogy az Unreal Engine 5 is folyamatosan kap új frissítéseket, a változásokat pedig a játékba is át kell ültetni, így a bevilágítási rendszer egységesítése például rengeteget fog dobni a vizualitáson. A legutóbbi előzetes (és a személyes tapasztalat) tehát senkit ne tévesszen meg, a fejlesztők célja továbbra is az, hogy a 2021-ben prezentált látványt (vagy talán még annál is jobbat) tárják elénk – bízzunk benne, hogy ez végül meg is valósul.
Figyelem! Szeptember 4-10. között a Don Pepe weboldalán a "pcguru20" kóddal 20% kedvezménnyel tudtok 26 cm-es pizzát rendelni, az "esport15" kóddal pedig 15% kedvezményt kaptok a 32 cm-es pizzákra.